0
zpět
 

diskuze k tématu: Servisni naklady audi a6 c6 2006 3.0tdi 171 kw

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 27.07.2016 22:46, Hfth th vrtv rgbv. Fsi
Na mobile jich pár plynových je (FSI).
Ať si každý pořídí co libo:) a pro matičku přírodu je lepší LPG než nafta. Dneska jsem viděl starý Mondeo, za ním oblaka černého dýmu...
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 28.07.2016 07:58, RE: Hfth th vrtv rgbv. Fsi
Reno napsal:
Na mobile jich pár plynových je (FSI).Ať si každý pořídí co libo:) a pro matičku přírodu je lepší LPG než nafta. Dneska jsem viděl starý Mondeo, za ním oblaka černého dýmu...


Přečti si můj příspěvek pořádně. Netvrdím, že přímovstřik (třeba FSI) nelze přestavět vůbec. Já tvrdím, že přímovstřik nelze přestavět na LPG tak, aby dlouhodobě spolehlivě fungoval. Hlavní problém představuje chlazení vstřikovačů. Firmy co přestavby dělají to moc dobře vědí = stačí se podívat jaké záruky poskytují na přestavbu "běžného" motoru a jakou záruku ti dají na přestavbu přímovstřiku.
PS: pokud diesel viditelně kouří, je to pořád o hodně lepší než (neviditelné) nanočástice sazí, které produkují auta s EURO 5 i 6. A přímovstřikový benzín jich produkuje prakticky stejně jako diesel.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 28.07.2016 08:02, RE: Dekuju
stréc od piva napsal:
Pavlik napsal:
Reno napsal:
Pepe napsal:
Reno napsal:
Ehor napsal:
dekuju moc za uzitecnou radu.no rocne najezdim tak okolo 35tkm.Takze spise preferuju ten naftak.
A potřebuješ- šestiválec?- quattro?- vzduchový podvozek?pokud ne, sáhni po dvoulitru s pohonem předních kol. Ušetříš si spoustu starostí a navíc budeš mít nižší spotřebu...
Máš pravdu, Reno...Jenže - přesně v tomhle občas jedu, a když bych se měl rozhodnout, co oželím, tak jedině ten vzduch. Přestože ve finále by stačila A4, 2,0 TDI 125kW...Ale jak se to říká? Když do pekla, tak s plnou parádou!
Koupit 4.2 a předělat na plyn... vyhnou se ti vstřikovače, turba, váhy vzduchu a podobné srance.
Dobrá rada, která má jen dvě malá ALE:1) v tomto modelu již je motor 4,2 FSI (tedy přímovstřikový motor), který přestavět na LPG nelze. Rozhodně na tak, aby dlouhodobě spolehlivě fungoval, ;2) cena přestavby osmiválce je výrazně přes 40 tisíc Kč a to je pro člověka kterého zajímá i cena běžného spotřebního materiálu (olej, filtry, brzdy, atd.) nejspíš nad jeho finanční možnosti.
k čemu tam může dojít když se ta 4,2ka předělá na plyn?


LPG má mnohem vyšší zapalovací teplotu (až 150 st.+ oproti benzínu), ty přímé vstřiky jsou pak ve válci vystaveny příliš velkým teplotám a "zapečou" (zadřou) se. Přestavby přímovstřiků se sice už dnes běžně dělají, ale do LPG je potřeba přistříkávat docela dost benzinu pro "chlazení" vstřiků, může to být až 4l / 100 km, v závislosti na stylu jízdy (např. na dálnici při vysoké rychlosti auto pojede v podstatě na benzin), přestavba navíc přijde na 40 000 Kč a víc, takže nakonec se plyn v takovém autě moc nevyplatí, protože sežere 12 l plynu + 3 l benzinu a pravděpodonost, že ty vstřiky odejdou, je pořád dost vysoká.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Čtvrtek 28.07.2016 08:42, FSI
Pokud vím, na přímovtřiky FSI je nejvhodnější kapalná fáze, kdy se používají vlastní benzinové vstřiky (tzn. odpadá problém s chlazením vsřiků). Problém je, že kvůli ceně si to koupí málokdo (4 válec ca 70tis) a drtivá většina plynařů s tím nemá zkušenosti (neumí to seřídit), navíc v kombinaci s 8-válcem 4.2FSI. Na druhou stranu je spotřeba kapalné fáze naprosto srovnatelná s benzinem, navíc je to tišší a paradoxně to jede trochu líp než na benzin - osobní zkušenost. A životnost motoru je taky někde jinde.

