0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 3 – vybrat E46 nebo E91?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.03.2010 18:12, rada
Benzínový 6-ti válec od BMW je sázka na jistotu se spotřebou od 9 - 13l bud E90 nebo E46. Doporučil bych 325 nebo 330, auto jede líp a spotřeba je srovnatelna s 320. Auto se Vám odvděčí dlouhou životností (motor)
Diesely v posledních E46 byly bezproblémové (verze 110kw) mají úžasnoý poměr spotřeba/výkon. není problém jezdit do 6l
u E90 je motor ještě lépe naladěn. 330d u E46 není nic moc. Volil bych 320d. U E90 je 330d famózní. Sametový běh, spotřeba do 10l není velký problém a 250km/h je bržděno elektrikou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.03.2010 18:21, rada
Diesely u e46 3.0d nebyli nic moc. Varze 135kw urcite ano, ale co verze 150kw? Ty jsou taky spatne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.03.2010 20:33, rada
Opet dotaz siroky jak reka Volha.... Libi se mi E90, ale je draha, tak si asi koupim E46...A vlastne ani nevim, jestli diesel nebo benzin, protoze mimo jineho ani nevim, kolik najedu. A jestli 4 valec nebo sestivalec - to jsem ani nedomyslel....Takze jedine, co vime, je nasledujici: obcas neco povezete, tak se vam sikne kombi (v pripade BMW touring) a libi se vam mnichovske auta. Mozna, nez priste polozite nekomu (nekam) takovyto dotaz, neco malo si o danem modelu prectete, mohlo by vam to zjednodusit vyber a tim i zkonkretizovat dotaz. Jinak z osobni zkusenosti: u E46 sestivalcove diesly (mluvim o 330D) jsou usporne jak 135 tak 150kW verze, jezdite realne kolem 7 litru, od 150kW verze se delala i 6.stupnova prevodovka, rozhodne bonus. Zivotnost v podstate stejna, samozrejme novejsi modely jsou vzdy vychytanejsi. Kolem 150-200 tis.km najezdu zacinaji drazsi investice, ale neni to nic dramatickeho, v pomeru k tomu, jak skvele vlastnosti motor a vlastne cele auto ma. Vstriku a oprav turba se bat nemusite, znate-li predchoziho majitele a event. jak se s vozem jezdilo a co se do nej tankovalo. Pokud ne, je cena takove male generalky techto "nejstraslivejsich" oprav kolem 60 tis. a pak je ale vetsinou pokoj. Novy 330D se 180 kW je famozni motor, ale na nej asi nepomyslite, ojetiny jsou jeste spise predvadeci modely a ceny hodne vysoko. Benzinovy motor z vlastni zkusenosti znam jen 330i 190kW z E90, je to motor, co jezdi pri klidne noze kolem 8-9l a kdyz ho seslapnete, nema vetsina aut na nasich silnicich sanci, pri spotrebe 13 litru nadhera. Momentalne mam 335i kupe, 225kW, rika se o nem, ze je to "mala M3", osobne tento nazor nesdilim, do M3 jak v E46 natoz v E90 ma na hony daleko. Zdrcujici je zatah a akcelerace, krasny zvuk, kdyz vyuzivate potencial vozu, je negativem spotreba kolem 15l a vice. Klidna jizda kolem 10l, ale pod jsem se pri vsi snaze nedostal. Kolega jej ma v Touringu a ma stejne zkusenosti, ale pry by nemenil. Ja si myslim, ze faktor zabavy u 330i atmosfery je postacujci, navic mam na 335i najeto jen ca 80tis km a nevim, jak to bude s turbem po dalsich 50 tis. S 330i jsem najel 180tis, bez problemu, ma ji ted svagr a toci 250tis km bez oprav na motoru.
