Petr S napsal:
Další příklad, garančka při 15000 km na Yaris stojí v Praze 2750 s DPH a 2130 v Brně.
Kolik stojí 1. garančka na Fabku? Je to výrazně méně?
Ceník je zde: hhttp://www.toyota.cz/Images/Yaris-1%2C0l_tcm423-774972.pdf
Celkem souhlas, laciné díly na Škodovku jsou tatam... o značkových servisech ani nemluvě, jelikož i v tomhle je již jedno, jestli máte Japonce nebo Šáde... chtělo by se to zbavit těch předsudků a pověr o cenách dílů...
Ano, na Škodu (když už byla o ní zmínka a byla přirovnána, což je celkem logické - je to přece domácí značka) je spousta dílů od všemožných výrobců, ALE ruku na srdce, kolik z těchto výrobků/dílů je kvalitních...?!
Dovolím si malé porovnání jakožto majitel Mazdy 6 (r.v. 2006, 2,0 benzín, najeto 70tis. km) a Škody Fabia (r.v. 2002, 1,4 benzín, najeto 65tis. km) Mohu říci, že Škoda rozhodně nepatří k "levnějším hračkám", byť je to "lidové" vozidlo (konkrétně Fabia). Ano, seženete levné kotouče - ale při prvním pořádném brždění se zvlní jak břicho indické tanečnice:o) , seženete levné destičky, podvozkové díly, atd. ALE o kvalitě by se dalo pochybovat - ono i o kvalitě originálních Šáde dílů, chrastící rozvody celkem dojmou při najetých 60ti tisících km.
I když opomenu běžné díly a běžnou údržbu (kde Fábinka také "vede", respektive má vyměněno snad vše, na rozdíl od Šestky), musím podotknout jednu zásadní věc: ani Fábie není levné vozidlo na údržbu, či opravy. Jakmile se vám porouchá cokoliv z elektroniky, jakože u Šádě tato část zrovna neoplývá kvalitou, jste stejně nahraní, jako s Japončíkem/Japonečkou :o) respektive vysolíte pořádnej balík peněz za čidlo, snímač, jednotku a podobné serepetičky, přičtěte si práci a na světě je hnedka částka, jako kdyby jste měli Lexuse (nadneseně řečeno). Například, před 14 dny se mi u Fábinky pokazil snímač úhlu otáčení volantu, nuže, kalkulace následující: snímač 2600Kč, práce 1500Kč a hle, na světě je částka 4100, která již dovede pěkně zahýbat s rozpočtem staříka v důchodu, který chtěl jen levné auto na občasné nákupy... ;o) Bo ne?
Také nechápu lidi, kteří si jdou koupit novou Fábii s tím, že je to malé (ano), levné (o tom lze polemizovat), české (Čechoněmec) auto, které málo žere (když stojí) a má laciné díly (bejvávalo). Co se takhle zamyslet nad alternativami, když už si jdu koupit fungl nový vůz... ze zkušenosti mě hned napadá : Mazda 2 - mrštné i se základní třináctkou (na rozdíl od 1,2htp), tiché (na rozdíl od 1,2htp), malé (jako Fábia), krásné (pro mne), kvalitní (určitě více), málo žere (5,5l není problém), ale málem bych zapoměl, ono je to vlastně japonské, ouha, tak to pardon :o)
Zkrátka pokud někdo chce levné auto s velkou dostupností a výběrem levných dílů a servisu, ať si koupí Favorita ! Toť můj názor, každý novější auto něco stojí...
P.S. Ty ceny spojky na M6 celkem sedí, celý komplet vyjde ve značkovým kolem 8000Kč.