citace:
reakce na: aldakaw, 06.03.2023 13:58 (dobrý den, dokážete pomoci s v ...)
Mám rovnako ťažký karavan. Takže:
cca 6 rokov som ho ťahal s Peugeotom 508 sedan, 2.0 HDi 120kW, hydromenič.
Výkon problém nebol, aj keď na predbiehanie v kopcoch to nebolo, hlavne keď ten blb predomnou čo šiel posledných 20 km max 70-tkou, tak zrazu zrýchli na 100vku...
Čo bol v lete 2x "problém", že auto sa v tiahlich diaľničných stúpaniach nedokázalo uchladiť. napr. stúpanie od Zadaru k tunelu Svieti rok. Vonku +38°C, teplota vody 108°C, olej 130+°C.
Stabilita súpravy do 100km/hod celkom OK, aj keď bolo cítiť bočný nároyový vietor.
Celkovo poviem, že ten Peugeot považujem za rozumné minimum.
Skúsil som príves ťahať aj Kodiakom 2.0 TDI 140kW a oproti peugeotu stabilnejšia súprava aj pri rýchlosti okolo 110km/hod vďaka viac zaťaženej zadnej náprave auta. + 20 kW bolo v kopcoch citeľných, auto nemalo problém s prehrievaním (origo ťažné = väčší chladič + zmenený termomanažment)
Po tejto skúsenosti mám ako hlavné auto na ťahanie Toyotu RAV4 PHEV. Výhody:
+300 kg vo váhe vozidla + dobre rozložená hmotnosť = výborná stabilita súpravy.
225 kW = výkon nie je problém aj keď blb predomnou začne zrýchlovať.
Veľký chladič = neprehrieva sa ani v diaľničných stúpaniach.
Prevodovka eCVT (nemýliť s CVT!) - nie je tam spojka, nie je tam hydromenič, je planétová prevodovka s 2x elektromotorom a + 2,5 benzín
4x4 je výhoda, no podmienka do kempov to nie je.
Obecne poviem, treba hľadať auto s pohotovostnou hmotnosťou o 30% viac ako karavan, s dlhým rázvorom, s krátkym zadným previsom, s veľkým chladičom (na plochu) a určite bez DSG-spojky sa lúbia prehriať a vodič to niekedy nevie ovplyvniť, radšej hydromenič, alebo už manuál.
Výkon je len o komforte obsluhy, ale pod 50 koní na tonu hmotnosti celej súpravy by som nešiel. Stúpania sú zbytočný stres a keď Vás kamióny tlačia a predbiehajú kade-tade tiež to nie je príjemné.