citace:
reakce na: Mílax, 04.09.2019 11:28 (Prosím o radu, jaké vybrat aut ...)
Ahoj, na cestování po Evropě bych bral jednoznačně spolehlivého a úsporného japonce.
Můj kamarád procestoval s manželkou celou Velkou Británii v Hondě Jazz 1.3 benzín. Dá se koupit speciální skládaná matrace přímo pro auto. Do Jazzu se vleze velikost 180cm. Kdo je větší, může zkusit Hondu Civic, stačí i úsporný motor 1.4VTEC.
Výhodou Jazzu je prostornost i na výšku, spotřeba pod 5l ať jedeš kam jedeš a vynikající spolehlivost. Jazz se dá vždy dobře prodat, není tam pokles ceny jako u Berlinga a aspol.
Když pochybí kufr, dá se koupít menší střešní box, případně altánek za 500kč pro ranní a večerní kafé na "terase"
Na forech o cestování lidé chválí také obyčejný VW Golf kombík V a VI, tobě bohatě stačí spolehlivé a dobře servisovatelné ben. motory 1.4 MPI 59kw a 1.6 MPI 75kw. Nebrat určitě FSI a TSI. S dieslem zase můžeš narazit v některých německých městech, tak je ani nepíšu.
Ten menší MPI umí jezdit do 6l s klidnou nohou, ten druhý do 7l. Ve městě to bude trochu více, ale je to nepřímý vstřik, což je ideál do města. Pozor u Golfu V(2004-2009?) chronicky odchází mechanika automatické klimatizace, hledej obyčejnou mechanickou kl. Pro Golf VI už je to ok.
Pokud ale v autě vyloženě bydlíš, tak chápu VW Caddy, kde bych opět bral léty ověřený ben. motor 1.4 MPI a 1.6 MPI, protože sice spotřeba bude 7 příp 8l na 100km, jenže se nic kazit nebude a nastartuješ každé ráno i na polárním kruhu. Roomster už není tak prostorný, ale dál by se použít na cestování jako alternativa k Caddy, motory stejně jako u něj.
Berlingo a Partner jsou příjemné vozy na bydlení, ale ve tvé cenové relaci diesel 1.6 HDI má Euro 4,pouze verze 82kw s FAP filtrem je Euro 5. V benzínu je k dispozici jen problémový motor 1.6 VTI, který může zradit fatálně. To už je daleko spolehlivější Renault Scenic III s ben. motorem 1.6 82kw nebo v dieslu 1.5Dci/1.6Dci/2.0Dci splňujícím alespoň Euro 5. Ten benzín si ale veme 8l, diesel do 6l s klidnou nohou.
Mezi kombíky se dobře drží Opel Astra 4 gen. kombík s ben. motorem 1.4i 74kw., ale také překvapivě Renautl Megane 3 kombík s ben. motory 1.6 74kw/81kw, spotřeba ale bude kolem 7l, u Astry trochu méně. Rovněž Ford Focus II facelift v kombíku v benzínu něco vydrží, kde ben. motory 1.6 jsou ve všech variantách spolehlivé, ale spotřeba opět 7l.
Výhrou by bylo sehnat Focus III generace s 1.6 Ti-VCT, který je už úporný a celkově vůz konečně dotahuje na Golf V a VI rovněž kvalitou zpracování a dílů.
Pak mě napadá měnší kombík Peugeot 207, ale pozor jedině s motorem 1.4i 54kw, žádný jiný
Příjemný vůz s jednoduchou technikou by Tě také mohl oslovit.