Doporucil bych vam rovnez si obe modelove rady vyzkouset a prohlednout, osobne jsem dlouho E90 nemohl prijit na chut (designove), proto jsem nakonec presel do kupe, ale i interier u E90 je diametralne odlisny od E46 a nejdou se taci, co E46 povazuji za posledni pekne 3kove BMW. Ja si na novou generaci jiz zvykl a prichazim jeji funkcnosti a jednoduchosti stale vice na chut, ale opravdu doporucuji "osobni kontakt". A jeste bych byt vami zvazil verzi X-drive, protoze zimy ted par let maji byt tuhe....
Preji stastny vyber a Freude am Fahren!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 07:00, rada
Mě by též zajímalo kde pan Jao přišel k názoru že 330d e46 je špatná volba. Momentálně jezdím jednu co má 260tkm s automatem (150Kw verze) a jediné co se měnilo za celý život krom spotřebáku je dopravní čerpadlo (5 000,-). Jede jak píchlá svině a spotřeba 7,5l. O chodu 6-ti válce proti 4válu nemá cenu se rozepisovat.
Jediné co bych za mě radil když 330d tak s automatem.
V minulosti jsem najel cca 120tkm s 330i e46 a můžu též jedině doporučit. Na ní najdete v místních análech i stručnou recenzi.
k e90-91 dodám totéž co Born. Nějak jim nemohu přijít na chuť stále. I když po technické stránce bych se toho ani malinko nebál. Jen je potřeba prověřit historii komu prošla rukama ať jde o jakýkoliv model.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 08:46, rada
moje rada je jednoduchá - s BMW nemůžete šlápnout vedle, chce to jen vybrat dobrý kus, to bude důležitější než to, jaká to bude verze. Ale zvažoval bych nad pětkou v kombajnu, v té trojce toho moc neodvezete...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 11:02, rada
Pan Jao měl možná na mysli klapky v sání (swirl), které u 30d mohou nadělat slušnou paseku. Ale nevím přesně ve kterých motorech jsou problematické. Určitě byly problémy v E39 142kW. Verze 135, 150 a dále potom 160, 170kW... si nejsem jistý jak je to tam.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 11:06, rada
Báwo sice není moje parketa, ale klapky v sání u turbodehtu by mě dost překvapily. Naopak u benzínu smysl mají a jejich problémy jsou známé v Fordovských Dureateců HE, ale tyto problémy mělo i BMW, ovšem v jakých konkrétních motorizacích a v jakých ročnících- to opravdu nemám tušení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 11:49, rada
E90 je moderní kvalitně udělané auto a pokud přecházíte od jiné značky, tak s ním budete nadmíru spokojen. Benzínové motory jsou sázkou na jistotu, nafta sice může občas zazlobit (vstřiky, turbo, čerpadlo), ale určitě to není více než u konkurence. K občasným převozům většího množství nákladu se ale BMW3 nehodí a to ani jako Touring a doporučuji proto zvážit 5er.
