Martin Vaculík napsal:
Já napsal, že 16V boxer v AR 33 naprosto nepředstavitelně jede, což je prostě fakt, neni to tak dávno, co na alfáckém srazu kluk s timhle autem vyhrál sprint nad vším včetně třílitrů GTV.
Nebrat jej, to je však moje rada každému, kdo není blázen. Spolehlivost tohoto motoru je nulová (a to říkám, ač sám jsem s ním najel kdysi bez problémů 100 tis km), náklady na údržbu vzhledem ke zbytkové ceně vozu a portfoliu jeho kupujících nesmyslné.
...kdo není blázen... to jste napsal správně, alfu si kupuje člověk, co je tak trochu blázen... už jsem jednou psal reakci na váš test na AR, protože jsem z něj lezl po zdi a teď je to tady znovu...Alfa byla, je a bude sportovní nářadí, motorku dávám do servisu každý rok a dělají na ní v rámci garančního servisu, protože je ještě v záruce a dělají téměř generálku motoru a není to zrovna vůbec levné a taky se nad tím lidi pozastavují. A Alfa je něco podobného. Rozhodně bych neházel všechny TS do jednoho pytle. Je to v převážné většině všechno závislé na lidech, co s němi jezdí. Většina z nich si po koupi tohoto auta rozhodně servítky nebrala a dávala mu co proto. Osobně si myslím, že interval výměny oleje na 20tis byl od výrobce nesmysl, při plném namáhání se měl olej měnit v 10tis. Ale to nedělal téměř nikdo. To stejné s rozvody, v servisní knížce je napsáno v rozmezí 60-100tis km. Takže většina aut, co skončila u mě v servisu s hvízdlým motorem byla totálně suchá, ve vaně by se oleje nedohledal a tak to odpovídá i ostatním závadám. Všechno to bylo vizitkou majitele. Mám také zákazníky, kteří mají s TS hrubě přes 200tis km a mají prostě pořád ten jeden původní motor a to je prostě fakt! Moje manželka jezdí 156 2.0T.S., najeto téměř 200tis km, rozvody měním po 60-ti tis. Variátor vyměněn, to máte pravdu, ty odchází, ale projevuje se to klapáním především za studena, pak to stichne. To stejné mi dělal golf se svými debilními stavítky... Co se týče náprav, projevuje se to přesně tak, jak píšete, ovšem vinu dávám především totální parodii na asfalt na českých silnicích... Předpokládám, že dost cestujete, tak určitě víte, jak to vypadá v jiných zemích evropy, většinou už i v těch postsocialistických, oproti tomu naše vozovky jsou na hranici cvičného vojenského prostoru lemovaného tankodromy a to se na lichoběžníkových zavěšeních dost projeví, stejně tak u Volkswagenu apod. Bohužel... Alfa je auto na hraní, na radost, ale člověk se o ni musí starat. A když je nejhůř, nový motor jako regenerát /tj. starý zadřený se posílá zpět do továrny/ dnes příjde na 52tis Kč. Alfu prodávám a servisuji od roku 98 a motor 2.0T.S. jsme objednávali 7x, což v počtů dovezených kašometů, které se v poslední době vyskytují celkem hojně /všechny mají pochopitlně najeto 95tis km...jak jinak že po osmi letech provozu.../, všechny mají servisní knížku, ovšem buď bez jediného razítka, nebo se za ni vydává italský návod k použití, to není tak vysoké číslo. A ještě jako dodatek, asi víte, jak se na 75 třeba mění zadní kotouče...) Když s ní někdo přijede k nám do servisu, tak se mechanici utíkají schovat, protože tohle auto nechce nikdo servisovat...)) Ale to je jen tak na okraj... Ale vím, o čem píšete, před rokem jsem si pořídíl SZ, po prvním projetí s tímhle autem jsem uvažoval, že si budu muset koupit nějaké kondiční jízdy pro kamikadze, protože např. při odjezdu z červené se mi na křižovatce místo odbočení vlevo podařilo se smykem se vrátit tam, okud jsem přijel...)