0
zpět
 

diskuze k tématu: Alfa Romeo 156 1.8TS - podrobné dojmy majitele

kategorie zařazení tématu: italská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 03:10, Hezky napsáno
Pisatel vyjádřil svůj pocit z věci, kterou má evidentně rád a má z ní radost. A vovo tttom tto jjjeje.

Mnoho kilometrů bez nehod a problémů!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 08:40, Vynikající
Naprosto skvělé. Myslím, že ten kauf byla obrovská klika. A přeju, ať auto nezpůsobuje žádné problémy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 08:54, RE: Vynikající
David V napsal:
Naprosto skvělé. Myslím, že ten kauf byla obrovská klika. A přeju, ať auto nezpůsobuje žádné problémy.
Moc hezke. O Alfe 156 sem take velmi premyslel, ale nebyl sem tak odvazny, jako Vy. Kazdopadne ten svet, ve kterem zijete je krasny, a dekuji, ze ste me do nej prostrednictvim clanku vtahl. Gratuluji ke stastne volbe a at to jezdi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 09:42, Díky
eftik napsal:
Moc hezke. O Alfe 156 sem take velmi premyslel, ale nebyl sem tak odvazny, jako Vy. Kazdopadne ten svet, ve kterem zijete je krasny, a dekuji, ze ste me do nej prostrednictvim clanku vtahl. Gratuluji ke stastne volbe a at to jezdi.
za velmi povedenou recenzi.... Takovou jsem tu už hodně dlouho nečetl.
Jediné co mi ale nejde pod nos, je Vaše neustálé se navážení do O1 TDi. Cožpak na našich silnicích neexistují řidiči jiných vozů než Škoda, kteří si chtějí "vyhonit" EGO?!
Ale ještě jednou díky za SUPER RECENZI.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 10:14, Alfa
Pěkná recenze. To rejpání do dechtových zázraků bylo sice zbytečné, ale je to přesně tak jak píšeš. Když někde jedu ostřeji, ještě se nestalo, že by se se mnou začal prapodivně a s naschvály škádlit nějaký řidič benzínového krámu, ale vždy vpřed vyrazí něco s černým oblakem za prdelí. Někde ta nadřazenost nafty musí přece vybublat....
Alfa 147 2.0 TS selespeed je jedna
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 10:20, RE: Alfa
typek napsal:
Pěkná recenze. To rejpání do dechtových zázraků bylo sice zbytečné, ale je to přesně tak jak píšeš. Když někde jedu ostřeji, ještě se nestalo, že by se se mnou začal prapodivně a s naschvály škádlit nějaký řidič benzínového krámu, ale vždy vpřed vyrazí něco s černým oblakem za prdelí. Někde ta nadřazenost nafty musí přece vybublat....
Alfa 147 2.0 TS selespeed je jedna
huups. odeslal jsem to před dopsáním.
Tedy, AR 2.0 selespeed je jedna z finalistů našeho druhého auta do rodiny. Jediné, co mě vždy zrazovalo a možná proto ustoupí do druhé řady (další je civik 1.6vti, astra OPC, nebo jiný hothatch) je fakt, že na alfu musí mít člověk poněkud horkokrevné srdce. Není to na škodu, ale já jsem naturálně spíše švéd. Každopádně taktéž nevěřím pohádkám o "italských křápech", které se vedou u sojových utopenců s polskou nahnilou cibulí s zapíjeným pardálem..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 13:12, Cuore Sportivo
Moc pěkně napsáno. Vše, co je napsáno mohu potvrdit i z mých zkušeností. Máte štěstí že ste narazil na dobrou Alfu ještě před zavedením EURO III. Já měl Sportwagon 2,0TS z roku 2001 se 110kW a při srovnání s Alfami z vašeho roku výroby značně zaostávala v tahu v nízkých otáčkách a spotřebě.
