0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 3 Compact (E46) - zkušenosti majitele po dvou letech provozu

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 10:59, Poznámky
Podle jaké logiky se při snížení zadku odlehčí předek? Kolik činí horizontální změna těžiště vozidla při 4 cm vertikální změně na zadní nápravě o 40 mm?
3750 rpm úplně nepovažuju za nízké otáčky pro Mk max. Staré osmiventilové motory měly otáčky pro Mkmax kolem 3000. To jsou pro benzín nízké otáčky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 11:32, RE: Poznámky
David V napsal:
Podle jaké logiky se při snížení zadku odlehčí předek? Kolik činí horizontální změna těžiště vozidla při 4 cm vertikální změně na zadní nápravě o 40 mm?
3750 rpm úplně nepovažuju za nízké otáčky pro Mk max. Staré osmiventilové motory měly otáčky pro Mkmax kolem 3000. To jsou pro benzín nízké otáčky.
Petr: Na milimetr přesně Vám to nepovím (kolem 1,5cm?), ale jízda do stoupavé rozbité zatáčky, kdy zadek sice krásně držel, ale předek měl tendenci odskakovat a jít ven ze zatáčky, je subjektivně celkem silný pocit. Uvažoval jsem již i o předních tlumičích...Než jsem vyměnil ty pružiny...Pak to přestalo a auto si "sedlo". Co se týče točáku: srovnávat šestnáctiventil s osmiventilem, který po překročení 4500otáček zpravidla (což zdůrazňuji) jednoduše zdechne a nemá smysl jej točit dál...dívejte se na šestnáctiventily a zkuste si najít motory s podobným nebo stejným obsahem, které mají točák alespoň 190Nm a navíc ještě posazený níže...takhle od boku si troufám říct: moc jich nebude...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 11:42, RE: Poznámky
David V napsal:
Podle jaké logiky se při snížení zadku odlehčí předek? Kolik činí horizontální změna těžiště vozidla při 4 cm vertikální změně na zadní nápravě o 40 mm?
3750 rpm úplně nepovažuju za nízké otáčky pro Mk max. Staré osmiventilové motory měly otáčky pro Mkmax kolem 3000. To jsou pro benzín nízké otáčky.
Pravda. Myslím že je to hodně homeopatické, ale chybějící propružení per vzadu, může snížit adhezi předních kol při rozjezdu. Není to o hmotnosti a těžišti ale o přenosu torze natvrdo a přes pružinu. Prostě se vůči tobě jako technikovi "nepřesně" vyjádřil
Každopádně recenze se musí pochválit, kdybych měl báwo, napsal bych to asi hodně podobně. Je vidět, že má autor báwo rád, ale zároveň mu nestaví vzdušné piedestaly a nepředjede všechny vochcávky v dechtu i bez. Fakt pěkný...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 11:53, RE: Poznámky
anonym napsal:
Petr: Na milimetr přesně Vám to nepovím (kolem 1,5cm?), ale jízda do stoupavé rozbité zatáčky, kdy zadek sice krásně držel, ale předek měl tendenci odskakovat a jít ven ze zatáčky, je subjektivně celkem silný pocit. Uvažoval jsem již i o předních tlumičích...Než jsem vyměnil ty pružiny...Pak to přestalo a auto si "sedlo". Co se týče točáku: srovnávat šestnáctiventil s osmiventilem, který po překročení 4500otáček zpravidla (což zdůrazňuji) jednoduše zdechne a nemá smysl jej točit dál...dívejte se...
Na milimetr přesně to není ani milimetr. Při odhadu rozvoru 2500 mm jsem se dopočítal hodnoty 0,16 mm horizontálního přesunu těžiště k přední nápravě při přizvednutí zadní části karoserie o 40 mm. Při uvažování hmotnosti 1400 kg a těžišti uprostřed rozvoru, dojdeme ke zvýšení hmotnosti na přední nápravu o 90 gramů. Takže ten mechanismus změny není o přenesení váhy dopředu, ale o jiné charakteristice odpružení vozidla.
Jinak motory BMW jsou v parametrech skutečně nedostižné, ale je pravdou, že jsem to bral obecně a ne jen za 16V motory. Něco pohledám, třeba něco srovnatelného najdu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 12:43, RE: Poznámky
David V napsal:
Na milimetr přesně to není ani milimetr. Při odhadu rozvoru 2500 mm jsem se dopočítal hodnoty 0,16 mm horizontálního přesunu těžiště k přední nápravě při přizvednutí zadní části karoserie o 40 mm. Při uvažování hmotnosti 1400 kg a těžišti uprostřed rozvoru, dojdeme ke zvýšení hmotnosti na přední nápravu o 90 gramů. Takže ten mechanismus změny není o přenesení váhy dopředu, ale o jiné charakteristice odpružení vozidla.