Navíc když někdo bude chtít plyn do auta, samosebou se rozumí, že zapalování atd. bude mít v 100% stavu, nebo pak bude brečet, jak se plyn sere. A předělat motor, kterej má 200+ a nezná historii je loterie, už jen kvůli zakarbonování. Plyn rozpouští karbon - čistí motor, ale copak se asi stane, když najednou se větší část karbonu uvloní, že?...
Ale to jsou další vícenáklady a o tom nebude chtít slyšet..
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 28.07.2016 09:04, RE: FSI
Zvirak napsal:
Pokud vím, na přímovtřiky FSI je nejvhodnější kapalná fáze, kdy se používají vlastní benzinové vstřiky (tz. odpadá problém s chlazením vsřiků). Problém je, že kvůli ceně si to koupí málokdo (4 válec ca 70tis) a drtivá většina plynařů s tím nemá zkušenosti (neumí to seřídit), navíc v kombinaci s 8-válcem 4.2FSI. Na druhou stranu je spotřeba kapalné fáze naprosto srovnatelná s benzinem, navíc je to tišší a paradoxně to jede trochu líp než na benzin - osobní zkušenost. A životnost motoru je taky někde jinde.Navíc když někdo bude chtít plyn do auta, samosebou se rozumí, že zapalování atd. bude mít v 10% stavu, nebo pak bude brečet, jak se plyn sere. A předělat motor, kterej má 200+ a nezná historii je loterie, už jen kvůli zakarbonování. Plyn rozpouští karbon - čistí motor, ale copak se asi stane, když najednou se větší část karbonu uvloní, že?...


Tak mi vysvětli, proč na přestavbu přímovstřiku dávají "plynaři" tak krátkou záruku? Když to tedy nemá slabinu.... Nejdelší záruku kterou jsem našel, pro přestavbu na kapalnou fázi LPG, firma omezuje na 50 tisíc km a to je opravdu nejdelší co jsem našel. Navíc u nich cena přestavby na kapalnou fázi LPG začíná od 55 000,- za čtyřválec....
PS: co to prosím tě meleš za bludy, že LPG čistí motor (pokud se tedy bavíme o přímovstřiku). Jak ho čistí?? Vstřikuje se přímo do válců úplně stejně jako benzín, tedy nemá jak ani kde rozpouštět karbon. Navíc LPG mnohem rychleji degraduje olej - zplodiny hoření LPG jsou kyselé.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Čtvrtek 28.07.2016 09:54, .
Tak ted jsem se vážně pobavil jak douho ne. Nebudeš ty absolvent nějaký tý "taky VŠ" ? :D

přoč dávaj tak malou záruku? Protože to neumí, protože udělají třeba 4 auta ročně a ne stovky jako u sekvence, nemají takovou zpětnou vazbu.
co se týká ceny tak těch 55 bude nějakej malej 4 válec atmo šunt. Za těch 70 tis byl tuším turbo motor 230HP (silnější než např obyč 1.6FSI). Apropos za 70 jsou normální přestavby co koukam.

počujte Kefalín, kde byste honten bazmek karbon v motoru hledal? Když si odpovíš, zjstíš, že bludy meleš ty.

První 2 - 3 výměny oleje po přestavbě u jetého motoru je lepší zkrátit. Pak olej ca po 10 tisích vypadá pořád jako olej a černej hegeš.
Olej nedegraduje tak rychle jako na benzin, benzin totiž ten olej rozpouští, lpg ne. Pochopil?
+ ten motor pak neni tak zakarbonovanej

Ale zase jsem neposlechl přísloví:
Nehádej se s blbcem, stáhne tě na svojí úroveň a vyhraje zkušenostma..
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 28.07.2016 10:40, RE: .
Zvirak napsal:
Tak ted jsem se vážně pobavil jak douho ne. Nebudeš ty absolvent nějaký tý "taky VŠ" ? :D přoč dávaj tak malou záruku? Protože to neumí, protože udělají třeba 4 auta ročně a ne stovky jako u sekvence, nemají takovou zpětnou vazbu.co se týká ceny tak těch 55 bude nějakej malej 4 válec atmo šunt. Za těch 70 tis byl tuším turbo motor 230HP (silnější než např obyč 1.6FSI). Apropos za 70 jsou normální přestavby co koukam.počujte Kefalín, kde byste honten bazmek karbon v motoru hledal? Když si odpovíš, zjstíš, že bludy meleš ty. První 2 - 3 výměny oleje po přestavbě u jetého motoru je lepší zkrátit. Pak olej ca po 10 tisích vypadá pořád jako olej a černej hegeš. Olej nedegraduje tak rychle jako na benzin, benzin totiž ten olej rozpouští, lpg ne. Pochopil?+ ten motor pak neni tak zakarbonovanejAle zase jsem neposlechl přísloví:Nehádej se s blbcem, stáhne tě na svojí úroveň a vyhraje zkušenostma..


