Petr S napsal:
Ma007 napsal:
nepřihlášený uživatel napsal:
Tak jsem se rozhodl pro Mini libi mi se mi nema to kazdej akorat nevim jakou motorizaci zvolit
čo najslabšiu, taká 1.6 atmo benzín bohato stačí. Vyberal by som relatívne mladé (do cca 8 rokov) a hlavne nebúrané auto, lebo bezpečnosť. A hlavne nebiť lenivý, debilný frajer a POUŽÍVAŤ bezpečnostné pásy.V piatok mala manželka vážnu nehodu, keď oproti idúca vodička dostala mikrospánok a čelne to poslala proti mojej tehotnej žene. Rýchlosť oboch áut v dobe stretu bola cca 80 km/hod. Polovička si odopla pás, otvorila dvere, vystúpila, zavolala si záchranku,... Nič sa jej nestalo, rovnako tak bábetku (je v 6 mesiaci). Vozidlo P407. Tak a teraz čo je lepšie, novšie, drahšie ale bezpečnejšie auto (nebavíme sa či nabúra, ale kedy), alebo hnilú herku na učenie, ktorá pôjde na vrakáč (rovnako ako nové auto), ale vystúpiš z neho po vlastných, bez škrabanca či zlomenín.
Úplně bych tu asi nešířil, že náraz 2 aut v 80 km/h je bez následků. Crash testy se dělají v 64 km/h a navíc do deformovatelné překážky, takže to odpovídá nárazu stejně těžkých protijedoucích aut v
50 km/h (to je fakt a lze to dohledat na EuroNCAP, můžu poslat link). S roustoucí rychlostí roste energie auta a tím pádem následky nehody kvadraticky. Pokud by obě auta jela opravdu 80 km/h, tak by výsledek byl mnohem horší, za předpokladu že proti nejelo o půlku lehčí auto.Manželka měla havárii v Yarisu r.v. 2008 (9 airbagů) s Octavií 1, trefili se na pravé rohy. Obě auta byly zničené podobně, obě totálky. Manželka kupodivu dopadla lépe. Pán v Octávii měl dost naražená žebra, protože Octavia 1 ještě neměla omezovač zátěže pásů (load limiter). Podle odhadu hasičů byla vzájemná rychlost v době nárazu cca 30 km/h. Kolik to bylo reálně nevím, spíš to bylo víc.Nicméně tvrdit že náraz v moderním autě v rychlosti 80km/h je brnkačka je dost nebezpečné. Zvlášť když si to přečte mladej kluk, kterej se podle toho bude pak chovat. Stačí se podívat jak vypadají auta po nárazu v EuroNCAPu. A to se bavíme o reálné rychlosti
jen 50 km/h. 80 km/h vzhledem ke kvadratickému růstu energie by bylo devastující.
Práveže dobre viem ako sa robia nárazové testy, aké sú rýchlosti aj prekážky, o to viac ma to prekvapilo.
Nikde netvrdím, že hocijaký
náraz (tacho zostalo na 75)
jebrnkačka !!! Osoba v druhom aute (dacia sandero) mala ťažké zranenia, podľa polície nebola pripútaná
Manželka mala nesmierne šťastie - to viem.
Rovnako mala "výhodu" vo vačšom a ťažšom aute (ak by ju trafil Range rover karta by sa obrátila). Dacia sa deformovala daleko viac ako 407. V 407 zostal priestor pre posádku takmer nedotknutý, neboli pohnuté pedále, volant ani podlaha. Auto začínalo ako začína čelné sklo, motor + prevodovka skončili pod autom, na streche neboli viditeľné deformácie, všetky dvere sa dali otvoriť.
Dacia mala deformácie asi 20-30 cm dovnútra už v priestore pre posádku, strecha, všetky dvere boli zarazené do seba až po "C" stlpik, žiadne dvere sa nedali otvoriť.
Bol dosť veľký rozdiel v hmotnosti áut cca 600kg (1580 vs nejakých 975), P407 malo v NCAP 5*, sandero neviem.
Hlavou krútili ako zasahujúci hasiči, policajti tak aj lekári v nemocnici. Športku podávať už asi u mňa nemá zmysel.