0
zpět
 

diskuze k tématu: Audi A6 3.2 FSI a hodnocení majitele po 109 tis. Km.

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 03.04.2010 18:52, Ach jo (ještě že jsou ty volné dny .-)
Kylie napsal:
Ano .-)
PS: Až do 120ti km/h - PROTO se elasticita při "tak nízké" rychlosti v testech NEdělá (a rychlostní stupně a u nich naměřené časy máte výše ...
... ale jinak jste se z toho "vykroutil" MOC pěkně ,-)
Pěkný den
Na 2ku to NEjde, na trojku (samozřejmě) ano
Končím přepínám (vypínám ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 03.04.2010 19:06, RE: Ach jo (ještě že jsou ty volné dny .-)
Kylie napsal:
Na 2ku to NEjde, na trojku (samozřejmě) ano
Končím přepínám (vypínám ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 03.04.2010 19:22, RE: Ach jo (ještě že jsou ty volné dny .-)
TOM napsal:
Jen pro zajímavost (že C5 3.0 HDi svým motorem patří do DOCELA DOBRÉ společnosti .-)

http://www.germancarforum.com/test-data/9636-flexibility-times-4th-gear-80-120-kph.html

V česku je to - řekla bych - trochu PODceňovaná "dispiclína", ale já si myslím že "flexibilita" (jak se to SPRÁVNĚ řekne - a to myslím DOBŘE vystihuje "o co jde") neboli elasticita např. oněch 80 - 120 km/h je VELMi důležitá, rozhodně MNOHEM důležitější než "všude uváděné" 0 - 100 km/h
Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 03.04.2010 19:29, RE: Ach jo (ještě že jsou ty volné dny .-)
TOM napsal:
Pod 3 s je to jen "pro pár vyvolených" (a myslím že BUDE důvod proč se v praxi (alespoň v Německu neee) NEměří na nižší rychlosti - byť na tu 3ku to "jde" ...
(v praxi v různých časopisech najdete elasticitu od té 4ky - to je v praxi NEJNIŽŠí rychlost na kterou je/bývá měřeno - až po 7čku)
Pěkný den (s "flexibilně" VÝBORNÝM CITROËNem C5 V6 3.0 HDi ... například ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 03.04.2010 19:40, RE: to je teda pech !!!!!
Kylie napsal:
PECH to tedy opravdu je a "pošilhávání" po Q7 bych URČITĚ přehodnotila, ale NE z důvodu že bych očekávala poruchu (ale z důvodu "přístupu" firmy Audi možná ANO), ale že to je takový "mastodont", skoro PRAVÝ OPAK toho jak se má vůz konstruovat - no prostě jsou LEPŠí vozy
Pěkný den (já "obecně" auta typu Q7 NErada, ale přiznávám že mne tak nějak "přitahuje/fascinuje BMW X6 ,-)
Že se Vám pletu do rozhovoru - totiž řešit pružné zrychlení M3 jde mimo mě, na vlastmní kůži jsem zažil pružné zrychlení 0-200 na eskovém Audi V10 za 14s a docela to ušlo.....ovšem auta typu X6, Q7 atd...mě to přijde jako módní výstřelek, moc se mi to nelíbí...takovej trend doby, auto bez popelníku, na reklamním plakátě ho řídí přičmoudlý multikulturní jedinec, (před 30 lety v německu zametaj vajgly před fabrikou a šetřil si na kolo) ..:o) v kufru onoho auta zlatej retriver, nebo jak se ta čuba jmenuje a samozřejmě golfový hole....nějak mi to nesedí. Pro mě je auto třeba Audi S6, nebo BMW M5. Klasický sedan, popelník :), za sebou pokud možno přívěs s motorovým člunem nebo veteránem německé značky k renovaci :))) záleží asi na pohledu....každej má svůj ideál
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 03.04.2010 20:09, pro Pitriska
Zaujal mě váš druh podnikání - velmi zajímavá myšlenka - ideální práce pro toho, kdo rád řídí. Koukal jsem i na Váš ceník. Jestli dobře počítám, jezdíte delší trasy cca za 5kč/km. Je mi jasné, že to bude Vaše obchodní knowhow, ale do toho se těžko vejdete ne?- myslím při započtení všech přímých i nepřímých nákladů včetně rozumné mzdy (zisku) pro Vás a amortizace vozu.
