0
zpět
 

diskuze k tématu: Jak vyřešit nižší výkon u Hondy Accord 2.0 i-VTEC?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 08:27, Styl
Udělal bych to, jak bylo řečeno - vyměnit olej, filtry, svíčky a "zajet" si to znova podle svého.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 08:45, Tlaky
Nezazněla tady jedna podstatná rady, která poměrně přesně řekne, jak je na tom konkrétní motor - měření tlaků ve válcích. Až tohle vyjde bez zásadních problémů a ukáže se, že je tahle část motoru v naprostém pořádku, pak bych pokračoval následujícím způsobem:
- zjistil bych, zda není někde omezen přístup vzduchu do motoru (ucpané sání, právě výměna filtru)
- zjistil bych, zda je průchozí výfuk
- zjistil bych, zda je plynová klapka pohyblivá v celém rozsahu, a že se na plný plyn úplně otevře
To vše za předpokladu, že jsem sluchem schopen najisto říci, že motor běží na všechny 4 válce.
Cukání při akceleraci taky napoví, že něco není, jak má být.
Rozježdění auta také něco přinese, neboť ŘJ si uchovává záznamy o posledních provozech a motor se podle toho chová (někdy je subjetivně líný někdy je živý).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 08:48, Blbé dotazy
1) Úbytek výkonu je u takhle ojeté plečky normální. Navíc dlouhé a těžké kombi s 250 000 km. Nevěř tomu údaji na počítadle... Taky ber v potaz, že už to ani po těch 156 000 mebude mít ten tovární výkon, ale tak o 15 procent míň.

2) Tovární hodnoty jsou většinou vylhané. A i ty vylhané dosáhne jen profi jezdec za ideálních podmínek. Normální řidič si vždycky musí nějakou tu sekundu připočítat..., ono zrychlit za 9,5 na sto, to už chce fakt umět a extrémně rychle kmitat.

3) Ohledně té rady nahoře s přeřazením na trojku. Tak to už by vůbec neměl šanci to stihnout za 9,4 s. Třikrát přeřadit... Sám mám dlouholetou praxi v řízení a vyzkoušel jsem dost supersilných aut, dokonce i závodím (měly by tam být uvozovky... jezdím motokáry... ale ty závodní s řazením mají pekelné zrychlení... možná i 100/5s), ale 9,5 s dávám běžně s auty, co mají tovární údaj 7,5. Možná by se to dalo snížit, pak už by to bylo trápení auta... do hry vstupuje taky prokluz kol...výběr správného povrchu..., dokonalá rovina, asfalt...gumy...je to alchymie. Taky se jedná o to, jestli zrychluješ na 100km/h tachometrových nebo podle GPS. U většiny lepších benzínů by těch tachometrových mělo být ještě na vytočenou dvojku v omezovači. Reálných 100 už je pouze s přeřazením...a to nejde stihnout za krátkých 9,5s.

4) S tímhle dotazem jsi dokázal, že jsi dítko... Buď rád, že ti to zrychlí takhle svižně... veř tomu, že i dalším kolem toebe to zrychluje podobně. Můj dvoulitr a výkonná 1750 to taky nedá pod 10s a obé má továrních 9,3 a 10s. (oboje 11s)

5)Radši zkus test pružnosti, místo toho trápení auta. Na pětku (nebo 6ku) zrychlení z tacho 80 - 120. Bude-li to do 13,5s máš dobrý motor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 08:58, RE: Blbé dotazy
gablenz napsal:
1) Úbytek výkonu je u takhle ojeté plečky normální. Navíc dlouhé a těžké kombi s 250 000 km. Nevěř tomu údaji na počítadle... Taky ber v potaz, že už to ani po těch 156 000 mebude mít ten tovární výkon, ale tak o 15 procent míň.

2) Tovární hodnoty jsou většinou vylhané. A i ty vylhané dosáhne jen profi jezdec za ideálních podmínek. Normální řidič si vždycky musí nějakou tu sekundu připočítat..., ono zrychlit za 9,5 na sto, to už chce fakt umět a extrémně rychle kmitat.

