PV napsal:
Je zajímavé, ža 4 roky staré BMW má najeto jen 18000 km. Asi mělo nějakou výrobní vadu. Cvakání hydroštelů bych čekal tak od 200000 km a zanedbané výměně oleje. Možná závada může být taky v tom, že auto stálo dlouhou dobu bez nastartování a vlivem nepromazání nějakých součástí se tyto poškodily.
Děkuji všem za odpovědi a cenné rady. Auto bylo cíleně vybírané kvůli malému nájezdu, zakoupeno v Německu. Jezdila s ním sem tam manželka jednoho diplomata, tedy je možné, že déle stálo. Od koupě jsem najel 5-6 tis Km, vše bez problémů. Byl jsem v BMW v Německu, technikem, který auto prohlédl mi bylo rečeno, že jde opravdu o klapaní zdvihátek a že je to u tohoto modelu zcela normální. Dle čipu bez zjištěných závad. Provedena plánovaná výměna oleje 9/2011. "ostré klapavé pazvuky" při volnoběhu trvají dal, auto jede však dobře, při jízdě je tiché, pod plynem ve vysokých otáčkách je zvuk návykový