Kupodivu mám nějakou "no name" VŠ = Univerzita Palackého .
Malou záruku dávají všichni (nebo sem dej odkaz na nějakou firmu, která nemá omezení), takže to asi neumí nikdo - to je panečku dosti podivný stav.
Jen zopakuji - cena přestavby nad 50 tisíc asi nebude nic pro člověka, kterého zajímá i cena oleje do auta. Z ceny okolo 75 tisíc by nejspíš dostal infarkt ....
A kdepak bych hledal karbon v motoru? Ve spalovacím prostoru, ale u moderního, zvláště pak přímovstřikového motoru o kterém se bavíme, jej kupodivu nejvíc najdeš v sání. Takže ano, LPG ti rozpustí trochu karbonu na pístech a kroužcích (u více ojetého auta dost možná přijdeš o tlaky ve válcích), ale v sání ti nerozpustí nic - vstřikuje se kapalná fáze přímo do válců.
Dovolím si dovětek k tvému vlastnímu rozporu - jestliže LPG nedegraduje olej rychleji, proč tedy zkracuješ interval výměny i po té "dekarbonizaci"??
PS: pár let jsem na LPG jezdil, takže mě na nudli neutáhneš. Dnešní motory přestavbu v drtivé většině dlouhodobě nesnesou, proto jsem dávno přešel na naftu....
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Čtvrtek 28.07.2016 12:32, .
podivný stav to není, protože opravdu do málo aut se montuje kapalná fáze. A když se někam přijdeš zeptat, to víš, že ti neřeknou to neumíme, nemáme moc zkušeností...
Navíc jak správně říkáš, často jsou to lidi, pro které je tisícovka velká částka.
Zárukama jsem se nikdy nezabýval osobně mám na plynu nájezd kolem 200 tis. a nemám jedinej problém, v první řadě je důležitý mít vhodnou motorizaci a mít auto ve 100% stavu. Řekl bych, že většina reklamací musí být kvůli tomu, že stav auta už před zástavbou nebyl v pořádku.
S tím olejem jsme se asi nepochopili, po 2 - 3 výměnách se motor od karbonu pročistí a interval můžeš v klidu prodloužit, protože i po víc 10 tisích je pořád čistej, resp vypadá líp než pri provozu na benzin. Já taky pár let jezdil na lpg a stále jezdím, tak tuším, o čem mluvím.
Souhlas, že dnešní motory nesnesou dlouhodobě lpg, ale to neni problém s lpg, ale s vyloženě debilní konstrukcí motorů, rozpadnou se i na benzin..
Možná tak nějaký lowcost hajtry od Dacie nebo nepřímovstřik od VW (jestli se ještě dělá) a fiati.
Já při mém nájezdu jsem taky o naftě před lety přemýšlel, ale nemohl jsem si srovnat se svým svědomím, že bych zasíral vzduch těma sračkama co z nafty jdou. Navíc při větším nájezdu je to prostě levnější.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 28.07.2016 12:55, RE: .
Zvirak napsal:
podivný stav to není, protože opravdu do málo aut se montuje kapalná fáze. A když se někam přijdeš zeptat, to víš, že ti neřeknou to neumíme, nemáme moc zkušeností...Navíc jak správně říkáš, často jsou to lidi, pro které je tisícovka velká částka.Zárukama jsem se nikdy nezabýval osobně mám na plynu nájezd kolem 200 tis. a nemám jedinej problém, v první řadě je důležitý mít vhodnou motorizaci a mít auto ve 100% stavu. Řekl bych, že většina reklamací musí být kvůli tomu, že stav auta už před zástavbou nebyl v pořádku. S tím olejem jsme se asi nepochopili, po 2 - 3 výměnách se motor od karbonu pročistí a interval můžeš v klidu prodloužit, protože i po víc 10 tisích je pořád čistej, resp vypadá líp než pri provozu na benzin. Já taky pár let jezdil na lpg a stále jezdím, tak tuším, o čem mluvím.Souhlas, že dnešní motory nesnesou dlouhodobě lpg, ale to neni problém s lpg, ale s vyloženě debilní konstrukcí motorů, rozpadnou se i na benzin..Možná tak nějaký lowcost hajtry od Dacie nebo nepřímovstřik od VW (jestli se ještě dělá) a fiati.Já při mém nájezdu jsem taky o naftě před lety přemýšlel, ale nemohl jsem si srovnat se svým svědomím, že bych zasíral vzduch těma sračkama co z nafty jdou. Navíc při větším nájezdu je to prostě levnější.


