citace:
reakce na: BobanHTP, 19.06.2020 13:32 (Do nedávna jsem byl přesvědčen ...)
Až na to, že se chce 4x4 …
Mám Alhambru (=levnější Sharan) čtvrtým rokem (od nového, teď aktuálně 65.000 najeto). Problémy s motorem a pohonem žádné. Zlobí elektrické dveře - pokud se dostane do mechanismu špína, tak se nechtějí zavírat/otvírat. Cukání DSG beru jako vlastnost, ne chybu :) A ano mám i čtyřkolku... Přínos v zimě na sněhu, do kopce určitě, jinak je to jen dalších cca 80 kg navíc. To auto je vůbec těžké - má ke 2 tunám, gumy vydrží cca 2 sezóny max (i s mým nájezdem)… Do třetí řady si sednou i dospělí - pokud se uskrovní cestující ve druhé řadě - je posuvná, tak se to dá vydržet. Ano, při obsazení sedmi lidmi už to auto nemá kufr - dá se řešit boxem na střechu, ale to pak potřebujete štafle
. Co se povedlo, to jsou integrované dětské sedačky. Nevím, jestli by dostali nejlepší hodnocení z pohledu bezpečnosti, ale jako praktické řešení - nemuset pořád přehazovat mezi auty, jednu mít v kufru atp., optimální řešení.
V šedesáti tisících se dělal servis - výměna oleje a náplní v převodovce, Haldexu - bum 15.000,- kč v autorizáku. Průměrná spotřeba je okolo 8 litrů nafty. Ale když chce někdo "autobus", tak asi s vyššími provozními náklady počítá. Já to mám jako služební, takže mně to nebolí, nicméně soukromě bych to asi nechtěl.
Předtím jsem měl krátce (rok) S-Max - dvojče Galaxy - základní (Titanium) dvoulitrová nafta, s manuálem. Jelo to taky pěkně, užitné vlastnosti podobné jako Alhambra. Vlastně si nebylo nač stěžovat. Jen jsem neměl třetí řadu sedadel, kterou tedy občas využiji. Motor, pohon, elektrika vše ok.