S 3,0 TFSI jsem jel sice jen jednou, ale kromě zmiňované kultivovanosti a papírového výkonu mě ničím moc nezaujal. Upřímně jsem čekal masívní tah od volnoběhu, prostě start stíhačky, ale to se nekonalo, až když na to člověk začal šlapat, začalo se něco dít. Spotřeba ani při klidné jízdě moc neklesala k 10 l. Přitom s 3,0 TDI 180 kW se kterou jsem se něco najezdil, nebyl problém se dostat i pod 7 l, i při dynamické, ale plynulé jízdě. Pocitový výkon mi přišel stejný. Navíc z dlouhodobého hlediska je 3,0 TDI vychytaný a osvědčený motor, který při správné údržbě a zacházení moc nežádá, a dokáže ho už opravit i znalejší garážista nebo nezávislý diesel servis. Co se týká prodejnosti při dalším prodeji, rovná se u 3,0 TFSI čekání na 20ti letého hejla, co si to vezme na hypotéku, aby zvýšil šance na svůj první koitus. Pěkná 3,0 TDI se vždy prodá snadněji a za větší peníze. 3,0 TFSI je u nás vzácný motor a v případě vážnějšího problému (KO kompresor) se do oprav nebude nezávislým servisům moc chtít a díly budou pravděpodobně jen nové originální za těžké peníze. Ale jestli jste fanda techniky a po 3,0 TFSI prostě toužíte, vymlouvat vám ho nebudu