Jirkabaj napsal:
Zdravím všechny čtenáře. Rád bych do diskuze přidal subjektivní názor. Audi i BMW považuji za prémiové značky a takový i obvykle budí dojem jak při jízdě, tak i v servisu. Volvo se snaží prémií být, ale osobně si myslím, že především jízdně a technicky zaostává. D5 je ale velmi povedený. Mondeo je lidové auto a i když ve svém segmentu v mnoha ohledech kraluje, celkově to není pro prémiovky rovnocenný soupeř. Pokud jde o ekonomickou stránku, z tohoto výběru je Mondeo král. Jízdně rozhodně nedrncá. Naopak podvozek patří k vytříbeným ve všech ohledech mezi předokolkami v dané třídě. Motory TDCi povětšinou z francouzské líhně jsou dle mě velmi odolné, slušně táhnou, mají lineární a kultivovaný projev, nicméně závodní náčiní to není a ani nemělo být. Jediný motor pro dynamicky založené řidiče je paradoxně volvácký pětiválec v benzínu. To je ale úplně jinde a jak jsem pochopil, tazatel zajímá nafta. Volvo je velké zvenčí, zevnitř pak ale až nečekaně malé. Na oplátku nabídne dobré zpracování, fantastické sedačky a tak nějak útulno. Mondeo má asi nejlaciněji vypadající interiér. Titanium S nebo X je fajn a jsou zde i poměrně normální sedačky v předu (sportovní) oproti těm základním. Vzadu se pak v Mondeu sedí královsky. Především rád srovnám se superbem , kde je až zbytečně místa na kolena, ale sedáky jsou příliš krátké a opěradlo docela kolmé. Tady se platforma z golfu nezapře. BMW má koncepci motor vpřed a pohon zadních kol. Na suchu není moc aut, které jezdí lépe a člověk, který rád řídí, bude nadšený. V zimě pak tuto koncepci vyžaduje zkušenějšího řidiče a pořádné obutí. BMW také zřejmě nemá DPF. Motor je pak asi to nejlepší z celého výběru. Rychlý, tichý, pružný, s rozumnou spotřebou a poměrně spolehlivý. U BMW se každému nemusí líbit především interiér, který je docela svérázný. Osobně ale po usednutí do BMW mám z řízení nejlepší pocit. Především pak pozici za volantem a nabývám dojmu, že řídím tank. Jde však pouze o pocit, jinak se auto velmi řidičsky atraktivní ve všech směrech. Audi je skvělá odpočinková místnost. Jako celek na mě působí nejhodnotněji a nejsolidněji. Podvozek je tvrdší a jak už bylo zmíněno s lahvemi v košíku, kvůli zachování odpovídajícímu jízdnímu projevu je udrncaný právě tady v Audi. Quattro je kapitola sama pro sebe. Jednim slovem skvělé! Trakce není nikdy dost a tady je na přenos pohonu maximální spolehnutí. Jako by bylo jedno po čem jedete. Bláto, voda, sníh? To je u Audi docela jedno. :) Motor malinko zaostává za BMW v dynamice a spotřebě. Taktéž vidlicové a řadové uspořádání má jiný projev. Jako by ale motor Audi snad ani nebyl z koncernu VW. Je prostě nečekaně velmi dobrý. Volvo ani moc rozebírat nechci. Osobně hodnotím sedáky jako jednu z nejlepších věcí z celého auta, pak motor, ale tím to asi končí. Působí na mě zastaraleji než konkurenti. Shrnutí. BMW je pro toho, kdo rád řídí jasnou volbou. Audi je volba z rozumu, především, pokud je pro vás snadné řízení, které neotravuje prioritou. Mondeo je proti nim obyčejné auto, které až na kvalitu některých materiálů interiéru, odhlučnění a nepohodlná základní sedadla vpředu, daleko převyšuje cokoliv neprémiového v dané třídě. Mondeo bezvadně jezdí a skloubení komfortu a jízdních vlastností stejné koncepce, by Audi mohlo jen tiše závidět. Pokud uživatel netrvá na prémiovosti, ale naopak ocení nenáročnost údržby a provozu, Mondeo by mohl být horký kandidát. Musí ale oželet i neprémiový projev oproti Audi i BMW. Osobně bych si vzal BMW, protože rád řídím a jak mile jen sednu za volant jakéhokoliv BMW, jako by mi toto auto někdo ušil na míru. Všechny zmíněné vozy jsem řídil a vše co jsem napsal je pouze subjektivní názor. Přeji šťastnou ruku při výběru a mnoho šťasných km. :)
diky za přispěvěk, mně jsi pomohl se rozhodnout