Nebo jsem ten ceník špatně pochopil?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 03.04.2010 21:02, RE: to je teda pech !!!!!
logins01 napsal:
Že se Vám pletu do rozhovoru - totiž řešit pružné zrychlení M3 jde mimo mě, na vlastmní kůži jsem zažil pružné zrychlení 0-200 na eskovém Audi V10 za 14s a docela to ušlo.....ovšem auta typu X6, Q7 atd...mě to přijde jako módní výstřelek, moc se mi to nelíbí...takovej trend doby, auto bez popelníku, na reklamním plakátě ho řídí přičmoudlý multikulturní jedinec, (před 30 lety v německu zametaj vajgly před fabrikou a šetřil si na kolo) ..:o) v kufru onoho auta zlatej retriver, nebo jak se ta čuba...
IDEÁL v podobě Q7 je JEN pro NE"milovníky" aut - je to OPRAVDU téměř DOKONALÝ příklad jak auto NEdělat (já se za to že se mi BMW X6 "líbí" vpodstatě STYDÍM .-)
... a SOUHLASÍM že klasický sedan je vpodstatě to NEJ- (no ještě lepší torzní tuhost mívá "cupka" ,-)
PS: OMLOUVÁM se ale já "musím": současný Citroën C5 má VYNIKAJÍCí tuhost karoserie, ve třídě možná nej- ... poslední byl myslím Superb - ale narozdíl od KATASTROFAlní minulé generace je stále "v normě", tedy "normální" (moderní) vůz střední třídy, prostě někdo nejhorší být musí... (to dvojité víko kufru je "pěkné", ale SMYSL má v GT od BMW - ostatně TAM (pro to) ho Chris Bangle také vymyslel...
Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 03.04.2010 21:29, Přehled elasticity 80 - 120 km/h
Tak jsem čekala, milý TOMe, že se k té (VELKÉ) tabulce/přehledu vozů, na který jsem v 19:22 hod dala odkaz nějak "vyjádříte" (myslím že JE docela zajímavý a JE "k tématu" o němž jsme mluvili...
Pěkný den (a VESELÉ ... ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 03.04.2010 23:50, RE: to je teda pech !!!!!
Kylie napsal:
IDEÁL v podobě Q7 je JEN pro NE"milovníky" aut - je to OPRAVDU téměř DOKONALÝ příklad jak auto NEdělat (já se za to že se mi BMW X6 "líbí" vpodstatě STYDÍM .-)
... a SOUHLASÍM že klasický sedan je vpodstatě to NEJ- (no ještě lepší torzní tuhost mívá "cupka" ,-)
PS: OMLOUVÁM se ale já "musím": současný Citroën C5 má VYNIKAJÍCí tuhost karoserie, ve třídě možná nej- ... poslední byl myslím Superb - ale narozdíl od KATASTROFAlní minulé generace je stále "v normě", tedy "normální" (moderní) vůz ...
Např. zjednodušeně S6 i S8 má v seriové výbavě popelník, to má i M5. Pseudoauta jako X6 nebo Q7 ho nemají....to je detail, který mě uráží....jak říkal Richard Burton - "teď vážně - vživotě jsem nepoznal zajímavého člověka, který by něco dokázal a přitom nekouřil a nepil " :)
Torzní tuhost mě nezajímá - P205 GTR tuším neměl torzní tuhost žádnou, jako lancia delta 1 a přitom to byla nejzábavnější auta (ještě golf 2 GTI, Golf 3 VR6, Sierra 2.9 C. a Audi coupé z osmdesátých let. )Kdo se vybourá, nechť to odnese - jeho blbost...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 03.04.2010 23:56, RE: pro Pitriska
TOM napsal:
Zaujal mě váš druh podnikání - velmi zajímavá myšlenka - ideální práce pro toho, kdo rád řídí. Koukal jsem i na Váš ceník. Jestli dobře počítám, jezdíte delší trasy cca za 5kč/km. Je mi jasné, že to bude Vaše obchodní knowhow, ale do toho se těžko vejdete ne?- myslím při započtení všech přímých i nepřímých nákladů včetně rozumné mzdy (zisku) pro Vás a amortizace vozu.