Jinak motory BMW jsou v parametrech skutečně nedostižné, ale je pravdou, že j...
Petr: Ok, diky, uznávám, že to bude odpružením rozvor je sice myslim 2725mm, ale to uz nebude hrát žádnou roli v rámci výpočtu...mimochodem, co se týče toho motoru, nedávno jsem měl v ruce booklet Mazdy a parametry dvoulitru jsou pro šestku: 114kw/6 a něco tisíc a 193Nm/4500. Takové se například dnes dávají benzínové dvoulitry. Popravdě je ale před Mazdou nutno smeknout, že ještě vůbec produkuje dvoulitrový benzín bez turba. Zajímavé atmosféry dělá namátkou i Honda (např. 1,8), Ford (od 1,6 a výše). Co se týče nedostižnosti parametrů: je pravda, že u BMW se vždy dají najít motory, které člověka přesvědčí nejen na papíře, ale i jej chytnou svým projevem za...srdce třeba. U mne bude trochu složité najít si nějaký vztah k dvojitě oturbeným dvoulitrům, co jedou lépe než šestiválec...Plánuju časem nějaký slušný benzínový šestivál bez turb koupit a hýčkat si ho...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 12:50, RE: Poznámky
typek napsal:
Pravda. Myslím že je to hodně homeopatické, ale chybějící propružení per vzadu, může snížit adhezi předních kol při rozjezdu. Není to o hmotnosti a těžišti ale o přenosu torze natvrdo a přes pružinu. Prostě se vůči tobě jako technikovi "nepřesně" vyjádřil
Každopádně recenze se musí pochválit, kdybych měl báwo, napsal bych to asi hodně podobně. Je vidět, že má autor báwo rád, ale zároveň mu nestaví vzdušné piedestaly a nepředjede všechny vochcávky v dechtu i bez. Fakt pěkný...
Petr: Nepředjedu, to už bych tu asi nebyl byl bych spíš tam, kde jsou všichni řidiči, co si mysleli, že jsou nejlepší...předjíždění jako zdroj adrenalinu moc nemusím, víceméně předjíždím, když musím. on ten dnešní provoz, až na výjimky v podobě sem tam nějaké(ho) brzdy, je celkem svižný. raději pokud možno prázdnou okresku, kterou znám, která má profil do kopce a sem tam nějakou zatáčku. to si umím vychutnat a ani při tom nemusím v přílišné míře něco porušovat...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 13:16, RE: Poznámky
anonym napsal:
Petr: Nepředjedu, to už bych tu asi nebyl byl bych spíš tam, kde jsou všichni řidiči, co si mysleli, že jsou nejlepší...předjíždění jako zdroj adrenalinu moc nemusím, víceméně předjíždím, když musím. on ten dnešní provoz, až na výjimky v podobě sem tam nějaké(ho) brzdy, je celkem svižný. raději pokud možno prázdnou okresku, kterou znám, která má profil do kopce a sem tam nějakou zatáčku. to si umím vychutnat a ani při tom nemusím v přílišné míře něco porušovat...
Dá se. Ve stoupacích pruzích lze poměrně bezpečně poměřit výkony.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 13:23, RE: Poznámky
David V napsal:
Dá se. Ve stoupacích pruzích lze poměrně bezpečně poměřit výkony.
Petr: To ano, jistě dá se, tak tak. za tři nebo za čtyři a chvíli podržet...pro mne je ale optimální ta okreska, ideálně před nebo po cyklosezoně. stejně si ale člověk musí dávat pozor...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 13:28, RE: Poznámky
typek napsal:
Pravda. Myslím že je to hodně homeopatické, ale chybějící propružení per vzadu, může snížit adhezi předních kol při rozjezdu. Není to o hmotnosti a těžišti ale o přenosu torze natvrdo a přes pružinu. Prostě se vůči tobě jako technikovi "nepřesně" vyjádřil
Každopádně recenze se musí pochválit, kdybych měl báwo, napsal bych to asi hodně podobně. Je vidět, že má autor báwo rád, ale zároveň mu nestaví vzdušné piedestaly a nepředjede všechny vochcávky v dechtu i bez. Fakt pěkný...
