0
zpět
 

diskuze k tématu: Aerodynamika - cesta za nízkou spotřebou

kategorie zařazení tématu: ostatní, česká vozidla, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.04.2012 07:31, zmatek
To je nějaký kvíz, nebo se Tatry T77A vyrobilo 15mil ks? Tipuji Ford T - vyhrál jsem?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.04.2012 10:09, Aerodynamika
Odstavec "Jak se počítá aerodynamika" je dost vágní.
Více by se mi líbila definice pro aerodynamický tlak který je dán hustotou proudícího média a čtvercem její rychlosti p=1/2*ro*v^2.
Nebo pro aerodynamickou sílu, kde se tlakem vynásobí plocha, na kterou působí F=p*S=1/2*ro*v^2*S
A zde pak vstupují do hry různé součinitele, které se násobí plochou, aby se postihl řekněme zjednodušeně charakter proudění a silový vliv. Nejzákladnější je součinitel vztlaku a odporu (ty nás zajímají v avionice). V automobilismu ovšem také. Součin čelní plochy se součinitelem odporu odpovídá redukované ploše, na kterou působí aerodynamický tlak. Síla je pak úměrná tlaku a redukované ploše. Znamená to, že vůz s malou čelní plochou a výrazně horším součinitelem může ve vysokých rychlostech potřebovat stejnou hnací sílu, jako vůz s výrazně větší čelní plochou a nižším cx. Se součinitelem vztlaku se pak pracuje u formulí 1, aby se ve vysokých rychlostech dosahovalo vyššího přítlaku vozu k povrchu (ale nenechte se mýlit, v podstatě je vůz k povrchu "přisátý" nikoliv přitlačený) a tím se zvýšily trakční schopnosti. Instalace přítlačných křídel měla ovšem často drobný negativní dopad do hodnoty aerodynamického odporu (viz ten Cossworth). Je to něco za něco.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.04.2012 10:49, Accord
Accord 7G má součinitel Cx 0,26, což je špička. Během deště je krásně vidět, jak voda obtéká karoserii jen na určitých místech, zajímavostí je, že od zadního skla až na víko kufru (sedan) dělá voda tvar S. Objektivně je cca do 100kmh i s otevřeným střešním oknem velmi tichý, svist kolem oken je opravdu malý a jednoznačně ho přehluší hluk pneumatik. Potom to vypadá, že zapomněli odhlučnit podběhy, protože motor a odpor vzduchu jsou v pozadí.
Od cca 150kmh+ mi to už tiché nepřijde,ale nikdy jsem neporovnával těsně po sobě s jiným autem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.04.2012 18:36, krabice
jak je možný, že krabice jako Volvo 850 má cx=0,29 a daleko kulatější Fabia 0.32 ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.04.2012 14:50, Spotreba 2.5/100
http://auto.idnes.cz/domaci-ekologicky-tuning-honda-civic-jezdi-za-3-litry-benzinu-p5j-/automoto.aspx?c=A120412_151403_automoto_vok


reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.04.2012 15:43, RE: Spotreba 2.5/100
nicco napsal:
http://auto.idnes.cz/domaci-ekologicky-tuning-honda-civic-jezdi-za-3-litry-benzinu-p5j-/automoto.aspx?c=A120412_151403_automoto_vok


jo, jenže retardoři ze lžiDNES nepochopili jednu věc. Celé je to jen vtipný článek, co v zahraničním tisku vyšel na apríla. Pak nějakou dobu trvalo než si ho všimnul retardor a než jej přeložil, aby tento článek koncem dubna přistál na místním webu.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.