znalec aut napsal:
a spotřeba navíc docela vysoká. To za ty příšerné dieselové smrady jistě nestojí.
Zkusil jsem si jen tak něco spočítat:
Nová Octavia je v dieselu o 40 000,- dražší, než 2.0 FSI
Náklady na 100km diesel (5,5l/100km) cena PHM 27,5=151,25,-Kč
Náklady na 100km benzín (8,5l/100km) cena PHM 27,5=233,75,-Kč
Ceny PHM a spotřeby jsou reálné, ale někdo nemusí souhlasit.
Náklady na 1000km diesel 1512,5
Náklady na 1000km benzín 2337,5
Náklady na 50 000km diesel 75 625,-
Náklady na 50 000km benzín 116 875,-
Rozdíl je 41 250,- po ujetí 50 000km
To znamená, že teprve po ujetí 50 000km s dieslovým motorem se zaplatí diesel a začne se vyplácet. Nepočítal jsem dražší serv. prohlídky u dieselu, protože by to bylo sporné a neznám je. U benz. motoru jsem počítal 2.0 FSI, ale pokud by se jednalo o agrgát 1,8, tak by byla ještě nižší pojistka a nákldy by se u benz. motoru snížily. Osobně si myslím, že kdo nenajede ročně aspoň 25 000km, tak je diesel nesmysl. Další věc, je že po ujetí 100 000km s dieselem se mohou objevit problémy s turbem, čerpadlem, nebo váhou vzduchu, nic levného. U benz. motoru to nejspíš nepřijde. Je to na zamyšlení.