P.S. A máte pravdu s tím vrzáním a ne-blbovzdorností. Mě to římo neuvěřitelně S.R.A.L.O.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 14:35, zase ten komplex ze stribrnych oktavii na hlinach
nechapu proc kazda druha recenze se porovnava s oktafkama a uz vubec nechapu, proc si kazdej nouma mysli ze s nima chtej oktafkari zavodit
kdyz pospicham, tak si proste udrzuju svoje tempo pod ktery nejdu a nad ktery taky nejdu. nekdy to je 160, jindy treba 180 a pri tyhle rychlosti hold nekdy nekoho predjedu. nechapu proc si to pak nekteri dotycni vykladaji ze s nima chci zavodit
a to dokonce nemam oktafku
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 14:49, RE: zase ten komplex ze stribrnych oktavii na hlinach
rudastraka napsal:
nechapu proc kazda druha recenze se porovnava s oktafkama a uz vubec nechapu, proc si kazdej nouma mysli ze s nima chtej oktafkari zavodit
kdyz pospicham, tak si proste udrzuju svoje tempo pod ktery nejdu a nad ktery taky nejdu. nekdy to je 160, jindy treba 180 a pri tyhle rychlosti hold nekdy nekoho predjedu. nechapu proc si to pak nekteri dotycni vykladaji ze s nima chci zavodit
a to dokonce nemam oktafku
Protoze jsme v Česku, protože Škoda je česká protože jsme češi a protože je to tak nějak v komunitě lidí, kteří se o auta zajímají, 'v módě' dobírat si lidi kteří mají na zádi kapoty TDi, popřípadě HTP a furt se k nim přirovnávat.
Pro mě osobně jsou jiné kategorie řidičů, kteří mě vytáčejí více, třeba ti, co každou neděli projíždějí naší republiku od severu k jihu a pak každý pátek v opačném směru a mají na značkách polskou, nebo rakouskou MPZ.
Majiteli přeji hodně šťastných kilometrů s tímto vozem. Já osobně bych neměl asi chuť tak dlouho vybírat a apriori bych byl vůči takhle starým vozům nedůvěřivý, ale je vidět, že když se chce, jde i zde při troše štěstí vybrat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 15:00, RE: zase ten komplex ze stribrnych oktavii na hlinach
rudastraka napsal:
nechapu proc kazda druha recenze se porovnava s oktafkama a uz vubec nechapu, proc si kazdej nouma mysli ze s nima chtej oktafkari zavodit
kdyz pospicham, tak si proste udrzuju svoje tempo pod ktery nejdu a nad ktery taky nejdu. nekdy to je 160, jindy treba 180 a pri tyhle rychlosti hold nekdy nekoho predjedu. nechapu proc si to pak nekteri dotycni vykladaji ze s nima chci zavodit
a to dokonce nemam oktafku
Člověk na silnici pozná, jestli s ním chce někdo poměřovat síly. Je lepší se nenechat vyprovokovat. Nicméně konkrétně s naftovou Octávií II mám jednu zkušenost ze služební cesty, na základě které si myslím, že se mnozí domnívají, že s nimi Oct závodí. Jízda s naftovým motorem z produkce VW pro mě nebyla příjemná. Teď pominu, že při rozjíždění je mu potřeba něco naložit jinak ochotně chcípne, na což jsem se svým atmo benzínem nebyl zvyklý, spíše bych se zaměřil na lehké přidání plynu během poklidné jízdy. Nebylo to možné. Jsem zvyklý s atmo benzínu, že při jemném sešlapování plynu okamžitě cítím odezvu, ne tak u tohoto turbochrochtu. Při jemném sešlapování plynu při potřebě mírného zrychlení např ze 120 na 130 se nedělo nic, takže jsem v lehkém sešlapování pokračoval až do okamžiku, kdy se patrně roztočilo turbo a auto najednou vystřelilo jak splašené. To bylo velmi nepříjemné a pro vnějšího pozorovatele to může vypadat všelijak. Nevím, jestli to byla vlastnost jen onoho kusu nebo to tak funguje všude, ale možná je to odpovědí na pocit, že někdo s Oktávkou chce závodit.
