0
zpět
 

diskuze k tématu: Benzínové kombi pro rodinu do/okolo 500 tis.

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat
Zdeny60
počet příspěvků1247
datum registrace08.09.2009
Středa 14.08.2024 08:04, RE: RE: RE: kombi kolem komína
citace:
reakce na: Petr S, 14.08.2024 00:39 (Pokud vim, tak i 2,5L Toyota h ...)


https://www.prosolar.cz/novinky-blog/proc-hori-tesla
reagovat
saperV
počet příspěvků14
datum registrace12.11.2013
Středa 14.08.2024 08:28, kolem komína
Toyota Corolla je hybrid, který si elektriku vyrábí sám, takže není třeba dobíjet.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Středa 14.08.2024 17:50, RE: RE: RE: RE: kombi kolem komína
citace:
reakce na: Zdeny60, 14.08.2024 08:04 (https://www.prosolar.c ...)


V tom clanku je vyslovene napisane: "baterie z elektromobilů do obývaných budov nepatří. Do domu k hybridní solární elektrárně instalujte výhradně bezečné baterie s chemií LiFePO4(LFP)"

Cize to, co som pisal. To ze autor nevie, ze tesla SR uz ma LFP baterie, ma neprekvapuje..
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Středa 14.08.2024 17:53, RE: RE: RE: kombi kolem komína
citace:
reakce na: Petr S, 14.08.2024 00:39 (Pokud vim, tak i 2,5L Toyota h ...)


Ano 2,5l je priamo/nepriamo vstrek, ktory tiez urcite ovela lepsie znasa kratke jazdy ako akykolvek iny koncernovy priamovstrekovy maly turbomotor. Ale velmi kratke trasy ziadnemu spalovaku nerobia dobre, a aj tieto motory (vratane 2.0L) maju obcas problem s tym, ze si trochu cucnu olej pri kratkych trasach. 1.8 je istota, ten to nerobi.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1247
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 15.08.2024 07:15, RE: RE: RE: RE: RE: kombi kolem komína
citace:
reakce na: Citroenak, 14.08.2024 17:50 (V tom clanku je vyslovene napi ...)


A teDˇmudruj: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC11025091/

a tady: https://www.youtube.com/@GWLPowered

Takže bych s těmi soudy a absolutní bezpečnosti LFP byl velmi ale opravdu velmi opatrný...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Středa 21.08.2024 21:22, RE: RE: RE: RE: RE: RE: kombi kolem komína
citace:
reakce na: Zdeny60, 15.08.2024 07:15 (A teDˇmudruj: https:// ...)


V tom tvem YouTube maji Li-Pol a ne LiFePo4 a to je úplně něco jiného.
LiFePo4 jednou provždy nehoří
Viz. toto video
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1247
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 22.08.2024 06:55, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: kombi kolem komína
citace:
reakce na: Petr S, 21.08.2024 21:22 (V tom tvem YouTube maji Li-Pol ...)


Podívej se ještě jednou na ten druhým odkaz a pak piš.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 23.08.2024 14:13, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: kombi kolem komína
citace:
reakce na: Zdeny60, 22.08.2024 06:55 (Podívej se ještě jednou na ten ...)


Video jsem viděl. Tam ke konci baterce začala hořet plastová izolace po asi 3 minutovém rozpalování plamenometem a baterka jen poklidně hořela. Ale toto je v praxi totálně nereálná situace. V reálu hrozí leda mechanické poškození při havárii a to baterku LiFePo4 nikdy nezapálí.

Mimochodem kdyby ožehovali kanystr benzínu plamenometem několik minut, tak jsou všichni v okruhu 3 m nejspíš mrtví. Z tohohle pohledu je mnohem bezpečnější v autě baterka LiFePo4 než benzínová nádrž.
reagovat
Herohero
počet příspěvků3
datum registrace28.08.2024
Středa 28.08.2024 22:05, Řeším to same
Řeším skoro to samé, ale nevadilo by mi i suv…. Elektro,hybridy a přeturbený 1.5 jsem proste ze svého hledáčku vynechal, protože ne jeden kamarád či známy má už 2 motor v Kodiaku, Fabii nebo scale, protože tomu to proste nesvědčí, 8x startovat na 25 kilometrech. Raději bych zaplatil více za benzin v atmosféře.