Asi ti vezmu iluze. To, že olej vizuálně vypadá lépe než při provozu na benzín je pravda, ale jeho chemicko-fyzikální vlastnosti jsou horší. Spaliny LPG sice netvoří karbon, takže olej není černý, ale zato jsou silně kyselé a velmi rychle degradují olejovou náplň. Proto se doporučuje měnit olej při provozu na LPG max. po 10 tisících km. Na tento mýtus (který ty sdílíš) už dost motorů dojelo.

Současných aut, která dlouhodobě snesou provoz na LPG a nejsou originál upravená od výrobce moc není. Ani současné dacie (motory renault) to nedávají. VW už žádnou běžnou benzinovou atmosférickou jednotku nemá.

PS: mě je eko u pr....le, jezdím hodně dálnici a tam je diesel jednoznačně nejlepší volba. Na přískoky mám malý benzín.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 28.07.2016 14:26, RE: Hfth th vrtv rgbv. Fsi
Pavlik napsal:
Reno napsal:
Na mobile jich pár plynových je (FSI).Ať si každý pořídí co libo:) a pro matičku přírodu je lepší LPG než nafta. Dneska jsem viděl starý Mondeo, za ním oblaka černého dýmu...
Přečti si můj příspěvek pořádně. Netvrdím, že přímovstřik (třeba FSI) nelze přestavět vůbec. Já tvrdím, že přímovstřik nelze přestavět na LPG tak, aby dlouhodobě spolehlivě fungoval. Hlavní problém představuje chlazení vstřikovačů. Firmy co přestavby dělají to moc dobře vědí = stačí se podívat jaké záruky poskytují na přestavbu "běžného" motoru a jakou záruku ti dají na přestavbu přímovstřiku.PS: pokud diesel viditelně kouří, je to pořád o hodně lepší než (neviditelné) nanočástice sazí, které produkují auta s EURO 5 i 6. A přímovstřikový benzín jich produkuje prakticky stejně jako diesel.


A není to náhodou tak, že kouřící diesl produkuje jak ty viditelné saze tak i nanočástice. Kdežto novější motory produkují jen ty nanočástice?
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 28.07.2016 15:49, RE: Hfth th vrtv rgbv. Fsi
Petr S napsal:
Pavlik napsal:
Reno napsal:
Na mobile jich pár plynových je (FSI).Ať si každý pořídí co libo:) a pro matičku přírodu je lepší LPG než nafta. Dneska jsem viděl starý Mondeo, za ním oblaka černého dýmu...
Přečti si můj příspěvek pořádně. Netvrdím, že přímovstřik (třeba FSI) nelze přestavět vůbec. Já tvrdím, že přímovstřik nelze přestavět na LPG tak, aby dlouhodobě spolehlivě fungoval. Hlavní problém představuje chlazení vstřikovačů. Firmy co přestavby dělají to moc dobře vědí = stačí se podívat jaké záruky poskytují na přestavbu "běžného" motoru a jakou záruku ti dají na přestavbu přímovstřiku.PS: pokud diesel viditelně kouří, je to pořád o hodně lepší než (neviditelné) nanočástice sazí, které produkují auta s EURO 5 i 6. A přímovstřikový benzín jich produkuje prakticky stejně jako diesel.
A není to náhodou tak, že kouřící diesl produkuje jak ty viditelné saze tak i nanočástice. Kdežto novější motory produkují jen ty nanočástice?


Není, protože nanočástice u dieselů vznikají až u nejnovějších systémů (3. a vyšší generace commonrailu) s velmi vysokými vstřikovacími tlaky (nad 1800 bar) + hodně jich produkuje regenerace DPF.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.