Pavlik napsal:
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, rozhodujeme se ke koupi nového vozu do dvě stě tisíc... Rodinný vůz na kratší i delší trasy. Od Fordu Focusu r.v2010 najeto 155000,- nas odrazuje francouzsky motor, kde muze nastat problém s filtry a od Volva,jinak v naprosté kondici se serviskní knížkou atd. zas vyšší provozní náklady a cena náhradních dílů... Na druhé straně, svezení se nedá porovnat a i bezpečnost je u Volva fantastická. Co doporučujete? Děkuji předem.
Takový dotaz mě vždycky pobaví
. Tato dvě auta jsou technicky skoro stejná, tedy "fantastická bezpečnost volva " a "neporovnatelné svezení" je na úplně stejné úrovni jako u Focusu. Ať žije placebo efekt lepší značky
............. Jediná "zrada" u tohoto motoru je sítko v olejovém vedení před turbem - spousta "mechaniků" o něm neví, nečistí ho každou druhou výměnu oleje jak je předepsáno a následkem toho se zadírá turbo. Pokud si člověk ohlídá tuhle drobnost, je to bezproblémový motor.
S obojím souhlasím, Ford, ať už zavěšením, ložisek kol, unašečů, náprav, těhlic, tlumičů... se od Volva moc, nebo vůbec neliší. X těchto komponentů co jsem osobně viděl ve Focusu i Volvu V50 byly naoko stejné.
Co se týká 1,6 HDI, je to tak, karbon je potřeba řešit. V autorizovaném servise, kde jsem pracoval se plně osvědčily rozpouštědla usazenin olej. náplně firmy TEC které se lily před vypouštěním oleje + zkrácení intervalu, což je samozřejmost. To samé dělá Valvoline, Miller Oils atd. Sítko se nemuselo řešit, tento způsob znamenal bezporuchový provoz 250-300tkm. Kdy se měnilo, nebo jednoduše demontovalo, byla až výměna turba. A to opět byla jen reakce motoru na předchozí servis a chování majitelů, kteří jezdili jinam, kde to nikdo neřešešil. Tyto kilometry, pokud majitel servisoval motor uvedeným způsobem, musí vydržet. To se dřív odporoučely vstřiky díky špatné naftě nebo dvouhmota, která po1/4milionu km má toho dost za sebou, ale to platí všeobecně pro všechny značky.
Rozhodně bych ale ještě připomněl výměnu řetízku ozub. kol vaček i s napínákem. Při nevěnování se může při dalších desítkách tkm dojít k podobnému problému jako řeť. rozvody TSI. Logicky, funkce i typ napínáku je u 16V HDI podobná. U HDI s větším nájezdem o sobě dává vědět chrastěním o víko. To už je poslední alarm.
Řešení rozpouštěním usazenin ve starém oleji + snížení intervalu na 15000km se eliminuje možnost jakékoli tvorby usazenin. Sítko řešením je, ale jen pro turbo. Sací koš, minimálně při koupi je samozřejmost též. Ale co ten zbytek usazenin putujících po motoru v kanálech a zanesených v hlavě? Pak je jen krůček k přiucpání právě zmíněného napínáku řetězu rozvodových kol vaček...
V 5W30 bych problém neviděl, i Peugeot ho měl pro tento motor oficiálně jako možnost. Delší ryska od Fordu byl ovšem krok vedle.
A pokud tazatel přemýšlí nad 2.0 nafta, pokud se nepletu, a Ford tam nedával nějakou verzi svojí PUMY z Transitů, tak ten 2.0 by měl být PSA, stejně tak jako ve V50.