Nebo jsem ten ceník špatně pochopil?
mít dostatek klientů a najet za 50 hodin 5.000km?? Myslím, že je vystaráno. 100 hodin - 50.000.- (10t. palivo, 10t. leasing, 7,5daň, máte 22.500.- nett zisk) a to za jeden týden, vzhledem k náročnosti, týden válení a pak zase, to samé, máte 45.000.- nett/měsíc - dcoela to jde, podíváte se, kde jste nebyl, zajezdíte si.....sám pánem - chci jet nebo ne...na mě by to nebylo - sere mě jet i do Brna, ale proč ne........
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 04.04.2010 00:10, RE: to je teda pech !!!!!
logins01 napsal:
Např. zjednodušeně S6 i S8 má v seriové výbavě popelník, to má i M5. Pseudoauta jako X6 nebo Q7 ho nemají....to je detail, který mě uráží....jak říkal Richard Burton - "teď vážně - vživotě jsem nepoznal zajímavého člověka, který by něco dokázal a přitom nekouřil a nepil " :)
Torzní tuhost mě nezajímá - P205 GTR tuším neměl torzní tuhost žádnou, jako lancia delta 1 a přitom to byla nejzábavnější auta (ještě golf 2 GTI, Golf 3 VR6, Sierra 2.9 C. a Audi coupé z osmdesátých let. )Kdo se vybourá, ne...
S těmi příklady sice MÁTE pravdu, ale to já s torzní tuhostí TAKY .-)
PS: A k tomu "vybourá" - já jsem se zúčastnila "vybourání" se 2x v životě (jednou jako spolujezdec, jednou řidič) a ona to NEmusí být vůbec vaše vina! A znáte Murphyho zákony, jako "najust" to VÍC odnese (většinou) ten nevinný!
PPS: A mnou "vychvalovaná" torzní tuhost až tak NEmá souvislost s "vybouráním" (bezpečností) a spíše se "snadností" řízení (to je tedy "konečný" důsledek .-)
... auta která jste vyjmenoval jsou trošičku "výjímky" potvrzující pravidlo
Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 04.04.2010 08:56, RE: pro Pitriska
logins01 napsal:
mít dostatek klientů a najet za 50 hodin 5.000km?? Myslím, že je vystaráno. 100 hodin - 50.000.- (10t. palivo, 10t. leasing, 7,5daň, máte 22.500.- nett zisk) a to za jeden týden, vzhledem k náročnosti, týden válení a pak zase, to samé, máte 45.000.- nett/měsíc - dcoela to jde, podíváte se, kde jste nebyl, zajezdíte si.....sám pánem - chci jet nebo ne...na mě by to nebylo - sere mě jet i do Brna, ale proč ne........
No loginsi, tvoje odhady jsi asi střílel hodně od boku, takže to má spoustu chyb, děr a nepřesností a zanedbaných faktorů. Ani se nedivím, před půlnocí už většinou obchodní myšlení spí. Když se na to ted ráno podíváš, určitě ty chyby uvidíš, takže je nebudu tozebírat a počkáme jestli se k tomu (mojí otázce) vyjádří pitrísek.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 04.04.2010 09:25, RE: Přehled elasticity 80 - 120 km/h
Kylie napsal:
Tak jsem čekala, milý TOMe, že se k té (VELKÉ) tabulce/přehledu vozů, na který jsem v 19:22 hod dala odkaz nějak "vyjádříte" (myslím že JE docela zajímavý a JE "k tématu" o němž jsme mluvili...