3) Ohledně té rady ...
ad 2) Nemyslím, že jsou vylhané. Řekl bych, že jsou to výpočtové hodnoty z průběhu výkonu a převodových poměrů, kdy se čas na řazení zanedbá nebo je nějaký paušální. Souhlasím, že pružné zrychlení je v tomto případě lepší způsob posuzování motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 09:26, rady???
accord 2004 je plečka??? tak potom 90% aut větší...pan gablenz si koupil nové sandero a hází machry, co? jenže tenhle accord bude pořád jezdit až dnes prodávaná auta půjdou do šrotu....a dost možná je tam potáhne. i kdyby 250k, to není u japonce žádný nájezd, viděl jsem maximu qx a32 z roku 98 co měla přes mega...a jezdila.
ale k dotazu-okamžitá výměna vzduch. filtru, kontrola výfuku-tohle totiž občas dělá katalyzátor, když se rozsype či přicpe, poté palivový filtr a svíčky. nejsem si jistý jestli tenhle motor má řetěz nebo řemen, jestli řemen tak okamžitá kontrola, jestli se třeba o zoubek na řemenici nesekli při výměně a jestli tohle všechno zklame tak je možná auto po důchodci který ho jen lechtal a nikdy neprotáhl. měl jsem kdysi fávo, po důchodci, nejelo to vůbec, líný jak veš, při snaze o hrabání bez šance. týden to trvalo než jsem ho rozhejbal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 09:46, RE: rady???
tomaskrtek napsal:
accord 2004 je plečka??? tak potom 90% aut větší...pan gablenz si koupil nové sandero a hází machry, co? jenže tenhle accord bude pořád jezdit až dnes prodávaná auta půjdou do šrotu....a dost možná je tam potáhne. i kdyby 250k, to není u japonce žádný nájezd, viděl jsem maximu qx a32 z roku 98 co měla přes mega...a jezdila.
ale k dotazu-okamžitá výměna vzduch. filtru, kontrola výfuku-tohle totiž občas dělá katalyzátor, když se rozsype či přicpe, poté palivový filtr a svíčky. nejsem si jistý jes...
Accord 2004 je samozřejmě plečka. A víš proč? Protože to napsal gablenz, a ten tomu rozumí, je tady totiž ze všech nejchytřejší
Jinak tenhle motor má samozřejmě řetěz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 10:37, Předchozí auto
Prvně se tedy kloním k tomu, co zde už někdo psal, zrychlení udávané výrobcem máte možnost dosáhnout jedině za toho předpokladu, že máte plně funkční automat nebo umíte hodně dobře řadit. Pokud se člověk naučil nějak řadit v autoškole, každé přeřazení mu tak 1s přidá. Další věcí je to co měl majitel za předchozí auto, pokud to bylo něco s naftovým turbomotorem (obzvlášť koncern VW), pak se mu bude jakákoli benzínová atmosféra zdát líná, protože "nekope". Ještě bych dodal, že auto nemá "hydroštely", kouknul bych se do servisky jestli už bylo provedeno seřízení ventilů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 11:18, zmerit vykon
a co takhle zajet na valcovou zkusebnu a nechat si zmerit vykon resp. prubeh vykonu a krouticiho momentu??????????????
to nikoho nenapadlo?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 12:13, RE: Styl
Pepe napsal:
Udělal bych to, jak bylo řečeno - vyměnit olej, filtry, svíčky a "zajet" si to znova podle svého.
A hlavně nezapomenout nabrat prémiové palivo. I kdyby to pořád zrychlovalo za 13,5 sec. tak subjektivně to pojede mnohem líp
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 12:16, RE: zmerit vykon
jaykay napsal:
a co takhle zajet na valcovou zkusebnu a nechat si zmerit vykon resp. prubeh vykonu a krouticiho momentu??????????????
to nikoho nenapadlo?
to je druhořadý. Pokud má zrychlení na úrovni Fabie 1,4, tak není důvod vyhodit 1000kč za měření. Dobrý rady jsou rozhodně ty tlaky na jednotlivých válcích, pak seřídit ventily (á 40tkm), svíčky (NGK) a kabely, výfuk, sání,...předpokládám, že nesvítí kotrolka motoru. 150tkm pro ten motor nic není.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 13:32, RE: Tlaky
David V napsal:
Nezazněla tady jedna podstatná rady, která poměrně přesně řekne, jak je na tom konkrétní motor - měření tlaků ve válcích. Až tohle vyjde bez zásadních problémů a ukáže se, že je tahle část motoru v naprostém pořádku, pak bych pokračoval následujícím způsobem:
- zjistil bych, zda není někde omezen přístup vzduchu do motoru (ucpané sání, právě výměna filtru)
- zjistil bych, zda je průchozí výfuk
- zjistil bych, zda je plynová klapka pohyblivá v celém rozsahu, a že se na plný plyn úplně otevře
...
U motorů honda nemá smysl motor "rozjíždět", stačí provést reset a rekalibraci ECU (svépomocí, bez speciálního nářadí) a pak prostě jezdit podle svého.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 13:36, RE: zmerit vykon
Tomi napsal:
to je druhořadý. Pokud má zrychlení na úrovni Fabie 1,4, tak není důvod vyhodit 1000kč za měření. Dobrý rady jsou rozhodně ty tlaky na jednotlivých válcích, pak seřídit ventily (á 40tkm), svíčky (NGK) a kabely, výfuk, sání,...předpokládám, že nesvítí kotrolka motoru. 150tkm pro ten motor nic není.
jj, to ani 250
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 13:54, RE: zmerit vykon
Riccardo napsal:
jj, to ani 250
nemas to v nudzaku???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 13:56, RE: zmerit vykon
nstar napsal:
nemas to v nudzaku???
nikdy som s accordom nesiel ale 155 PS - proste musi v uvodzovkach lietat - 13,5 by aj supak rozbehol 100PS na stovku...to su reci o nicom o radenia a preklze kolies....155PS pojde na stovku do 10s aj pri radeni na lenivo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 13:59, RE: zmerit vykon
nstar napsal:
nikdy som s accordom nesiel ale 155 PS - proste musi v uvodzovkach lietat - 13,5 by aj supak rozbehol 100PS na stovku...to su reci o nicom o radenia a preklze kolies....155PS pojde na stovku do 10s aj pri radeni na lenivo
alebo nemas zakusnute brzdy? Vyrad a uvidis....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 14:08, RE: Blbé dotazy
gablenz napsal:
1) Úbytek výkonu je u takhle ojeté plečky normální. Navíc dlouhé a těžké kombi s 250 000 km. Nevěř tomu údaji na počítadle... Taky ber v potaz, že už to ani po těch 156 000 mebude mít ten tovární výkon, ale tak o 15 procent míň.

