David V napsal:
Dobře, vyřešili jsme nárůst výkonu motoru, ale co přenos na kola a jeho krocení brzdami? Brzdy a převodovka s diferenciálem jsou natolik v základu předimenzované, že jim zvýšení výkonu motoru nečiní problémy? Nechává si čipovat auto někdo, kdo se pak pohybuje ve 1/3 výkonového spektra nebo právě ten, jehož převodovka bude často přenášet maximální výkony?
Manuální převodovku úpravci Volvo nijak neupravují ani při výkonech přes 500 koní, takže toto velmi lehké zvýšení výkonu ji nijak neublíží. Spojka a dvouhmota je natolik předimenzovaná, že sériová snese okolo 350koní (i proto je drahá jak čert). Automat mívá na 1. a někdy i 2. převodový stupeň limit na kroutící moment a ten dodržují i renomovaní úpravci, takže o životnost automatu bych se také nebál. Co se týče brzd, tak ty jsou také slušně dimenzované. U zmíněných motorů se u Volvo obvykle používá 335mm koutoučů na předku, což používá i třeba mercedes u S450 s 250kW.
Tohle není spotřební pixlička od VW ebo Fordu, tohle je Volvo.