vasapasa napsal:
Nevíte jak byl u E46 řešen pohon 4x4. V článku na X5 se píše že do roku 2003 používal mezinápravový diferenciála od 2003 pak elektricky ovládnaou spojku. Nevíte jak u E46 to bylo řešeno, případně od kterého roku se používá X-drive. A jestli jsou tedy stejně jak u E46 tak u X5 poháněny pouze zadní kola a přední se připojují jen když je třeba?
E46 měla v nabídce pohon 4x4 od roku 2000 vycházející z původního pohonu X5-ky. - Tzn - klasické diferenciály s tím, že jejich uzávěrky jsou suplovány přibržďováním jednotlivých kol v součinnosti se seriovým DSC. Točivý moment je rozdělován v poměru 38:62 ve prospěch zadku. ( bylo to jen pro šestiválce a byla mírně zvětšena světlá výška)
xDrive se poprvé objevi v roce 2003 s příchodem X3 a v té době ( a to málokdo ví) se změnil systém pohonu u X5. - byl zaveden taky xDrive - takže místo mezinápravového diferáku je lamelová spojka, která připojuje předek jen když je třeba. U E46 to zůstalo při starém a xDrive dostala až E90.
Jinak jak tam někdo psal - pětka má v nabídce taky xDrive - bohužel ne pro nejsilnější verze a nová sedma ho dostane taky včetně řízení všech kol.