anonym napsal:
Žádné auto, vážený Edmunde (žeby Dantes???), není nejlepší. Zvláště pak Opel. Dnes asi již nejsou auta vyložené špatná, vynecháme-li čínu. Jsou auta dobrá, lepší a ještě lepší. Já bych řekl, že většina modelů značky Opel patří do kategorie aut dobrých. Přirovnávat k tam odlišnému vozu, jakým C30 bezesporu je, JAKÝKOLIV jiný vůze, je divné. Ale nadřazovat nějakou značku nad jinou, jen proto, že sám vlastním nějaký jeden model, je přímo hloupé.
Stran C30: nemám výhrady k tomuto vozu, vyjma poři...
Dnes jsem si dal VELMI záležet, abych nenapsala cokoliv kontroverzního, či abych nepochválila nebo se jakkoliv nezmínila o svém svoučasném voze, naopak JEN a JEN jsem popsala pocity a dojmy z Volvo, no jak je vidět výše, někomu je evidentně jedno CO píši...
K vašemu dotazu. S60 si koupila kamarádka (s motorem 2,4) a jde o zcela "bezproblémový vůz", ale osobně bych zřejmě volila jinak. Možná jsem zaujatá, ale shodou okolností vím o dlouhodobých problémech automobilky Volvo - osobní vozy, a i když se to na produkci přímo neprojevuje (a důsledkem jsou v některých případech slušné ceny) přeci jen určitá morální zastaralost i u nových modelů je. Ne u řady 30, 40, 50 - tedy klonu Focus, tam je (zřejmě) vše o.k., ale S60 není výkřik techniky. Na druhou stranu poklidnou jízdu a pocit z ní "typické Volvo" zajistí.
O motoru D5 jsem se již párkrát zmínila, nejsem jeho fanynka (mému "pohledu na věc", D5 "pasuje" jen do kombíků V). Opravdu si myslím, že Volvo pochybilo, že do svých vozů nepřebírá z "koncernových zdrojů" motory 2.2 HDi a ještě lépe (do téměř prémiové značky takový motor patří 2.7 HDi). Jistě se najde nějaký "vtipálek", který se o tato má slovo bude opět chtít otřít, ale rozdíl mezi D5 a V6 2.7 HDi (jedno turbo na každou řadu válců) je pocitově rozdíl generace. Na tom si trvám, a až oni "popichovatelé" jednou budou mít možnost se s těmito pohonnými jednotkami svézt, stejně mi budou muset dát za pravdu (nebo lhát, to je také varianta). Po poslední úpravě je D5 rozhodně dostatečně výkonný, tam NENÍ problém, myslím že budete spokojen, v některých chvilkách dokonce možná budete mít pocit, že je silnější než podvozek. Ale (a teď to trochu přeženu!) svým chodem mi připomíná TD-TD-TDi. Pravděpodobně za tato slova schytám (opět) kritiku ale musela jsem to napsat (protože to tak prostě cítím).
Máte-li vybráno a S60 je vaším favoritem, chyba to není, ale já osobně bych zvážila i jiný (benzínový) motor (samozřejmě neznám jak, a kolik km najezdíte atd......)
PS: Naprostá většina lidí nemá možnost jezdit více vozy a tak (logicky) doporučuje tu značku, jejímž vozem právě jezdí (to je asi "normální"). Sice jsem opakovaně psala, že to v žádném případě není o zemi původu, o značce, dokonce i u jednoho modelu je nutné důkladně porovnat motory atd., ale ....
PPS: S tou cenou C30 to také nevidím jako drama (sama jsem "doporučila" k pozornosti opravdu předražené 135i). Mimochodem C30 není až tak originální, volvo "jen" sahlo maličko do minulosti a "reinkarnovalo" model 480 (snad si to číslo pamatuji správně, prostě malé volvo, kdysi vyráběné v Nizozemí - doufám, že si to pamatuji správně, aby mne tu zase "neukamenovali"). Technicky je nové C30 "jen" Mazda 3 a Ford Focus, já bych z těchto tří možná zvolila Mazdu 3 s oním motorem 1.6 D (pro "normální" ježdění, myslím, černý kůň své kategorie)
Kylie