Středa 19.07.2017 11:17,
Realita
Před asi 10 lety jsem vlastnil 2,5TDI. Už v té době bylo zbožné přání najít auto co má poctivě do 300.000km. Dnešní realita u tohoto auta jsou nájezdy kolem půlmilionu km a více u doporučovaného dieselu. Je větší šance najít zachovalý benzín než naftu po taxikáři z německé metropole. U TDI jsou celkem oříšek i rozvody. Komplet rozvody vychází jen v materiálu kolem 12tKč. Tento motor má jeden řemen a nějakou kladku na straně setrváku kde pohání čerpadlo, druhý je na druhé straně prsou motoru a pohání od klikovky vačku a vodní pumpu. Slabým místem je i kladka s automatickým napínáním drážkového řemene příslušenství, která sama o sobě tehdy stála kolem 5tKč a velmi ráda praská s rizikem namotání drážkového řemene do rozvodů. Seřízení rozvodů je opravdu práce pro velmi šikovného a vybaveného mechanika. V těchto kilometrech doporučuji i výměnu špiček vstřikovačů, protože auto nebude tolik kouřit a předejde se propálení pístů vinou špatně rozprášené nafty. Slabé místo je ŘJ ABS kde po zatékání zoxiduje tištěný spoj, určitě budou těsně před smrtí přední poloosy, čerpadlo serva nebo kompresor či chladič klimatizace. Naopak kastle, výfuk a zadní náprava překvapivě drží. Auto má mizerný rejd, rychle se dá jezdit jen rovně, kastle kombíku se po letech už celkem kroutí a bude vyluzovat nějaké zvuky. 5.dveře si určitě zaslouží výměnu příchytek, protože časem všechny každému popraskají - existuje origo opravná sada s plechovými mezikusy. Palubní počítač celkem proměřuje, takže udávaných 6,5 nafty je v reále 7,5 a kolem 9 už umí jezdit benzinová verze s nižšími náklady na běžný servis a výrazně sametovějším projevem než traktorové TDI. Přeji hodně štěstí při hledání "jehly v kupce sena" !
reagovat