2) Tovární hodnoty jsou většinou vylhané. A i ty vylhané dosáhne jen profi jezdec za ideálních podmínek. Normální řidič si vždycky musí nějakou tu sekundu připočítat..., ono zrychlit za 9,5 na sto, to už chce fakt umět a extrémně rychle kmitat.

3) Ohledně té rady ...
Tak ja teda profi jezdec nejsem, ale s Yarisem jsem xkrat zkousel z 0-100, rovny usek, nikde nikdo. 2 lidi v aute, 1.0l 4valec 50kW a na 100km/h jsem se dostal nekolikrat pod 13s. Tolik jen k tem premrstenym udajum vyrobce :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 14:15, A ještě
Taky bych se kouknul na olej. Jsou taky vtipní servisáci, co přelijou max hladinu oleje a klikovka se v něm pak musí motat a na výkonu to rozhodně nepřidá. Taky by se na tom mohla podepsat špatná funkce lambda sondy,
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 14:39, RE: rady???
A4 napsal:
Accord 2004 je samozřejmě plečka. A víš proč? Protože to napsal gablenz, a ten tomu rozumí, je tady totiž ze všech nejchytřejší
Jinak tenhle motor má samozřejmě řetěz.
fakt??? já myslel že nejchytřejší byla Kylie ))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 14:53, RE: A ještě
Koloss napsal:
Taky bych se kouknul na olej. Jsou taky vtipní servisáci, co přelijou max hladinu oleje a klikovka se v něm pak musí motat a na výkonu to rozhodně nepřidá. Taky by se na tom mohla podepsat špatná funkce lambda sondy,
Kdyby klikovka v těch točkách párkrát pleskla do hladiny oleje, tak ten motor vyskočí z auta. Tam je větší vůle než pár mm. Ke kontaktu kliky s hladinou oleje nesmí dojít. To ozubená kola v převodovce se mažou broděním.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.05.2011 14:58, RE: rady???
tomaskrtek napsal:
accord 2004 je plečka??? tak potom 90% aut větší...pan gablenz si koupil nové sandero a hází machry, co? jenže tenhle accord bude pořád jezdit až dnes prodávaná auta půjdou do šrotu....a dost možná je tam potáhne. i kdyby 250k, to není u japonce žádný nájezd, viděl jsem maximu qx a32 z roku 98 co měla přes mega...a jezdila.
ale k dotazu-okamžitá výměna vzduch. filtru, kontrola výfuku-tohle totiž občas dělá katalyzátor, když se rozsype či přicpe, poté palivový filtr a svíčky. nejsem si jistý jes...
Ty jsi typický pošuk v šusťákách se zlatým řetězem, co? Vole, pi*o, vono to je po důchodci, co to jako, pí*o málo protáh, ty vole, to je jasný..., Pak přišel hustokchár fávo, pi*o, to sem vole sundal zlatey řetěz, aby to bylo lehčí, párktát to protáh, pi*o a jelo to, chlapi, to jelo! Zrychlení za 8,7... Tebe bych rád poznal v reálu...
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.