David V napsal:
Tak pokračujeme. Využitelnost otáček 2-3 tisíce. Děs mě jímá, ale je to logická odvrácená strana downsizingu. A pak tabulka hodnocení je také skvělá. Dynamika 3, Pružnost motoru 3, Řízení 3. Nevidím jediný důvod volit Volvo s touto motorizací. Naštěstí je tam malý kufr, takže toho moc nenaložím, abych motoru pořádně zatopil...
A že se v poslední době snad nikdo nevejde do hodnot spotřeby definovaných výrobcem? Inu papír snese vše.
Jábych to tak kriticky neviděl.
1) Cena je sice vysoká, ale je to prémiová značka a při porovnání s německou konkurencí dostaneš za své peníze podstatně více výbavy.
2) Motor je nejslabší dieselové provedení. Je to osvědčený motor PSA/Ford, známý výbornou spotřebou i životností, byť je to již asi nejnovější verze biturbo. Konečně, montuje se i do faceliftovaného mondea a v něm nejede úplně špatně. Zrychlení z klidu sice nic moc, ale pružné zrychlení není špatné a je to řidičsky docela příjemný motor.
3) Ani spotřeby bych se nebál, protože u dieselů je výkyv proti "papírové" spotřebě podstatně menší. Kolega s mondeem kombi s tímto motorem jezdí v kombinaci za 6,0.