Je ale pravda, že řada lidí včetně mě preferuje E46. Není to ale dáno spolehlivostí vozu, poruchovostí nebo cenou ojetin, ale spíš tím, že BMW E46 dotáhlo k dokonalosti a E90 má dle mého subjektivního názoru horší interiér a technicky mi nenabízí nic podstatného navíc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 12:05, rada
David V: http://www.tipcar.cz/bmw-5----jaka-je-generace-e60--3907.html
Z článku: "V jízdním projevu suverénní vznětové jednotky může ohrozit pár maličkostí někdy i s velkými následky. Jde hlavně o špatně dimenzované klapky sání u některých vozů jejichž kovové části se někdy uvolnily a nasály do motoru a mohly nadělat velkou škodu". Bohužel nevím u kterých motorů tyto problémy mohou nastat...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 12:06, rada
Zrovna teď si vybírám z Německa e46. Mám sice trochu jiné priority a proto to bude 330i sedan, ale pokud toho opravdu hodláte hodně najezdit a sem tam odvézt něco rozměrnějšího (i když zase ne moc :) tak bych se 330d 150kW, zvláště s automatem nebál. U dieselu platí to co u ostatních značek a je obecně známo, takže není třeba se o tom extra rozepisovat. Mrkněte tady - www.bmwklub.cz
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 12:46, rada
2 Radek: Hm, zajímavé.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 12:49, rada
Na toto může mít každý jiný názor, ale raději si koupím starší model i když za stejné peníze, ale s plnou výbavou. Konkrétně v případě BMW jsou ty rozdíly ve výbavách obrovské. Nějak si nedokážu představit že bych si koupil BMW s rovnýma židlema, fofrklackem a metr vysokým, manulní klimou a světle šedým interiérem. Pardon jestli jsem se někoho dotknul ale toto mi prostě k BMW nesedí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 18:34, rada
Dobrý den,poradil bych vám BMW 320D E46,podle mě je to uplně ideální auto,které žere kolem 6-7litrů a ještě jsem ho neviděl s vážnější poruchou než kleplnutým blatníkem.A to již nějakou dobu pracuji jako automechanik. Takže přeju dobré pořízení a kdyby jste si vzpoměl napiště jak jste se rozhodl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.03.2010 09:34, rada
Ehm, jen mala poznamka k tomu, ze u 330d E90 neni problem spotreba do 10l. Problem to je. K hranici 10l se budete blizit jen velmi obtizne. Ja mam beznou spotrebu mezi 6,8 a 7,5. Na to, abych udelal spotrebu 10l musim jet vylozene nekam prasit na okresky, ale i tak se musim snazit... Pro predstavu Praha - Nemecko - Rakousko (Mattrei in Ostirol) Celkem cca 600km z toho vetsina pres nemeckej autobahn 180-250km/h a finalni spotreba za cestu tam a zpatky 7,3l
Vim ze spousta lidi rekne ze to neni mozny, ale proste je. Kupte, vyzkousejte, rozhodne neprohloupite a nebudete chtit nic jineho. 330d je rozhodne nejlepsi naftova motorizace. Jen ten samosvor by to chtelo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.03.2010 14:17, rada
To Jao- ty to máš s těma spotřebama nějak popletený... Vlastnil sem BMW 320d 110kW E46 a rozhodně sem se tedy v pohodě nevešel do 6l na 100km- to je zase nějaký syndrom TDi, že všechno jezdí za 5 nafty... Při běžné jízdě jsem měl průměrnou spotřebu 6,3l ale na to si člověk nekupuje BMW aby jezdil 90-110, takže sem měl průměr většinou kolem 7l a ikdyž sem chtěl jet úsporně, tak sem se dostal na těch 6 (nejméně cestou do Chorvatska, kde při dodržování předpisů a dálničních rychlostí byla spotřeba 5,8l) a to fakt nemá cenu kvůli litru nafty se plahočit, to se radši člověk pořádně sveze... No a kámoš má zase dlouho 330d e46 v automatu, motor myslím 132kW a ten jezdí dost svižně a spotřeba kolem 8-9 při klidné jízdě se dostane někam na 7,5l. Ikdyž je pravda, že jeho auto má už 280t km najeto a je tedy možné, že dřívě žralo o něco méně, ale nevím, jestli 6,5l u šestiválcového třílitru a v automatu je reálné, možná až u těch posledních co používají systém EfficientDynamics... Jinak vzhledem k tomu, že neznáme ani finanční