Petr: mimochodem navážet se bezdůvodně do naftovejch oktávek už je natolik profláklý a vyvařený, že i kdybych s nima měl nějakej problém, tak to přes prsty na monitor nepustim. to už pak není téma, to je spíš diagnoza...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 14:50, RE: Poznámky
anonym napsal:
Petr: Ok, diky, uznávám, že to bude odpružením rozvor je sice myslim 2725mm, ale to uz nebude hrát žádnou roli v rámci výpočtu...mimochodem, co se týče toho motoru, nedávno jsem měl v ruce booklet Mazdy a parametry dvoulitru jsou pro šestku: 114kw/6 a něco tisíc a 193Nm/4500. Takové se například dnes dávají benzínové dvoulitry. Popravdě je ale před Mazdou nutno smeknout, že ještě vůbec produkuje dvoulitrový benzín bez turba. Zajímavé atmosféry dělá namátkou i Honda (např. 1,8), Ford (od 1,6 a...
Abych jen nekritizoval, tak recenze je slušná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 15:23, RE: Poznámky
David V napsal:
Abych jen nekritizoval, tak recenze je slušná.
Petr: Díky Vzal jsem to poměrně stručně. Dalo by se ještě psát o spoustě věcí: tuhost spojky, zpátečka k sobě přes jedničku, ovládání oken vedle řadičky, poměrně tvrdé sedačky vzadu, tempomat s jakousi primitivní formou paměti (píšu primitivní, ale je to na dálnici příjemné...), vysouvací podpěra stehen (rovněž na dálnici po x hodinách přijde vhod), jak jsem si vynuloval servisní olejový interval, jak tomu v zimě krásně vlaje zadek, když si člověk chce zablbnout, jak to krásně zní nad 5000 otáčkami...atd. ale to by zase bylo nadlouho...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 19:31, Compact
Já celkem nechápu, proč by měl Compact vyhrávat nejškareděí BMW. Od toho jsou tu jiné modely, třeba prvni generace X3 je taková divná úzká a vysoká nebo i 5GT je takový mastodont. Compact mě zaujal už v první generaci E36 (tuším), která byla poplatná době a celkem se mi líbil, přiznám se hlavně díky třetím dveřím. E46 přinesla změnu, sice se vyhladil předek, ale nějak se mi nelíbí na zadku ta vytrčená hrana, ale pořád je to dobré vozítko.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 20:28, RE: Compact
Koloss napsal:
Já celkem nechápu, proč by měl Compact vyhrávat nejškareděí BMW. Od toho jsou tu jiné modely, třeba prvni generace X3 je taková divná úzká a vysoká nebo i 5GT je takový mastodont. Compact mě zaujal už v první generaci E36 (tuším), která byla poplatná době a celkem se mi líbil, přiznám se hlavně díky třetím dveřím. E46 přinesla změnu, sice se vyhladil předek, ale nějak se mi nelíbí na zadku ta vytrčená hrana, ale pořád je to dobré vozítko.
Petr: epamatuju se, kde jsem to viděl, ale bylo to nějaké hlasování a Compact to "vyhrál" Já s tím vzhledem tak nějak problém nemám, boční pohled například není špatný, ten obrýlený předek jsem taky zkousnul, no a ty čiré lampy, když se to umyje, vypadají taky k světu. Ale je fakt, že spousta lidí jej haníza vzhled a já jen i chápu. Oproti kupé je to o stupeň někde jinde...Ta hrana je asi ten malý spojler? Ten mě zase celkem bere, pěkně to auto opticky protáhne...5GT je podle mně divná zezadu, ty velké svítilny mi nějak nepasují...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 20:32, RE: Compact
Koloss napsal:
Já celkem nechápu, proč by měl Compact vyhrávat nejškareděí BMW. Od toho jsou tu jiné modely, třeba prvni generace X3 je taková divná úzká a vysoká nebo i 5GT je takový mastodont. Compact mě zaujal už v první generaci E36 (tuším), která byla poplatná době a celkem se mi líbil, přiznám se hlavně díky třetím dveřím. E46 přinesla změnu, sice se vyhladil předek, ale nějak se mi nelíbí na zadku ta vytrčená hrana, ale pořád je to dobré vozítko.