Ale jaký?
Dovolím si shrnout postřehy a berze to s takovou lehčí nadsázkou:
Bmw 530/535i f11 na fóru klepou motory
3 je malá.
X5 spolehlivosti taky neoplývá -Servis šílený.
Audi a6 ? Q7? Podle diskuzi taky žádná sláva
Skoda Superb či pašík, Leon ? Asi podobně jako výše zmíněné.
Fordi hnijou už po 4 letech a ecoboostu moc krátký jízdy taky nesvědčí. Focus maly.
Volvo v70/xc70/xc90 se tak zvláštně stalo modlou jako jednickova ovce 66kw - 300t najeto 300t peněz. A 4.4 v8 v XC90 je dost těžký a náprava není nejlevnější. 3.2 je málo kusů a 2.5 Turbo mají už dvakrát kolem zeměkoule.
Toyoty s jsou spolehlivý, ale krása a výkon jim chybí- krom Sequoia/tundra, ale to je zas servis jinde
Hodna skončila accordem 2.4, CR-V má 2.0 155ps a na tak velké auto celkem málo. To samé Mitsubishi Outlander.
Subaru je proste boxer a tam je názor 50/50- jako u všech aut, ale tady fakt nevím.
Hundai suv jsou těžká auta s malým motorem. Kombi zas naturbena. 1.6 atmo je lenoch.
Kia sorento 3.3 v6 je zajímavý kandidát, ale v kombi zas nic moc.
Alfa 159 není ani velká a 1.75 tbi má výkon, ale zas malý obsah vyhnany do nebe.
A dal už skoro nic není, muselo by se přes moře a sáhnout po v6 či v8 ale to už jsou jen suv, pro tazatele nezajímavé. Pro ano , ale lety prověřeny a spolehlivý je 5.7 v8 Hemi od Chrysleru/Dodge/Jeepu a 5.3 v8 vortec od Chevroletu - když se něco pokaka, tak servis bude veselohra.
V6 si sice chválí i tady v CZ, ale mouchy to ma

Teď mi prosím vyvedte z omylu ať vím, co si mám koupit děkuji
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 29.08.2024 08:31, RE: Řeším to same
citace:
reakce na: Herohero, 28.08.2024 22:05 (Řeším skoro to samé, ale nevad ...)


Mas to tazke :) Viem o com hovorim, zhanam v tejto dobe nove auto, kde sa bude dat stale pouzivat normalny tempomat namiesto toho adaptivneho.

Celkom to ale miesas. Spominat BMW F11- auto, ktore malo desiatky zvolavacich akcii a je problem ho udrzat aspon mesiac na ceste :) Na to treba prachy a byt fanusikom.

Nechapem ale tomuto: Toyoty s jsou spolehlivý, ale krása a výkon jim chybí.
Podla mna aktualna corolla s hybridom 4tej generacie sa do limitu zohnat da. Je to motor, ktoremu nerobi problem startstop. Toyota ma aj rozumne nastavene intervaly vymeny oleja, takze sa nezvykne rozpadnut po par rokoch. No a vykon- v 2.0hybrid verzii ma 190 koni ak sa nemylim. To je presne o 7 menej, ako moj lexus s 2.5 hybridom generacie 3.
A co sa tyka designu, podla mna je to najkrajsie auto vo svojej triede :) A je to kombik.

Takze najskor by som si upratal priority. V8 je super, ale nie v traktore s odporom vzduchu ako tehla. V8 je super napr v lexuse LC, ale na dennodenne jazdenie... no ja dam radsej tie prachy napr do stavby, alebo dovolenky s rodinou.

