Kylie napsal:
Tak jsem čekala, milý TOMe, že se k té (VELKÉ) tabulce/přehledu vozů, na který jsem v 19:22 hod dala odkaz nějak "vyjádříte" (myslím že JE docela zajímavý a JE "k tématu" o němž jsme mluvili...
Pěkný den (a VESELÉ ... ,-)
No vidíš, a to je právě rozdíl mezi námi - ty napíšeš - přepínám, vypínám, končím, ale píšeš stále o tom dál a sedíš tu u toho až do půlnoci.
já napíšu, že co jsem chtěl říct jsem řekl, že téma je zajímavé, ale z jasně daných důvodů ho bohužel s tebou řešit nechci, takže to neřeším a považuji za zbytečné. Když mi nevěříš, že M3 zrychlí z 80-120km/h na TROJKU pod 3s, mně to nevadí.
Ale když už sis dala tu práci s vyhledáním oné tabulky elasticity (vskutku zajímavá a užitečná), tak tedy - dostat se s využitím maximálního potenciálu motoru (tedy vhodným přeřezením většinou na trojku-každý motor a převodovka jinak) z 80 na 120 za časy kolem tří sekund NENÍ výsadou supersportů. Dokážou to třeba i těžké managerské sedany -Maserati Quattroporte (2,1t) s atm. V8 za 3,2s, MB E 63 AMG dokonce 2,6s a mohl bych vypisovat další "obyčejná" auta jako třeba VW Scirocco R za 3,1s, nebo BMW Z4 35is za 3,2s...já vím, přešel jsem k přeplnovaným motorům a věř, že vím moc dobře jaká je jejich výhoda, ale pokud dostaneš atm motor (kor ten v M3) do otáček vhodným podřazením, tak se ta výhoda ztrácí.
A ted k samotné M3 - E46 - v oné tabulce elasticity je myslím zrychlení 80-120 na čtyřku za 5,1s, ale je potřeba říct i b - a to, že čtyřka je u tohoto auta hodně dlouhá - při 8000 ot totiž jede téměř 230 km/h a žene se k nim velmi hladově. Při 80km/h točí tedy na čtyřku 2850ot a při 120km/h 4300ot - tzn, že jsme se ještě nedostali ani k maximu kroutáku. naopak na trojku točí v 80km/h 3900 ot a ve 120km/h 5800 ot., tzn, že jsme akorát přešli přes maximum kroutáku ve 4900ot. na o čtvrtinu lehčí převod, tzn že zrychlení je diametrálně lepší. Jen tak pro zajímavost na pětku při 8tis ot jede toto auto 275 km/h a k této hodnotě se žene taky velmi rychle a neskutečně hladově. proto jsem psal, že ve zrychlení např z 150-250 km/h nemůže M3 hned tak něco stačit.
Tím vším nechci snižovat velmi slušnou elasticitu zmíněného třílitru v C5 a její výbornou použitelnost v běžném provozu - to jsem nikdy nepopíral, jen jsem chtěl podotknout, že je potřeba správně porovnávat.