Pěkný den (a VESELÉ ... ,-)
No vidíš, a to je právě rozdíl mezi námi - ty napíšeš - přepínám, vypínám, končím, ale píšeš stále o tom dál a sedíš tu u toho až do půlnoci.
já napíšu, že co jsem chtěl říct jsem řekl, že téma je zajímavé, ale z jasně daných důvodů ho bohužel s tebou řešit nechci, takže to neřeším a považuji za zbytečné. Když mi nevěříš, že M3 zrychlí z 80-120km/h na TROJKU pod 3s, mně to nevadí.
Ale když už sis dala tu práci s vyhledáním oné tabulky elasticity (vskutku zajímavá a užitečná), tak tedy - dostat se s využitím maximálního potenciálu motoru (tedy vhodným přeřezením většinou na trojku-každý motor a převodovka jinak) z 80 na 120 za časy kolem tří sekund NENÍ výsadou supersportů. Dokážou to třeba i těžké managerské sedany -Maserati Quattroporte (2,1t) s atm. V8 za 3,2s, MB E 63 AMG dokonce 2,6s a mohl bych vypisovat další "obyčejná" auta jako třeba VW Scirocco R za 3,1s, nebo BMW Z4 35is za 3,2s...já vím, přešel jsem k přeplnovaným motorům a věř, že vím moc dobře jaká je jejich výhoda, ale pokud dostaneš atm motor (kor ten v M3) do otáček vhodným podřazením, tak se ta výhoda ztrácí.
A ted k samotné M3 - E46 - v oné tabulce elasticity je myslím zrychlení 80-120 na čtyřku za 5,1s, ale je potřeba říct i b - a to, že čtyřka je u tohoto auta hodně dlouhá - při 8000 ot totiž jede téměř 230 km/h a žene se k nim velmi hladově. Při 80km/h točí tedy na čtyřku 2850ot a při 120km/h 4300ot - tzn, že jsme se ještě nedostali ani k maximu kroutáku. naopak na trojku točí v 80km/h 3900 ot a ve 120km/h 5800 ot., tzn, že jsme akorát přešli přes maximum kroutáku ve 4900ot. na o čtvrtinu lehčí převod, tzn že zrychlení je diametrálně lepší. Jen tak pro zajímavost na pětku při 8tis ot jede toto auto 275 km/h a k této hodnotě se žene taky velmi rychle a neskutečně hladově. proto jsem psal, že ve zrychlení např z 150-250 km/h nemůže M3 hned tak něco stačit.
Tím vším nechci snižovat velmi slušnou elasticitu zmíněného třílitru v C5 a její výbornou použitelnost v běžném provozu - to jsem nikdy nepopíral, jen jsem chtěl podotknout, že je potřeba správně porovnávat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 04.04.2010 09:59, RE: Přehled elasticity 80 - 120 km/h
TOM napsal:
No vidíš, a to je právě rozdíl mezi námi - ty napíšeš - přepínám, vypínám, končím, ale píšeš stále o tom dál a sedíš tu u toho až do půlnoci.
já napíšu, že co jsem chtěl říct jsem řekl, že téma je zajímavé, ale z jasně daných důvodů ho bohužel s tebou řešit nechci, takže to neřeším a považuji za zbytečné. Když mi nevěříš, že M3 zrychlí z 80-120km/h na TROJKU pod 3s, mně to nevadí.
Ale když už sis dala tu práci s vyhledáním oné tabulky elasticity (vskutku zajímavá a užitečná), tak tedy - dostat s...
Nu, milý TOMe - to byl příspěvek HODNĚ NAD "místní běžnou" úroveň
Pěkný den (já až tak NEvyhledávala .. mimochodem "tušíte" PROČ se to - vždy u všech vozů - měří "jen" na IV.? Tedy proč se elasticita 80 - 120 km/h měří "od" 4ky po 7čku, na trojku to SAMOZŘEJMĚ, jako na nejnižší možný stupeň, JDE, ale v "automagazínech" se to NEdělá?)