Takze si dobre zotried priority, popremyslaj, a uz staci si len vybrat tu spravnu toyotu pre teba :) Ja ti to nechcem rozhovarat, moj yaris tiez nebol prvou volbou. Rozhodla az jazda v nom (paradny podvozok, na svoju triedu vo vnutri velke auto), a odkedy ho mam, som uz 4ty rok v servise nebol :) a to ho ani nahodou nepouzivam tak, ako by sa na male auto patrilo :) (posledne 2 roky je to dialnicne presuvadlo, kde pekne drzi tacho 150- maximalku ma 170 myslim :D )
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 29.08.2024 09:46, RE: Řeším to same
citace:
reakce na: Herohero, 28.08.2024 22:05 (Řeším skoro to samé, ale nevad ...)


Možná by si stačilo ujasnit priority a přestat míchat obří bramboračku.

Proovnávat v jednom příspěvku Bmw f11 a alfu 159, škodovky s volvama, audiny s fordama a korejcema.

Btw. Protože už 3. rokem spokojeně užívám focus, tak bych se chtěl zeptat, který fordy kde hnijou po 4 letech? Tohle bývala spíš doména koncernových zázraků. Motorů ecoboost je celá řada, některý mají s krátkýma trasama problém, některý vůbec.
Chápu, že aktuální, 4. generace focusu může někomu připadat malá, ale v rámci třídy je to asi nejprostornější auto. 1,5 ecoboost má přímý i nepřímý vstřik benzínu a má tak předpoklad dlouhýho života. Přešlapy jsou tam 2 - dlouhé servisní intravaly, tím ale trpí většina konkurence, a olejové čerpadlo hnané řemenem - jednou bude potřeba ten olej vyměnit a není to jednoduchá operace na hodinu...

Výkonné atmosférické benzíny s nepřímým vstřikem se v Evropě už dlouho neprodávají. Ony se vlastně nikdy moc neprodávaly. Kupovali je fandové, většina mainstreamu raději koupila naftové čtyřválce...
reagovat
Herohero
počet příspěvků3
datum registrace28.08.2024
Čtvrtek 29.08.2024 10:22, RE: RE: Řeším to same
citace:
reakce na: KoobaS, 29.08.2024 09:46 (Možná by si stačilo ujasnit pr ...)


Citroenak:

Míchám i ne.
Zadání znělo jasné: kombi v benzinu
A tak jsem shrnul kombi v benzinu v relaci 250-500k

Dále jsem akorát rozvinul moje dosavadní poznatky v tom co hledám .

Focuse 2019 uz jsem měnil s kamosem přední blatniky. Na Smaxu už jsem viděl puchyre. Obojí jezdí v Německu, kde se soli víc.
Toyoty se mi osobně nelíbí, ani Lexus mě nenadchnul. A hybrid je strašák - nevím proč, možná dostatečná neinformovanost
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 29.08.2024 10:44, RE: RE: RE: Řeším to same
citace:
reakce na: Herohero, 29.08.2024 10:22 (Citroenak:Míchám i ne.Zadání z ...)


Souhlasím s tou nedodstatečnou informovaností...

Jinak uznávám, taky už jsem slyšel o případu, kdy se majitel focusu cca 2020 hádal o korozi předních blatníků. Stojím si ale za svým, že koroze je na koncernu vidět mnohem víc, než na jiných soudobých autech.

Hybridy od Toyoty jsou posledních minimálně 10 let to nejspolehlivější, co se dá vůbec koupit.
K tomu nabízí super spotřebu a dnes i dostatečnou dynamiku.
reagovat
Herohero
počet příspěvků3
datum registrace28.08.2024
Čtvrtek 29.08.2024 14:41, RE: RE: RE: RE: Řeším to same
citace:
reakce na: KoobaS, 29.08.2024 10:44 (Souhlasím s tou nedodstatečnou ...)


“Vo tom žádná” a mercedes se to nenaučil do dnes od prvního vita.

Focus je jako Volvo v50, jestli se nepletu a to jsme teď měli.

Jinak ještě k předchozímu. Ono je těžké si určit priority, jsme 4 a velký pes a možná nás bude 5, ne-li víc, kdo ví.