Na druhé straně jsem se setkal i se skutečnou provokací majitele OI, která byla evidentní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 15:19, RE: zase ten komplex ze stribrnych oktavii na hlinach
David V napsal:
Člověk na silnici pozná, jestli s ním chce někdo poměřovat síly. Je lepší se nenechat vyprovokovat. Nicméně konkrétně s naftovou Octávií II mám jednu zkušenost ze služební cesty, na základě které si myslím, že se mnozí domnívají, že s nimi Oct závodí. Jízda s naftovým motorem z produkce VW pro mě nebyla příjemná. Teď pominu, že při rozjíždění je mu potřeba něco naložit jinak ochotně chcípne, na což jsem se svým atmo benzínem nebyl zvyklý, spíše bych se zaměřil na lehké přidání plynu během poklid...
Ano, to je ten vyhlášený příliv newtonmetrů, který zaplaví tělo blaženým adrenalínem. Spolu s vyhlášenými "křesly" je to klasické klišé, které k oktáfce patří. Chvilku jsem jezdil O2 2.0 TDI PD 103kW a musím říct, že ten kopanec může v ledasjakém pošramoceném egu vyvolávat touhu vokázat benzínovým "mrdkám" nadvládu. A hlavně, než jsem do toho sedl, tak jsem si kolikrát skutečně myslel, že poskakují schválně, ale u této motorizace je to vskutku vlastnost. Tento motor je maximálně vhodný na ustálenou rychlost na dálnici, při které bude mít nízkou spotřebu (jezdím dvěkilazatřiosmvoe), ale na "pojížďky" je to totální Sadomaso tortura. Alfa (145/146, 156/147) s motory 1.6, 1.8 a 2.0 TS to je jiné kafe to k sobě patří, když člověk šlápne do pedálů, tak s jídlem roste chuť. Chuť dokázat zkrotit auto, ne ostatní účastníky provozu. Tohle mnoho dechtařů nechápe, protože není daleko doba (cca 10-15 let zpět) kdy kadle kadle byl zaslouženě zvuk zemědělského stroje, nebo extrémě spolehlivého, nenáročného a málo papajícího vozu, kterému se klapání odpouštělo za tyto jeho výkony. S příchodem přeplňování šly tyto tři atributy do kopru, zůstala jen touha srovnat krok s benzínem a to je to, co je možné vídat na silnicích ve formě dechtových formulí ....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 15:35, Rozvor
Krásně napsaná recenze jseš fakt frája držím palec ať ti alfinka dlouho slouží. Jenom si oprav ten rozvor myslím že by měl začínat dvojkou
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 16:06, RE: zase ten komplex ze stribrnych oktavii na hlinach
David V napsal:
Člověk na silnici pozná, jestli s ním chce někdo poměřovat síly. Je lepší se nenechat vyprovokovat. Nicméně konkrétně s naftovou Octávií II mám jednu zkušenost ze služební cesty, na základě které si myslím, že se mnozí domnívají, že s nimi Oct závodí. Jízda s naftovým motorem z produkce VW pro mě nebyla příjemná. Teď pominu, že při rozjíždění je mu potřeba něco naložit jinak ochotně chcípne, na což jsem se svým atmo benzínem nebyl zvyklý, spíše bych se zaměřil na lehké přidání plynu během poklid...
S Tdi je treba se naucit jezdit. Sam s jednim jezdim a ver, ze ten turboefekt po meste prakticky nepotrebuji, do cca 2000 otacek ani turbo poradne nezabira a vice neni po meste treba. Chcipnou ti muze, chce si to hold zvyknout, ze ma jiny staly rpevod, tudiz i delsi jednicku nez benzin, taky mi to chvili trvalo naucit se. Na druhou stranu se da bez problemu rozjet i z 1000 otacek, delam to bezne a motor to bez problemu zvlada. Prakticky jinak uz se nerozjizdim.
