LGreg napsal:
K VW Routan, ja si fakt nemuzu dovolit auto, kde budu tyden cekat na nahradni dil z Polska, to mam pak decka do skoly vozit na kole na nosici? Potrebuju auto, kde bude nejpozdeji druhy den nahr. dil k dispozici, coz u bezne prodavanych aut v CR neni problem. Proste v tomhle aute nevidim zadnou vyhodu, nekde neco prehlizim?K Dacii Lodgy - priznam se, ze jsem vubec netusil, ze se da nova poridit za 300 tisic. Pak to samozrejme stoji za prehodnoceni. Ja si na zadny znacky nehraju, prece nechci BMW nebo Mercedes, ale potrebuju spolehlivy auto, a zatim mi zde nikdo nenapsal argument, proc jako jedno z meritek nemam pouzivat TUV testy? Vsechny Dacie se pohybuji v posledni dvacitce hodnoceni, jak mam vedet ze Lodgy na tom nebude stejne? Sportovne teda musim uznat, ze v poslednim testu jsou i mnou vybrany Fordy na tom bidne. Jeste by me teda zajimalo par veci:- Jak je mozny, ze je MPV od dacie o cca 200 tisic levnejsi nez vuz stejne kategorie od Reanultu? Obecne, Dacia je za 300 a MPV ostatnich znacek zacinaj nad 500 (spis jsou jeste drazsi), jak je to mozny? Uz jste me odhalili, ze jsem kratkozrakej cechacek, ve me to nevzbuzuje moc duveru, proc je to tak moc levny?- Nikdy jsem nekupoval novy auto, moc nevim jak to chodi se servisem v zarucni dobe, predpokladam ze budu muset v zarucni dobe jezdit do autorizovanyho zarucniho servisu. Nedam za tento servis vic penez nez za servis pozarucniho auta? (chapu, ze kdyz se vysere neco vetsiho, tak zde je velka vyhoda zaruky).- Dejme tomu, ze si prikoupim petiletou zaruku a pak budu chtit auto prodat. Bude to auto po zaruce po peti letech vubec prodejny za jeste rozumnou cenu? Jde mi o to, aby nebylo prodejny treba jen za tretinovou cenu.Prosim o konstruktivni prispevky, idealne podlozeny fakty. Pokud mi nekdo napise, ze TUV je na hovno tak bych rad vedel proc.Btw sem se nikdy nechystal kupovat stocenyho svarovance, o tom bych musel neco vedet ;)
TUV je k ničemu, protoze nerika nic o tom, kolikrat ty "zivotunebezpecne" sroty nechaly svoje majitele na ceste. Nerika nic o tom, kolik stoji opravy tech zavad a jak se promitaji do provoznich nakladu.
Dacia stoji 300 zejmena proto, ze pouziva nekolikrat zaplacene technologie Renaultu.
Navstevy autorizovaneho servisu podminuje pouze smluvni prodlouzena zaruka. Neni to samozrejme samospasitelne a temer vzdy vam budou vykladat, ze to je normalni a ze to neni zavada. Me treba vymenili termostat az napodruhe. Vtipne je, ze v tom termostatu nakonec problem nebyl a problem vyresila vymena cidla za 250 Kc (to uz bylo po zaruce). Zaruka se taky nevztahuje na loziska, brzdy, tlumice a podobne. Netusim teda, jak by se k tomu postavili, pokud by vyse zminene odeslo treba po 10000, mozna by se vas snazili presvedcit, ze jste vymetl nejakou diru, ale to je spekulace.
Nove Sandero jsem si koupil predevsim proto, ze o tom aute tim padem vim vse. Mam 1,6 8V benzin na LPG, najeto 53000 (na LPG 47000), do provozu to slo 09/11. A jak rikam, menil jsem to cidlo a jinak olej, filtry, asi 3 zarovky v potkavacich (mimochodem prace na 3 minuty) a sterace. Za par mesicu me ceka STK, tak jsem zvedav, co mi reknou. Ale mam takovy pocit, ze STK technici taky obcas trpi zatizenim na nejake svoje osobni preference.
Na druhou stranu v tom aute budete jezdit nejakou dobu a koupit si neco jen proto, ze je to levne a pak do toho lezt s odporem, to asi taky neni dobry napad. Nicmene ja uz jsem ojetymi auty natolik vyskolen (nejen osobni zkusenost), ze ta nova Dacia je pro me k nezaplaceni. Za ojete auto nepovazuji nejaky rodinny poklad, o kterem je mozne zjistit a vedet vsechno.