0
zpět
 

diskuze k tématu: Das welt auto a dotaz

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, ostatní, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.04.2015 17:02, Das welt auto a dotaz
Dobrý den,
přemýšlím o koupi vozu a při hledání jsem narazil na program Das welt auto od koncernu volkswagen, tak jsem se chtěl zeptat jak to u firem s tímto programem vypadá s prodejem ojetých vozů (jestli nejsou stáčená, nemají skryté vady atd) a zda ta \"značka\" vůbec něco znamená, nebo je to jen další vychytávka jak nachytat nezkušené zákazníky.

Děkuji za odpověď.
reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Úterý 14.04.2015 17:22, Das Welt
Neznamena to nic krome toho, ze prodejce je autorizovanym prodejcem koncernovych znacek. Ale auta mohou mit jakoukoliv kvalitu a muzou byt klidne v komisi dotazena buhvi odkud.
reagovat
Driver79
počet příspěvků130
datum registrace20.11.2014
Úterý 14.04.2015 19:06, Snad neni tak strasny
Neviděl bych to tak černě, čekal bych tam spíše ty lepší ojetiny u daného dealera. Ale každopádně jsme v čechách a kupujeme ojetá auta, takže jako vždy - důkladně prověřit.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 14.04.2015 21:34, RE: Das Welt
Ne321 napsal:
Neznamena to nic krome toho, ze prodejce je autorizovanym prodejcem koncernovych znacek. Ale auta mohou mit jakoukoliv kvalitu a muzou byt klidne v komisi dotazena buhvi odkud.


Oni měli dřív nějakou tu "pečeť auto-plus" to už neplatí? na to se dalo docela spolehnout...

reagovat
Albi1
počet příspěvků91
datum registrace26.01.2009
Středa 15.04.2015 06:19, RE: Das Welt
Reno napsal:
Ne321 napsal:
Neznamena to nic krome toho, ze prodejce je autorizovanym prodejcem koncernovych znacek. Ale auta mohou mit jakoukoliv kvalitu a muzou byt klidne v komisi dotazena buhvi odkud.
Oni měli dřív nějakou tu "pečeť auto-plus" to už neplatí? na to se dalo docela spolehnout...


Mají něco jako Daswelt plus a je to záruka na ojetinu, ale musí být max. 5 let stará a najeto max. 150tis. km
reagovat
kamil321
počet příspěvků70
datum registrace19.01.2012
Středa 15.04.2015 18:22, RE: Das Welt
Reno napsal:
Ne321 napsal:
Neznamena to nic krome toho, ze prodejce je autorizovanym prodejcem koncernovych znacek. Ale auta mohou mit jakoukoliv kvalitu a muzou byt klidne v komisi dotazena buhvi odkud.
Oni měli dřív nějakou tu "pečeť auto-plus" to už neplatí? na to se dalo docela spolehnout...


------------------
Koupil jsem auto v programu auto-plus u konkurenčního prodejce, auto mělo, jak se později ukázalo, za jediný měsíc po dovežení stočeno 30000km...1000km/den... serviska v Rakousku v pořáfku, stočeno českým partnerem...takže asi tak s programy, nevěřte ani jednomu.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 15.04.2015 21:22, RE: Das Welt
kamil321 napsal:
Reno napsal:
Ne321 napsal:
Neznamena to nic krome toho, ze prodejce je autorizovanym prodejcem koncernovych znacek. Ale auta mohou mit jakoukoliv kvalitu a muzou byt klidne v komisi dotazena buhvi odkud.
Oni měli dřív nějakou tu "pečeť auto-plus" to už neplatí? na to se dalo docela spolehnout...
------------------Koupil jsem auto v programu auto-plus u konkurenčního prodejce, auto mělo, jak se později ukázalo, za jediný měsíc po dovežení stočeno 30000km...1000km/den... serviska v Rakousku v pořáfku, stočeno českým partnerem...takže asi tak s programy, nevěřte ani jednomu.


