Reno napsal:
No, právě, u mně ty výkony rozhodují - tedy krom vnějšího projevu, a oproti konkurenci tady prostě volvo dost ztrácí... můj názor. Ale zase se říká, že volvíčkáři nejsou konfliktní a nezávodí
btw. kdybych pro mně byl jízdní projev nad výkony, rozhodně bych bral 2,7 HDI od Peugeotu, motor, který si vybral i Jaguar do svých vozů...
No, výkonově na tom ta D5 nebyla až tak blbě (i když s tím přišli vždy o něco později než ostatní) - i ta stará D5 měla 135 koní (400 Nm) a předtím 163 koní (350 Nm) - pak se to prodávalo jako 2.4 D. Je tu samozřejmě ještě úplně původní D5 s 96 kW (Nm si přesně nepamatuji, že by 320?), a tam si myslím, že by to na velká Volva mohlo být málo. Na druhé straně má manželka v MB C-klasse 220 CDI s 92
kW a 300 Nm a nemůžu říct, že by to auto bylo vyložený lenoch, i když automat si z výkonu vezme svoje. Ale zase ty starší CR diesely mají zajímavější spotřebu, než ty dnešní předopované. Ten MB i s mým stylem jízdy (moc to nešetřím) a na zimácích jezdí většinou lehce přes 7 l/100 km, pokud jedu hodně po dálnici, tak kolem 8 l/100 km. O tom si ve své C 30 D5 můžu nechat jenom zdát. Má sice 182 koní (a 350 Nm, kvůli starému pětikvaltovému automatu, šestikvalt se tam nevešel), docela odpich, ale člověk musí být hrozně opatrný s akcelerací, to je okamžitě vír v nádrži. Při klidném (nikoli pomalém, běžně jezdím kolem 160 km/h) stylu si to průměrně vezme tak 7.6 - 8.2 l/100 km (když jedu hodně po dálnici), takže vždycky víc než ten starý MB, pokud jde o hmotnost, jsou na tom obě auta víceméně stejně. Ale to není jenom problém Volva, BMW 120 d po faceliftu sice jezdí úžasně, ale také slušně papá. Kdysi jsem nevěřil, kolik může mít spotřebu Passat s 96 kW 1.9 TDI (běžně kolem 9l/100 kW). Ale souhlasím s Vámi, že Volvu vyloženě chybí naftový šestiválec, protože k pětiválci D5 mají (a vždycky měli) konkurenti (BMW, MB, AUDI) srovnatelnou alternativu. Já sám bych do toho šestiválce asi nešel (zbytečně drahé povinné ručení, silniční daň apod.), ale je to věc prestiže značky. Navíc, když dělají osmiválce v benzínu, asi by je také nezabilo, kdyby přišli s nějakým dieselovým šestiválcem...Asi to je taky hodně o tom, že v Evropě se Volva mimo domovského Švédska masověji vyskytují pouze v GB. Z pohledu celkových prodejů jsou podle mě dost orientovaní na USA - doporučuji se mrknout na stránky amerického importéra na www.volvocars.com. Jediná motorizace, která se nabízí do C30 je T5. A co je také dost pikatní, je nabízená výbava v S 80 (nepamatuju, že bych někdy viděl S 80 s ledničkou za zadní opěrkou...).