PS: Jo a to "sedíš" u toho ... no "mrkla jsem" se no ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 04.04.2010 10:07, RE: Přehled elasticity 80 - 120 km/h
Kylie napsal:
Nu, milý TOMe - to byl příspěvek HODNĚ NAD "místní běžnou" úroveň
Pěkný den (já až tak NEvyhledávala .. mimochodem "tušíte" PROČ se to - vždy u všech vozů - měří "jen" na IV.? Tedy proč se elasticita 80 - 120 km/h měří "od" 4ky po 7čku, na trojku to SAMOZŘEJMĚ, jako na nejnižší možný stupeň, JDE, ale v "automagazínech" se to NEdělá?)
PS: Jo a to "sedíš" u toho ... no "mrkla jsem" se no ,-)
Chtěla jsem napsat: ".. v automagazínech se to PŘÍLIŠ NEdělá.."
Tak a teď OPRAVDU "končím/vypínám" (počítač) a
Pěkné Velikonoce ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 04.04.2010 14:44, RE: pro Pitriska
TOM napsal:
No loginsi, tvoje odhady jsi asi střílel hodně od boku, takže to má spoustu chyb, děr a nepřesností a zanedbaných faktorů. Ani se nedivím, před půlnocí už většinou obchodní myšlení spí. Když se na to ted ráno podíváš, určitě ty chyby uvidíš, takže je nebudu tozebírat a počkáme jestli se k tomu (mojí otázce) vyjádří pitrísek.
To máš pravdu - přišel jsem z hospody, a jak známo (nejenom že se i lépe řídí, což nedělám, protože na to jsem moc odpovědný člověk - anebo posera, jak jsem se včera od jednoho střelce dozvěděl) lidé pak vnímají věci o mnoho více pozitivně, byť obecně, ale moc jsem se myslím nesplet, kolik je daň netuším, pojistku jsem zapoměl dodat a taky fakt, že najet 5000km za 50 hodin je termín dost šibeniční. Můžeš to rozvést.....ještě doplním, že klientelu si člověk asi nevybírá a ta potřebuje jet když chce sama, ne když jí to určím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 04.04.2010 14:51, RE: to je teda pech !!!!!
Kylie napsal:
S těmi příklady sice MÁTE pravdu, ale to já s torzní tuhostí TAKY .-)
PS: A k tomu "vybourá" - já jsem se zúčastnila "vybourání" se 2x v životě (jednou jako spolujezdec, jednou řidič) a ona to NEmusí být vůbec vaše vina! A znáte Murphyho zákony, jako "najust" to VÍC odnese (většinou) ten nevinný!
PPS: A mnou "vychvalovaná" torzní tuhost až tak NEmá souvislost s "vybouráním" (bezpečností) a spíše se "snadností" řízení (to je tedy "konečný" důsledek .-)
... auta která jste vyjmenoval jsou troši...
naštěstí v mém případě (jen spolujezdec) to odnesl viník, a jeho spolujezdec - bohužel, nikomu to nepřeju, ale stačila obyčejná Fabia HTP a rozpárala civica na padrť, z jedné hondy byly rázem dvě, předek v poli, zadek na silnici, cestující bohužel tak někde mezi :( fuj, přežili oba, ale s následkama...kolegova fabie měla rozbitý předek, ale palubní deska se nehla z místa - a to byl junior (služebák) čili já chudák neměl ani airbag (a dopadl jsem lépe než řidič, měl rozbitý nos, já nic)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 04.04.2010 17:45, RE: pružné zrychlení
logins01 napsal:
Věřte nebo ne, moje Laguna fungovala skvěle. Měla teda najeto "jen" 180.000km, když jsem jí kupoval (na stáří 14 let to šlo), ale snad jediné co zlobilo byla pamět sedadel - 1-2-3, ta totiž žádné nastavení neudržela. A druhá věc - to nebyla vina auta - každý koho jsem vezl, kamarádi, kolegové, rodiče kdokoliv...prostě každej to zjistil, že jsou na sedačce nějaké páčky a začal manipulovat a vozit se....což mě celkem sr...o, přeci jen k tomu věku auta jsem to zbytečně nechtěl pokoušet. Naštěstí vy...