Asi to chce brát u seriózního, můžu doporučit T

reagovat
kamil321
počet příspěvků70
datum registrace19.01.2012
Středa 15.04.2015 23:24, RE: Das Welt
Reno napsal:
kamil321 napsal:
Reno napsal:
Ne321 napsal:
Neznamena to nic krome toho, ze prodejce je autorizovanym prodejcem koncernovych znacek. Ale auta mohou mit jakoukoliv kvalitu a muzou byt klidne v komisi dotazena buhvi odkud.
Oni měli dřív nějakou tu "pečeť auto-plus" to už neplatí? na to se dalo docela spolehnout...
------------------Koupil jsem auto v programu auto-plus u konkurenčního prodejce, auto mělo, jak se později ukázalo, za jediný měsíc po dovežení stočeno 30000km...1000km/den... serviska v Rakousku v pořáfku, stočeno českým partnerem...takže asi tak s programy, nevěřte ani jednomu.
Asi to chce brát u seriózního, můžu doporučit Topcentrum Car Kyjov/Hodonín


Tohle je v podstatě největší autorizovaný značkový dealer(bez jmenování) teď už snad pro celou střední Evropu, hlavně nových vozů, takže jsem předpokládal, že to nepřipadá v úvahu, ale auto-plus a pod. ..si jede asi každý autosalon na vlastní triko. Já nakonec neřešil, jestli má auto 160 nebo ve skutečnosti 190 tisíc kilometrů, protože jsem věděl, že kupuju jinak auto ve výbavě, která tu nebyla moc k sehnání v tu dobu, a jinak v dobrém stavu, s motorem na půl milionu kilometrů a víc, a navíc jsem po tomhle dostal rozvody zdarma. Ale už bych žádným programům nevěřil, dnes je moderní lhát při prodeji všude:)
reagovat
eTeflon
počet příspěvků173
datum registrace04.11.2008
Čtvrtek 16.04.2015 01:20, Das welt
Jak bylo napsáno výše, je to kus od kusu. Kamarád tam koupil před pár lety Octavku II 1,9TDi se 170.000km doloženými serviskou. Náhodou pak našel zapomenutý štítek výměny oleje na cca 255.000km. Ale jinak auto fakt hezké. Tak si udělejte obrázek.

Dneska se fakt nedá věřit nikomu a hold kupujeme auto podle konkrétního stavu a to co je na budíkách je nepodstatné. Dokonce jeden prodejce v Čechách při otázce kolik má Focus II TDCi najeto mi (představil jsem se jako prostředník, který shání klientovi auto) odpověděl: "A kolik potřebujete?"
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 16.04.2015 06:17, RE: Das welt auto a dotaz
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, přemýšlím o koupi vozu a při hledání jsem narazil na program Das welt auto od koncernu volkswagen, tak jsem se chtěl zeptat jak to u firem s tímto programem vypadá s prodejem ojetých vozů (jestli nejsou stáčená, nemají skryté vady atd) a zda ta \"značka\" vůbec něco znamená, nebo je to jen další vychytávka jak nachytat nezkušené zákazníky. Děkuji za odpověď.


