jiriez napsal:
Zdravím, souhlasím s tím, co už tady bylo napsáno. Sám jsem chtěl kdysi V50, ale nejlépe 2.0 D, výbava Momentum, anebo 2.4 D výbava Summum (když Momentum se s tímhle motorem v podstatě nevyskytuje), proč s autem jezdím buď sám anebo ve dvou - na delší cesty po dálnicích anebo do práce (po Praze). 1.6 D jsem výslovně nechtěl, protože mám dost zkušeností s tímhle motorem z Peugeotu 307 a fakt to moc nejede (ale zase to fakt málo žere). Brzdou provozu nejste, ale žádné sprinty a závodění na semaforech a po dálnici od toho nechtějte. Jinak motor je to spolehlivý, myslím, že se PSA docela povedl (jen patří do menšího auta, u C30/S40/V50 je to fakt naftovej základ). Náhoda tomu chtěla, nakonec jsem skončil u C30 D5 Summum v plné palbě (na převážení větších věcí nebo hodně bagáže mám služební Passat Variant). Jinak souhlasím s tím, že byť je V50 kombík, na velké rodinné cestování to fakt moc není - ideální pro dva (stejně jako C30), anebo na cesty s malými dětmi (vzadu je fakt málo místa, ale Focus to má stejně), kufr je tak akorát (oproti parodii na kufr u C30)... Jinak pokud jde o spolehlivost, tak aspoň, pokud jde o mou C30, tak nějak průměr - kroutěj se kotouče (jako u každého malého Volva), teď jsem měnil ložiska (mám najeto jen 105 tkm) - ale to je možná těmi velkými osmnáctkami a cestami v Praze. Občas zlobí parkovací senzory (to je slabina téhle řady), ale vždycky se to zatím vzpamatovalo samo. Na motoru jsem už měnil EGR, relé žhavení a opravoval port na CPU. V tom si myslím, že by ten PSA motor mohl být lepší než ten originál Volvo. Jinak podvozek - nesouhlasím, že je líp naladěný než ve Focusu. Nevím, jak to Volvo dělá (už mám druhé malé Volvo, předtím S 40 I), ale přijde mi nesmyslně tvrdý (chápu ale, že s 1.6 D, která bude zákonitě lehčí než pětiválec, to může být o něco lepší). Jízdní vlastnosti ale výborné, skvěle to brzdí atd. Oproti 2.4 D je uvnitř 1.6 D klid. Vnitřek je pak oproti Fordu o level jinde - tradičně skvělé sedačky, pokud nemáte základní rádio, tak i skvěle hraje (pozor - základní rádio podle mně neumí číst CD v MP3). Jen pokud jde o materiály, tak i tady se hodně šetří (hlavně tam, kam není moc vidět - koženka místo kůže, tvrdé plasty, ale to samé se týká i Focusu, Passatu, Octy, Mazdy...), u první generace S40 tomu tak ovšem nebylo a klidně se budu hádat. Jinak s C30 celkem spokojenost (až na ten servis, to je vždycky raketa - předchozí S40 byla se spolehlivostí jinde, tedy až na ty kotouče) - pokud chcete něco jiného než koncern, je V50 určitě dobrá volba, ale nikoli jediná (být Vámi, zkusil bych třeba Civic v dieselu)...
Děkuji moc za postřehy i příspěvky. Jsem rozhodnutý jít do V50, Volvo mne oslovilo především perfektním provedením interiéru a mírou bezpečnosti. Přemýšlel jsem ještě o Subaru Legacy s podobným stářím, ale ve srovnatelné výbavě je dražší a vnitřek vozu vypadá o dost hůř, ale zase je to čtyřkolka.