Petr: Compact E36 byl takový průkopník, ve své době dobrý nápad a dobrý tah. Compact E46 má u mne plus za ten trojkový interiér, na předku to má tuším stejný nebo hodně podobný i podvozek, na zadku je podvozek z E36. Vtipem konstruktérů je pak stejný rozvor. Někteří zase proto Compact vyzdvihují, že má menší převisy a je obratnější než sedan...neumím bohužel posoudit, sedan jsem neřídil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.12.2011 22:47, RE: Compact
anonym napsal:
Petr: Compact E36 byl takový průkopník, ve své době dobrý nápad a dobrý tah. Compact E46 má u mne plus za ten trojkový interiér, na předku to má tuším stejný nebo hodně podobný i podvozek, na zadku je podvozek z E36. Vtipem konstruktérů je pak stejný rozvor. Někteří zase proto Compact vyzdvihují, že má menší převisy a je obratnější než sedan...neumím bohužel posoudit, sedan jsem neřídil.
Pěkné čtení. Jinak že se compakt bere spíš za ošklivější je třeba možný, ale já zase nemůžu moc přijít na chuť některým SUV - třeba proporce X6 mi k bmw nějak nesedí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 17.12.2011 19:14, compact
S chuti jsem si precetl tuto recenzi. Sam sem jednu dobu uvazoval o compactu, ale nakonec zvitezila 325i e36 (142kw) a musim rict, ze jednoznacne kdyz bmw, tak 6ti valec a nic jineho! 2litr jsem take zkousel, ale zvuk 6ti valcu u bmw a samozrejme nasledny vykon me proste dostal.
bmw jsou opravdu dobra auta a autorovi recenze preju hodne stastne najetych km.
Dobre napsano, diky.
Honza
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 18.12.2011 15:51, RE: compact
nhnt napsal:
S chuti jsem si precetl tuto recenzi. Sam sem jednu dobu uvazoval o compactu, ale nakonec zvitezila 325i e36 (142kw) a musim rict, ze jednoznacne kdyz bmw, tak 6ti valec a nic jineho! 2litr jsem take zkousel, ale zvuk 6ti valcu u bmw a samozrejme nasledny vykon me proste dostal.
bmw jsou opravdu dobra auta a autorovi recenze preju hodne stastne najetych km.
Dobre napsano, diky.
Honza
Petr: Diky, s tou 325kou jste udelal dobre. ja si musim jeste dva tri roky pockat, ale pak to rovnez vidim jednoznacne na 6valcu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 18.12.2011 15:54, RE: Compact
ivan2 napsal:
Pěkné čtení. Jinak že se compakt bere spíš za ošklivější je třeba možný, ale já zase nemůžu moc přijít na chuť některým SUV - třeba proporce X6 mi k bmw nějak nesedí.
Petr: mít na to prostředky, ideální vůz pro ženu mě by naopak stačilo kupátko
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.12.2011 20:17, KOBZOL
mam taky e46 2l 6v, (ted v zime se pod 10l nedostanu ) ale nejak se daly penizky dohromady a ja se koukal po novejsim modelu, jenze mam strach abych nekoupil uz jen znacku, protoze mi pripada ze posledni kvalitni bmw koncilo prave 46-kou o mercedesu se radeji ani nebavit bud to rezne (1999-2002) jak uno nebo vyhori elektrika 2005-2007.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.12.2011 21:59, RE: KOBZOL
anonim napsal:
mam taky e46 2l 6v, (ted v zime se pod 10l nedostanu ) ale nejak se daly penizky dohromady a ja se koukal po novejsim modelu, jenze mam strach abych nekoupil uz jen znacku, protoze mi pripada ze posledni kvalitni bmw koncilo prave 46-kou o mercedesu se radeji ani nebavit bud to rezne (1999-2002) jak uno nebo vyhori elektrika 2005-2007.
Petr: E90 bych se nebál. vyhnul bych se vozum s aktivním řízením a Mkovým podvozkem, hořčíkový benzínový třílitr by neměl být šlápnutím vedle. ještě stále bez turb, stará škola, do trojky se myslím dával s výkonem 200kW, do jedniček 190kW. pro fajnšmekry je zde 320si, sice pouze čtyřválec o výkonu 125kW, nicméně je díky celkovému projevu označováno jako Baby M3. také možnost, ale lze sehnat ještě obtížněji než ten třílitr. osobně by mi vyhovoval právě ten, k němu pouze sportovní volant, sedačky a klimu. ostatní výbavu bych oželel...a pět dveří, i když kupé vypadá neuvěřitelně dobře...
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.