strop pána v dotazu, ani přesnou specifikaci toho co od auta očekává a jakým jízdním stylem jezdí, tak se těžko radí... Ale já sám stál před volbou zda E46 nebo E90 a raději sem koupil luxusní E46 v super výbavě (Sport Edition) z roku 2004 než za ještě vetší peníze E90 o rok novější a jak psal kolega níže s rovnými šedými sedáky a manuální klimou (prostě chudinkou), nehledě na to, že podle mě E46 i lépe vypadá a má daleko hezčí interiér (opět nutno podotknout, že ve vyšší výbavě, třeba právě Sport Edition, páč i zde můžem najít rovná látková sedadla, volant jak z autobusu bez DSC...) a rozhodl sem se pro E46. A motor 2.0D 110kW v šestikvaltu je v tomto autě rozhodně rychlejší a pružnější než 3.0d v automatu (přímé srovnání s kámošem), takže záleží, zda upřednostníte komfort nebo zážitky...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.03.2010 15:20, rada
Valnoha: jak píšete to je věc názoru. Hodně záleží co ten člověk od auta očekává. Pokud se chce lépe svézt, tak potom volit novější model, který má většinou lepší jízdní vlastnosti, lepší výkony atd. (napříč automobilkami). I za cenu nižší výbavy. Ostatně ta manuální klima chladí stejně jako ta automatická. Pokud mu jde o luxus a výbavu tak potom samozřejmě starší model s lepší výbavou. Za mne mohu říct, že já si raději připlatím za motor než za výbavu. S čím ale nesouhlasím je ten fofrklacek BMW byly vždy auta se sportovním nádechem a k tomu jako takovému se podle mne fofrklacek právě hodí. Automat beru do mercedesu nebo pro ženskou. Do BMW jej beru jako degradaci toho auta (i přesto že moderní automaty jsou funkčně výborné).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.03.2010 16:12, rada
2Radek tím fofrklackem jsem myslel rozdíl v jeho délce. Mezi Mpaketovým a seriovým který je rozdíl asi "15"cm
Jinak jak píšeš raději si připlatit za motor než za výbavu.....spolu s mým názorem také malinko souvisí. Nějak mi například k 330i neštimujou ony rovné židle bez bočního vedení a třeba absence sportovního podvozku. Byť ten seriový není špatný.
Když to napíšu hloupě tak když už se chci svézt tak chci sedět stále v sedačce a né lítat ze stranu na stranu. To samé platí o podvozku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.03.2010 22:34, rada
S tim podvozkem bych nesouhlasil. Sam mam v kupe M-Paket, protoze jsem komercak a za ten pitomej M-znacek na volantu a na pace jsem si priplatil nekrestanske penize, prestoze jsem se zaprisahl po zkusenosti s 330i ze uz nikdy...No a je to tady zas, kdykoli jedu do Cech, kde v bydlisti mych rodicu nejsou silnice, ale tankodrom, proklinam se a dokonce uz jezdim stale casteji za rodici manzelcinym passatem. A ani v Nemecku uz silnice nejsou zrovna parada - takze souhlas: interier je treba take vybirat, obzvalst manualni klima v BMW je zverstvo, ty auta to dela opravdu spatne prodejna, ale seriovy podvozek je na ceske silnice proste lepsi, sam o sobe dostatecne tvrdy a sportovni - obzvl. u motorizaci 330 a 335, kde musite nazouvat minimalne 17-ky. z vas M-kovy podvozek vymlati dusi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.03.2010 06:03, rada
Tohle je největší průser u BMW. Bez M-paketu je auto škaredé, s M-paketem zase tvrdé jak šutr. Přitom už základní podvozek je špičkový a drží jako přibitý. Na předchozí pětce jsem to vyřešil tak, že jsem koupil základ a oplastoval ho. Ale podruhé už se mi do toho moc nechce...
Nechápu, proč nenabízejí jen optik M-paket...teda nabízejí, u nové sedmičky, tam jsou to jen plasty, podvozek zůstává stejný...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.03.2010 08:17, rada
E46?
a proč rovnou nebydlet na stromě?
Vývoj jde ku předu všichni kdo máte E46 ho necpěte druhým
Zatím jsem neslyšel objektivní názor proč si nekoupit E 90
O dieselu bych vůbec neuvažoval,nezapomeňte že peníze ušetřené za naftu se musí dát zpět do servisu a udržby
Takže E90 v benzinu
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.