Pondělí 03.09.2018 09:50,
RE: Alfa 166
Já bych až tak negativní nebyl. Pravdou ale je to, že se jedná o starý diesel spíše prémiové značky a náklady spojené s provozem budou nadprůměrné.
Co se týče naftové motorizace, tak v alfě 166 jezdil 5válec 2,4 jtd ve více verzích. Starší 10 ventilové lze považovat za odolnější, ale v dnešní době bude mnohem více záležet na stavu konkrétního kusu.
Ceny 166 jsou dnes velmi nízko, většina aut jsou vybydlené vraky před smrtí. Téměř všechny alfy z téhle doby nabídnou velmi svižné svezení a docela dobrou výbavu za velmi málo peněz... To láká ke koupi lidi, kteří potom skutečně namají na banány a vybydlený auta posílají dál... Když už chce někdo 166 na chov ve slušném stavu, jde téměř vždy o benzínové šestiválce - legendární Busso.
Obecně, Bmw 5er, nebo Ečko budou asi robustnější auta. Když už něco padne, bude to cenově podobné. Oproti běžné konfekci nabídne alfa na svou dobu lepší výbavu a pokročilejší podvozek. Díky tomu nabídne na velkou a těžkou předokolku skvělé jízdní vlastnosti. Nevýhodou jsou potom vyšší náklady na údržbu podvozku v dobrém stavu.
U Alf spolehlivě platí, že na servisu se nevyplatí šetřit a je problém najít schopného mechanika, který má aspoň trochu času. Komunita alfistů je trochu specifická a se spoustou problémů dokáže poradit.
Takže, pokud dokáže čtenář najít udržovaný kus v dobrém stavu a má v okolí někoho, kdo se o alfu dokáže postarat, může to být dobrý kup. Vzhledem ke dnešnímu stavu 166 se to ale může rychle zvrhnout k nehezkému sponzoringu servisu...
reagovat