Prijde doba, kdy klasicke atmosfericke benziny budou v mensine asi tak jak diesely, pak se ten turboefekt bude projevovat i u vsech TSI, TFSI apod motoru, to uz pak nejspise budem za to "poskakovani aut" kolem nas nadavat nejspise i benzinakum....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 16:24, RE: zase ten komplex ze stribrnych oktavii na hlinach
Alkantpan napsal:
Protoze jsme v Česku, protože Škoda je česká protože jsme češi a protože je to tak nějak v komunitě lidí, kteří se o auta zajímají, 'v módě' dobírat si lidi kteří mají na zádi kapoty TDi, popřípadě HTP a furt se k nim přirovnávat.
Pro mě osobně jsou jiné kategorie řidičů, kteří mě vytáčejí více, třeba ti, co každou neděli projíždějí naší republiku od severu k jihu a pak každý pátek v opačném směru a mají na značkách polskou, nebo rakouskou MPZ.
Majiteli přeji hodně šťastných kilometrů s tímto ...
Já jenom žasnu, jak zvláště někteří lidé dokáží své příspěvky a koneckonců i recenze o čemkoliv - o jakémkoliv voze - vždy nasměrovat, odklonit k negativním poznámkám o motorech TDi. Na druhou stranu je vidět, že to jsou pokaždé Ti samí... Ještě že toto nečtou dva mí kolegové, kteří mají tolik propíranou stříbrnou Octávii v TDi, nejspíš by už spáchali sebevraždu a nebo si alespoň pořídili železobetonovou garáž a neprůstřelnou vestu. TDíčko je zřejmě fenomén, který nedá mnohým spát (ve špatném slova smyslu)...a kdo jej nepomlouvá, jako by nebyl :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 16:36, RE: zase ten komplex ze stribrnych oktavii na hlinach
rudastraka napsal:
nechapu proc kazda druha recenze se porovnava s oktafkama a uz vubec nechapu, proc si kazdej nouma mysli ze s nima chtej oktafkari zavodit
kdyz pospicham, tak si proste udrzuju svoje tempo pod ktery nejdu a nad ktery taky nejdu. nekdy to je 160, jindy treba 180 a pri tyhle rychlosti hold nekdy nekoho predjedu. nechapu proc si to pak nekteri dotycni vykladaji ze s nima chci zavodit
a to dokonce nemam oktafku
Protože Octa je natolik rozšířené auto, že 99% z nás ji buď mělo nebo aspoň někdy řídilo. Je to v podstatě takový folklór
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 17:09, Pan autor je psavec
A nezapře literární nadání. Je to napsané poutavě, používán bohatý slovník, zarámovaný pevným syžetovým postupem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.11.2009 22:16, Interpretace stavu
Pěkná zkušenost. Pěkný článek. Takových se tu moc neobjevuje. Taktně přejdu ono srovnánání s Oktáfkou v dehtu...
S čím se příliš neztotožňuji, je interpretace stavu vozu. Podle mě to není důkaz kvality výroby daného modelu, ale spíše starostlivosti a pečlivosti předchozího majitele. Ono podle mě u Alf jsou velmi časté právě limitní případy - buď má auto nějaký fanda a stará se o něj jak o mimino. Vůz je pak v perfekt stavu a v bazaru se objevuje sporadicky, protože proč by prodával svého miláááššška. No a nebo mají Alfici burani z JZD či velkoprůmyslníci z ČKD a dávají jim co proto, vždyť to je přece sporťák... No a pak to tak taky vypadá. Možná odtud vane vítr. Můj názor je ten, že Alfy jsou choulostivé na zacházení. To, co koncernové trakaře dokáží jistou dobu snášet, tak Alfa neodpustí. Nicméně s faktem, že jisté motorizace se motorářům z Alfy poněkud vymkly, je věcí známou a s tím asi nikdo nic nezmůže. Hezký den všem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.11.2009 12:00, RE: zase ten komplex ze stribrnych oktavii na hlinach
Alkantpan napsal:
S Tdi je treba se naucit jezdit. Sam s jednim jezdim a ver, ze ten turboefekt po meste prakticky nepotrebuji, do cca 2000 otacek ani turbo poradne nezabira a vice neni po meste treba. Chcipnou ti muze, chce si to hold zvyknout, ze ma jiny staly rpevod, tudiz i delsi jednicku nez benzin, taky mi to chvili trvalo naucit se. Na druhou stranu se da bez problemu rozjet i z 1000 otacek, delam to bezne a motor to bez problemu zvlada. Prakticky jinak uz se nerozjizdim.
