Tomáš napsal:
Mám radost, že zde zase vidím kvalifikované odpovědi chlapců z redakce Auto Moto Speciálu
Hned se články lépe čtou! Díky.
Přidávám se, po dlouhé době čtu něco o starých Volvech a autor neplácá nesmysly. Je znát, že tématu alespoň velmi slušně rozumí. Bravo!!!
Sice se s ním neshoduji v hodnocení detailů (mám prostě ty anachronismy v ovládání rád, neb jsem přesvědčen, že jsou často praktičtější než jejich moderní nástupci), ale již dlouho jsem neviděl doporučení auta s tuhou zadní nápravou. Přitom na našich okreskách je to věc k nezaplacení (jak rád bych na cestě k domovu vyměnil víceprvkovou zadní nápravu mojí 850 i s jejími nivomaty za tu ze 740.... Jenže pak na slušné silnici mě to zase přejde
).
K doporučení ohledně hlídání si přehřátí u atmosférických pětiválců bych dodal, že při dostatku vody to není problém. Pokud je jí ale málo, může se to skutečně stát motoru osudným. Malé množství vody v systému a velký motor se zase odvděčí neskutečně rychlým náběhem topení, prostě Švédi věděli, jak nezmrznout. Kromě vody je třeba si hlídat i olej, jelikož tyto motory jsou obecně kapku olejožravé (litr na tisíc kilometrů je ještě v normě, nemusí svědčit o zničeném motoru). Oleje je naopak v motoru spoooousta, přesto se ale musí hlídat.