David V napsal:
Na milimetr přesně to není ani milimetr. Při odhadu rozvoru 2500 mm jsem se dopočítal hodnoty 0,16 mm horizontálního přesunu těžiště k přední nápravě při přizvednutí zadní části karoserie o 40 mm. Při uvažování hmotnosti 1400 kg a těžišti uprostřed rozvoru, dojdeme ke zvýšení hmotnosti na přední nápravu o 90 gramů. Takže ten mechanismus změny není o přenesení váhy dopředu, ale o jiné charakteristice odpružení vozidla.
Jinak motory BMW jsou v parametrech skutečně nedostižné, ale je pravdou, že j...
Petr: Ok, diky, uznávám, že to bude odpružením
rozvor je sice myslim 2725mm, ale to uz nebude hrát žádnou roli v rámci výpočtu...mimochodem, co se týče toho motoru, nedávno jsem měl v ruce booklet Mazdy a parametry dvoulitru jsou pro šestku: 114kw/6 a něco tisíc a 193Nm/4500. Takové se například dnes dávají benzínové dvoulitry. Popravdě je ale před Mazdou nutno smeknout, že ještě vůbec produkuje dvoulitrový benzín bez turba. Zajímavé atmosféry dělá namátkou i Honda (např. 1,8), Ford (od 1,6 a výše). Co se týče nedostižnosti parametrů: je pravda, že u BMW se vždy dají najít motory, které člověka přesvědčí nejen na papíře, ale i jej chytnou svým projevem za...srdce třeba. U mne bude trochu složité najít si nějaký vztah k dvojitě oturbeným dvoulitrům, co jedou lépe než šestiválec...Plánuju časem nějaký slušný benzínový šestivál bez turb koupit a hýčkat si ho...