Prijde doba, kdy klasicke atmosfe...
No, pokud je mi známo, tak otáčky nejsou klíčový parametr pro roztočení turbíny tedy konkrétně u nafty (u benzínu vzhledem k odlišnému principu spalování bude asi regulace mírně odlišná). Spíše objem spalin, čili sešlápnutí plnynového pedálu. Pokud by se turbína roztáčela pouze v závislosti na dosažených otáčkách, tak by se do těchto otáček motor choval jeko přidušený atmochrocht. Významem slov "něco mu naložit jinak ochotně chcípne" jsem nemyslel jej roztočit, ale při pouštění spojky mu dát tolik plynu, aby se turbodmychadlo roztočilo, ale otáčky mohou být klidně kolem 1000. Ta ochota ke zdechnutí je dána něčím jiným než dlouhým stálým převodem. Myslím, že hlaví důvod je velká regulační strvačnost nebo jak bych to nazval. Je to v podstatě něco jako turboefekt - prostě prodleva mez požadavkem na výkon a jeho poskytnutím
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.11.2009 16:03, RE: zase ten komplex ze stribrnych oktavii na hlinach
David V napsal:
No, pokud je mi známo, tak otáčky nejsou klíčový parametr pro roztočení turbíny tedy konkrétně u nafty (u benzínu vzhledem k odlišnému principu spalování bude asi regulace mírně odlišná). Spíše objem spalin, čili sešlápnutí plnynového pedálu. Pokud by se turbína roztáčela pouze v závislosti na dosažených otáčkách, tak by se do těchto otáček motor choval jeko přidušený atmochrocht. Významem slov "něco mu naložit jinak ochotně chcípne" jsem nemyslel jej roztočit, ale při pouštění spojky mu dát tol...
Tak je to někde mezi - to turbo zabere (dle motoru) od 1500 až 2000 otáček, proto je to na 1 opravdu "přidušená atmo mrcha" - a díky tomu mi na křižovatce vklidu ujede i HTP 40kW . Mít biturbo, tak se to nestane, tam "malé" turbo zabírá už od nuly. Přidáváním (jak píše altkantpan) a rozjížděním se od 1000 otáček spolehlivě ukrajuje ze životnosti dvouhmoťáku. Mně je příjemná kombinace plynulého zátahu bez kopanců, ševelení motoru díky protiběžným vyvažovacím hřídelím a čistého vzduchu za mnou díky FAPu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.11.2009 16:06, RE: Interpretace stavu
rohYpnol napsal:
Pěkná zkušenost. Pěkný článek. Takových se tu moc neobjevuje. Taktně přejdu ono srovnánání s Oktáfkou v dehtu...
S čím se příliš neztotožňuji, je interpretace stavu vozu. Podle mě to není důkaz kvality výroby daného modelu, ale spíše starostlivosti a pečlivosti předchozího majitele. Ono podle mě u Alf jsou velmi časté právě limitní případy - buď má auto nějaký fanda a stará se o něj jak o mimino. Vůz je pak v perfekt stavu a v bazaru se objevuje sporadicky, protože proč by prodával svého miláááš...
Zasmál jsem se tomu blikání na ostatní Alfy. Jako 1. auto jsme měli Trabiho, a tenkrát na sebe jeho šoféři taky mávali...
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.