Každopádně jsme teď 4 a spokojime se s velkým kombi v benzinu s více kW , rozpočet 0-500k a musí se líbit. Co by se ještě dalo sehnat?
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 29.08.2024 15:16, RE: RE: RE: RE: RE: Řeším to same
citace:
reakce na: Herohero, 29.08.2024 14:41 (“Vo tom žádná” a mercedes se t ...)


Tak volvo V50 bylo jedním z nejmenších zástupců svojí kategorie už v době vzniku. Bylo to dvojče Focusu II, díky pověstné bezpečnosti a robustnosti volva uvnitř menší než právě focus...
Dnešní Focus je jako o třídu větší auto. Spoustě 4členných rodin bude vyhovat, spoustě takových rodin bude malej i multivan.

Za mě by na tohle mohl dobře fungovat Outback, který tu doporučoval Zdeny.
Z těch levnějších a větších mě napadá ford galaxy s 2,5 benínem, ale těch je jako šafránu...
reagovat
Foose
počet příspěvků17
datum registrace17.09.2017
Úterý 15.10.2024 00:20, RE: Řeším to same
citace:
reakce na: Herohero, 28.08.2024 22:05 (Řeším skoro to samé, ale nevad ...)



nové je nové a do 0,5 M pár nových aut koupit jde.
Vzal bych to co má nejdelší záruku a 0,5 roku před koncem prodal, doplatil a koupil jiné.

Za 5-7 let kdy poběží záruky se trh s elektroauty tak posune, že to bude jasná volba pro většinu kupujících...
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Úterý 15.10.2024 08:12, RE: RE: Řeším to same
citace:
reakce na: Foose, 15.10.2024 00:20 (nové je nové a do 0,5 M pár no ...)


To jakože budou dotace na elektroauta tak výhodný i pro běžnýho smrtelníka, nebo budou spalováky už tak drahý, že fakt nebudou dávat smysl?
reagovat
Foose
počet příspěvků17
datum registrace17.09.2017
Úterý 15.10.2024 08:33, RE: RE: RE: Řeším to same
citace:
reakce na: KoobaS, 15.10.2024 08:12 (To jakože budou dotace na elek ...)


myslím si, že spalováky budou díky eko požadavkům tak komplikované a drahé na údržbu, že zaniknou. Většina kupujících co berou nové auta si řeknou, že než řešit turba, vstřiky, dpf raději vezmu Elektro.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1247
datum registrace08.09.2009
Úterý 15.10.2024 10:19, RE: RE: RE: RE: Řeším to same
citace:
reakce na: Foose, 15.10.2024 08:33 (myslím si, že spalováky budou ...)


Tak takovýho teda neznám...
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Úterý 15.10.2024 13:10, RE: RE: RE: RE: Řeším to same
citace:
reakce na: Foose, 15.10.2024 08:33 (myslím si, že spalováky budou ...)


Ta úvaha je sice hezká, ale ne úplně správná.
Drtivá většina aut se neprodá soukromým zákazníkům, kteří si auto nechávají 10 a více let a zajímají je dlouhodobé náklady na údržbu.
Drtivá většina aut se prodá do firem, nebo lidem, kteří jej nejpozději za 5 let pošlou dál. A pokud auto vydrží 5let/200tkm, nikoho nezajímají zvýšené náklady na údržbu. A většina těch aut těch 5let/200tkm v pohodě vydrží. Že budou potom neekonomická nikoho až tak nezajímá.
Znám pár lidí kteří chtějí ze spalováku přejít na elektro. Dokonce já sám bych chtěl k nám na firmu koupit elektrickou dodávku místo spalovací. Právě pro svoji zdánlivou jednoduchost a bezúdržbovost. Protože naše dodávky nenajezdí moc a držíme je dlouho. Problém je ale stále cena a to, co za velkou porci peněz dostanu. U dodávek to zatím nedává vůbec smysl, u osobních aut to v určitých případech smysl dává.
Mimochodem, není pouze varianta spalovák s obrovskou emisní výbavou nebo elektromobil. Ještě je tu hybridní pohon, který pro spoustu lidí dává větší smysl než předchozí...
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.