Tak něco by to jistě znamenat mělo,originalita a původ vozu by měl být v tomto programu v pořádku.Kilometry si můžete ověřit sám zadarmo v autotraceru on line,pokud se v seznamu nedají dohledat,tak ten vůz nebrat.
reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Čtvrtek 16.04.2015 08:35, Das Welt
S tim Das Weltem a obecne s prodejem ojetin u ofiko dealeru to zacalo jit z kopce, kdyz prisla krize a zoufaly dealeri, jejichz auta nikdo nechtel, zacali shanet nahradni zdroje zisku. Tehdy zacala symbioza mezi dovozci srotu ze zahranici, kteri privezou auto, omladi ho, stoci ho, opravi ho a nasledne ho daji do autorizaku k prodeji, protoze ofiko dealer vypada lepe a ma vetsi duveru zakazniku nez nejaky sterkovy placek za mestem. Profituji z toho obe strany, dovozce lepe proda, prodejce vezme svuj podil bez rizika, protoze on je jen zprostredkovatel a za nic neruci.
Vyssim levelem je postup znamy z Italie, kdy ofiko dealer primo falsuje servisni historii auta, u nas v tom v minulosti jeli napriklad nekteri dealeri Skoda Auto. Tam je problem, ze pro kupujiciho je to celkem neresitelna situace, protoze odhalit falsifikat od nekoho kdo ma pristup do vsech databazi a vsechny originalni nalezitosti je velmi tezke. Rozsah teto cinnosti je tezke odhadnout, ale asi se to stale stava. Zrovna pred mesicem jsem byl zkouknout auto u jednoho velmi znameho prazskeho dealera, najeto udajne 65.000 km dolozenych kompletni servisni historii u nich, auto zespoda rezave jako liska (na nekterych castech podvozku i hloubkova koroze), sedacka ridice prosezena a odrena, poskozeni na volantu. Prilozena servisni knizka, vypsana v prubehu ctyr let stejnou rukou, stejnou propiskou, stejny podpis. Muzu si o tom myslet ledacos, ale dokazat se jim to neda.
Co se tyce te Cebie tak ta pomuze, ale neni samospasitelna. Problemem je mizerna datova kvalita, kdy do jejich databazi muze zapsat kdo chce co chce bez jakekoliv kontroly a jak pak vidim servisni historie, kdy auto ma jeden mesic 20.000 km, druhy mesic 200.000km a za dalsi pul rok 25.000 km, proste nejaka ta nula navic zadny problem. Pripadne auta, ktera nemaji zadnou historii najetych kilometru, ale zaroven osm zaznamu o opravenych bourackach. Nekupovat auta bez historie v Cebii jak je tu doporucovano samozrejme lze, ale clovek pak efektivne eliminuje nektere znacky, ktere s Cebii nespolupracuji. U nas je to typicke zejmena pro Jaguary a Infiniti, kde jejich hlavni dealeri data Cebii proste neposkytuji. Napriklad Jaguar XF muze byt celou dobu servisovany u Charouze, ale v Cebii bude jen poznamka o provedenych STK coz je na nic. Stejne tak je Cebia problematicka u dovezenych vozu, u nemeckych aut obcas byva, jinak je to bida.
Obecne lepsi nez Cebie jsou servisni databaze tam kde je znacky vedou napriklad vsechna koncernova auta maji jednotnou servisni historii po cele EU, Toyota ma alespon narodni servisni historii dokonce pristupnou na netu.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Čtvrtek 16.04.2015 09:02, RE: Das Welt
Ne321 napsal:
S tim Das Weltem a obecne s prodejem ojetin u ofiko dealeru to zacalo jit z kopce, kdyz prisla krize a zoufaly dealeri, jejichz auta nikdo nechtel, zacali shanet nahradni zdroje zisku. Tehdy zacala symbioza mezi dovozci srotu ze zahranici, kteri privezou auto, omladi ho, stoci ho, opravi ho a nasledne ho daji do autorizaku k prodeji, protoze ofiko dealer vypada lepe a ma vetsi duveru zakazniku nez nejaky sterkovy placek za mestem. Profituji z toho obe strany, dovozce lepe proda, prodejce vezme svuj podil bez rizika, protoze on je jen zprostredkovatel a za nic neruci.Vyssim levelem je postup znamy z Italie, kdy ofiko dealer primo falsuje servisni historii auta, u nas v tom v minulosti jeli napriklad nekteri dealeri Skoda Auto. Tam je problem, ze pro kupujiciho je to celkem neresitelna situace, protoze odhalit falsifikat od nekoho kdo ma pristup do vsech databazi a vsechny originalni nalezitosti je velmi tezke. Rozsah teto cinnosti je tezke odhadnout, ale asi se to stale stava. Zrovna pred mesicem jsem byl zkouknout auto u jednoho velmi znameho prazskeho dealera, najeto udajne 65.000 km dolozenych kompletni servisni historii u nich, auto zespoda rezave jako liska (na nekterych castech podvozku i hloubkova koroze), sedacka ridice prosezena a odrena, poskozeni na volantu. Prilozena servisni knizka, vypsana v prubehu ctyr let stejnou rukou, stejnou propiskou, stejny podpis. Muzu si o tom myslet ledacos, ale dokazat se jim to neda. Co se tyce te Cebie tak ta pomuze, ale neni samospasitelna. Problemem je mizerna datova kvalita, kdy do jejich databazi muze zapsat kdo chce co chce bez jakekoliv kontroly a jak pak vidim servisni historie, kdy auto ma jeden mesic 20.000 km, druhy mesic 200.000km a za dalsi pul rok 25.000 km, proste nejaka ta nula navic zadny problem. Pripadne auta, ktera nemaji zadnou historii najetych kilometru, ale zaroven osm zaznamu o opravenych bourackach. Nekupovat auta bez historie v Cebii jak je tu doporucovano samozrejme lze, ale clovek pak efektivne eliminuje nektere znacky, ktere s Cebii nespolupracuji. U nas je to typicke zejmena pro Jaguary a Infiniti, kde jejich hlavni dealeri data Cebii proste neposkytuji. Napriklad Jaguar XF muze byt celou dobu servisovany u Charouze, ale v Cebii bude jen poznamka o provedenych STK coz je na nic. Stejne tak je Cebia problematicka u dovezenych vozu, u nemeckych aut obcas byva, jinak je to bida.Obecne lepsi nez Cebie jsou servisni databaze tam kde je znacky vedou napriklad vsechna koncernova auta maji jednotnou servisni historii po cele EU, Toyota ma alespon narodni servisni historii dokonce pristupnou na netu.


