Ahoj, tou hmotností bych se tolik nezabýval...nejsem fyzik, ale mám pocit, že by se dal uplatnit tento vzorec F = mv/t (správně to jsou derivace pro hnidopichy
) , kde F je síla působícího tělesa o nějaké hybnosti, m je jeho hmotnost, v je jeho rychlost a t je čas působení. Tedy čas (zde ho chápeme jako čas deformace) má rozhodující roli. Čas deformace je vlastností deformační zóny automobilu, do kterého auto narazí....Uvedu příklad: auto 2 tuny, rychlost 10km/h, čas deformace 0,1 sekundy - výsledná F = 200. Pokud ale bude mít to auto, do kterého to s hmotností 2 tuny narazí dobrou deformační zónu, byť bude třeba lehčí a prodlouží tak deformační čas na 0,2 sekundy tak výsledná F bude najednou poloviční, tedy F = 100. Z toho usuzuji, že hmotnost nemá zdaleka rozhodující vliv, ale rozhodují je čas deformace, což je vlastnost a dokonalost deformační zóny. Jak říkám, nejsem fyzik, jen tak jsem si vzpomněl, že nám profesor při přednáškách na matfyzu vždy opakoval, že čas je při deformaci rozhodující a možná to tady platí
Kdyžtak mě opravte, sám mám auto co váží 1600 kg, takže jestli je ten vztah blbě, tak jsem asi stejně v pohodě