Paul napsal:
I přes svůj nečistý původ nejde o špatné auto, zvlášť po faceliftu, kdy dost stoupla kvalita zpracování a celkově se to auto vychytalo. I dnes vypadá dobře a je tak akorát velké + za nízké ceny. Taky bych se přimlouval za 2,0T. Pokud bude motor v dobré kondici, není co řešit. Ne že by byl GDI špatný, ale jak bylo v článku uvedeno, chce to kvalitní benzín, nejlépe N98 +. A v našich končinách je bohužel zvykem do aut lít to, co je nejlevnější.
Já bych 1,8 GDI nezatracoval tak rychle. Natural 98+ rozhodně nepotřebuje (není to FSI), stačí mu obyčejná kvalitní 95 (kterou má i předepsánu) - motor je citlivý hlavně na "vodu v palivu", proto se vyplatí tankovat u benzínek s vysokou výtočí (klidně i supermarkety). Nekvalitní palivo se projeví horšími starty za studena - naskočí a zdechne, na druhý start už běží normálně. Měl jsem tento motor v sesterské Carismě, jezdil s mým nepříliš ekonomickým stylem jízdy za 6,5 v létě a za 6,9 v zimě. Nevím jak s V40, ale s Carismou si poradil víc než dobře - 92kw bohatě stačí. Moji bývalou Carismu mám stále "na očích" , momentálně má najeto zhruba 350 tisíc a pořád bezproblémově slouží.
PS: nedivte se cvakání na volnoběhu, cvakání vydává vstřikovací systém, je to normální.