a proto jako prokazatelné neberu servisní knížku ale faktury ze servisu, samozřejmě pokud to není Franta a Pepík s.r.o. rukou psané. protože se serviskou kouzlit umí každý, ale fakturu s dohledatelným číslem, odvedeným DPH, to si nikdo nelajsne...
reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Čtvrtek 16.04.2015 09:56, RE: Das Welt
tomaskrtek napsal:
a proto jako prokazatelné neberu servisní knížku ale faktury ze servisu, samozřejmě pokud to není Franta a Pepík s.r.o. rukou psané. protože se serviskou kouzlit umí každý, ale fakturu s dohledatelným číslem, odvedeným DPH, to si nikdo nelajsne...


Jiste, ale kolik aut ma faktury ze servisu? Pet procent? Fakticky jedinou spolehlivou servisni historii maji auta z financnich leasingu, tam je povetsinou k dispozici komplet dokumentace vcetne objednavky, dodaku, vsech faktur, fotodokumentace oprav a podobne. To jsou asi nejmene rizikova auta.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 16.04.2015 10:09, RE: Das welt auto a dotaz
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, přemýšlím o koupi vozu a při hledání jsem narazil na program Das welt auto od koncernu volkswagen, tak jsem se chtěl zeptat jak to u firem s tímto programem vypadá s prodejem ojetých vozů (jestli nejsou stáčená, nemají skryté vady atd) a zda ta \"značka\" vůbec něco znamená, nebo je to jen další vychytávka jak nachytat nezkušené zákazníky. Děkuji za odpověď.