A proč bych vám to neměl věřit, laguna byla přece jen o generaci dál než R25 takže asi už ty mouchy byly vychytány. Co se týče renaultu nijak ho nehaním znám nejméně dva lidi co už mají za sebou několik renaultu a neřekli by o nich špatné slovo, já s tím nemám problém.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 04.04.2010 17:59, RE: pro Pitriska
TOM napsal:
Zaujal mě váš druh podnikání - velmi zajímavá myšlenka - ideální práce pro toho, kdo rád řídí. Koukal jsem i na Váš ceník. Jestli dobře počítám, jezdíte delší trasy cca za 5kč/km. Je mi jasné, že to bude Vaše obchodní knowhow, ale do toho se těžko vejdete ne?- myslím při započtení všech přímých i nepřímých nákladů včetně rozumné mzdy (zisku) pro Vás a amortizace vozu.
Nebo jsem ten ceník špatně pochopil?
netuším jak jste pochopil ten ceník nicméně je z něj asi jasné že Ostrava - Praha je cca 370Km respektive bavme se o 400Km jelikož nejedete např. z kraje ostravy na kraj prahy takže při ceně 4000,- Kč za tuto jízdu platí klient 10,-Kč za Km při tedy i zpáteční cestě najedu 800Km v LPG vydám za palivo cca 1000,- Kč auto mám svoje leasing tedy neplatím, kolik mě stálo auto bez dph tady raději nebudu psát možná by někteří zapálili fabie a oktavie.A nebojte spočítáno to mám dobře. Příjmy jsou slušné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 04.04.2010 20:00, RE: pro Pitriska
Pitrisek napsal:
netuším jak jste pochopil ten ceník nicméně je z něj asi jasné že Ostrava - Praha je cca 370Km respektive bavme se o 400Km jelikož nejedete např. z kraje ostravy na kraj prahy takže při ceně 4000,- Kč za tuto jízdu platí klient 10,-Kč za Km při tedy i zpáteční cestě najedu 800Km v LPG vydám za palivo cca 1000,- Kč auto mám svoje leasing tedy neplatím, kolik mě stálo auto bez dph tady raději nebudu psát možná by někteří zapálili fabie a oktavie.A nebojte spočítáno to mám dobře. Příjmy jsou slušné.
Jo, tak tak jsem to pochopil-ujedete 800km, dostanete 4000 kč - to je těch 5kč/km, o kterých jsem psal. Jen tam není jasné zda-li s DPH nebo bez, ale budu předpokládat,že bez jinak by to už vůbec nevycházelo.
Ted tedy zkusím počítat nahlas a kdyžtak mě opravte. Za každou částkou je jako otazník-jen odhaduji.
Budu vycházet z 10 000 km/měsíc.Palivo tedy říkáte 1,25 kč/km.Propad hodnoty vozu-zde je největší otazník,ale při daném nájezdu bude auto po třech letech zralé na prodej a ten propad vídím cca 0,75kč/km, gumy-0,20kč/km, brzdy-0,10kč/km,garančky-0,20kč/km,pojištění(hav i pov)+silniční daň- 0,20kč/km, tlumiče, čepy, drobnosti po 1hal (jako třeba dal. známka), neočekávané věci či něco co jsem zapomněl - 0,20kč/km a jsme v tom za 2,90 kč /km nákladů - tedy zisk 2,10kč/km, což dělá 21000kč/měsíc a ted zdravotní a sociální, dan ze zisku a i kdybych se o 50hal/km v nákladech spletl, tak Vám zbývá cca 20tis Kč/měsíc - to mi při počáteční investici (nevím) - cca 450tis kč přijde málo.
reagovat
  1 ... 7 8 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.