Je to označení bazaru dealerů koncernu VW (Škoda má to samé pod termínem Škoda plus, ale taky tam prodává i jiné auta než škodovky). Primárně jim jde o to, aby pod touto značkou prodávali své předváděčky, vozidla z operativního leasingu, z úvěrů apod. a taky auta co jim lidi dají na protiúčet. Takže je tam směs aut s úplně jasným původem s certifikátem a pak auta, která projdou jen předvýkupní kontrolou. Samozřejmě největší plečky jsou odmítány, už jen proto, že nechtějí, aby jim to hyzdilo plac a ležely jim v tom peníze (třeba proto si Áčka vymyslely auto discont). Takže jisté záruky tam budou i u starších aut, ale ideální je koupit něco se zcela jasnou historií, pak na to pokud si pamatuji dávají i nějakou záruku.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Čtvrtek 16.04.2015 11:02, RE: Das welt auto a dotaz
Paul napsal:
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, přemýšlím o koupi vozu a při hledání jsem narazil na program Das welt auto od koncernu volkswagen, tak jsem se chtěl zeptat jak to u firem s tímto programem vypadá s prodejem ojetých vozů (jestli nejsou stáčená, nemají skryté vady atd) a zda ta \"značka\" vůbec něco znamená, nebo je to jen další vychytávka jak nachytat nezkušené zákazníky. Děkuji za odpověď.
Je to označení bazaru dealerů koncernu VW (Škoda má to samé pod termínem Škoda plus, ale taky tam prodává i jiné auta než škodovky). Primárně jim jde o to, aby pod touto značkou prodávali své předváděčky, vozidla z operativního leasingu, z úvěrů apod. a taky auta co jim lidi dají na protiúčet. Takže je tam směs aut s úplně jasným původem s certifikátem a pak auta, která projdou jen předvýkupní kontrolou. Samozřejmě největší plečky jsou odmítány, už jen proto, že nechtějí, aby jim to hyzdilo plac a ležely jim v tom peníze (třeba proto si Áčka vymyslely auto discont). Takže jisté záruky tam budou i u starších aut, ale ideální je koupit něco se zcela jasnou historií, pak na to pokud si pamatuji dávají i nějakou záruku.

ideální je mít nahozenou udičku v autorizovaném servisu u autorizovaného prodejce, a vzít auto které tam bylo prodané nové, celou dobu servisované a vykoupené na protiúčet opět za nové. ale takových pohádek je málo a bývají obvykle dopředu rozebrané.
reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Čtvrtek 16.04.2015 11:27, RE: Das welt auto a dotaz
Paul napsal:
... vozidla z operativního leasingu...


Vozidla z operativniho leasingu tam nejsou, operativni leasing zajistuji leasingovky a ty si je prodavaji ve vlastni rezii nebo je davaji do aukci.

reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 16.04.2015 14:14, RE: Das welt auto a dotaz
Ne321 napsal:
Paul napsal:
... vozidla z operativního leasingu...
Vozidla z operativniho leasingu tam nejsou, operativni leasing zajistuji leasingovky a ty si je prodavaji ve vlastni rezii nebo je davaji do aukci.


Ale jsou, buď ze zaměstnaneckého (typicky roční Škody, které za jistý poplatek škodovka pronajímala zaměstnancům), akorát se to tak nejmenuje, i když jde o to samé, a teď pomalu začínají auta ze škoda bez starostí, olé atd...
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 16.04.2015 21:06, RE: Das Welt
Ne321 napsal:
tomaskrtek napsal:
a proto jako prokazatelné neberu servisní knížku ale faktury ze servisu, samozřejmě pokud to není Franta a Pepík s.r.o. rukou psané. protože se serviskou kouzlit umí každý, ale fakturu s dohledatelným číslem, odvedeným DPH, to si nikdo nelajsne...
Jiste, ale kolik aut ma faktury ze servisu? Pet procent? Fakticky jedinou spolehlivou servisni historii maji auta z financnich leasingu, tam je povetsinou k dispozici komplet dokumentace vcetne objednavky, dodaku, vsech faktur, fotodokumentace oprav a podobne. To jsou asi nejmene rizikova auta.


Za všechna svá auta jsem vždy byl schopen doložit faktury za servisní práce za celou historii vozu. Přesto jsou moje auta mimo rodinu prakticky neprodejná. Důvodem je nájezd 250 tis+. Holt hloupý Čech se raději nechá obelhat, že auto má "120-150 tisíc" než by akceptoval realitu..... Kdo chce kam ....
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.