zigi napsal:
V hybridní technologii nevidím žádnou pozitivní věc, spotřeba je na podobné úrovni obyčejných vozů, možná o max. 1l méně, ale to není žádná výhoda, když cena těchto vozů je hrozně vysoká!
Hybridni technologie od Toyoty je nesrovnatelne lepsi nez toto orezavatko. Prius je VETSI a TEZSI nez Civic, presto ma lepsi AKCELERACI i SPOTREBU. Prius mesto 5,0, mimo mesto 4,2. Civic mesto 5,2, mimo mesto 4,3. Prumerna spotreba je u Priusu udavana jako 4,3, u Civicu jako 4,6. Vzhledem k tomu, ze Prius ma jen 45 l nadrz, ze ktere Amici ve standardni tovarni konfiguraci dokazali najet pres 2200 km, jsou vyhody hybridu ZJEVNY. Navic, asi jsi nikdy nezazil ten klid pri jizde ve meste v Priusu (kombinace pomocnyho elektromotoru a CVT prevodovky je proste fenomenalni). Civic Hybrid ma jen 15 kW/103 Nm elektromotor, takze je tam spis na okrasu. Prius ma elektromotor 50 kW/400 Nm, coz je BOMBA! Na maximalnim kroutaku je tedy u Civicu maximalni vykon elektromotoru 17 koni (pri 1160 rpm), u Priusu 68 koni (pri 1200 rpm). Vzhledem k tomu, ze Prius v nejlepsi vybave i s volitelnymi srandickami navic se da sehnat ve vynikajicim stavu za 500.000,- Kc, je naprosto zcestny kupovat misto tohoto vozu technologie 3. tisicileti stejne drahy nebo i vyrazne drazsi novy auta s podobnym layoutem a technologii 2. tisicileti... Ne nahodou byl Prius pred lety svetovym autem roku a v roce 2005 taky evropskym autem roku. A to Evropa prakticky nevi, co je Toyota Camry Hybrid (coz je FAKT super auto - asi optimum pro vetsinu lidi). A co treba FASCINUJICI hybridni Lexusy? (Lexus GS 450h, Lexus LS 600h, Lexus RX 400h) Kdyz jedes v GS 450h v paradnim pohodli a zaroven pri sportovnich jizdnich vlastnostech (skvely brzdy i podvozek) za 7,2 mimo mesto a 9,2 ve meste a mas pod kapotou 340 koni, tak se BMW, Mercedesum atd. za srovnatelny penize a s NESROVNATELNOU spotrebou jenom smejes a ukazujes si v duchu na hlavu (navic Lexus ma, samozrejme, vyssi spolehlivost, nekdy az nesrovnatelne - napr. nektery modely Mercedes se bezne vyskytujou na spodnim konci tabulek spolehlivosti)... A LS 600h ma dokonce 445 koni a prumernou spotrebu 9,3 (8,0/11,3), coz jsou hodnoty stejny nebo LEPSI (mesto) nez u beznyho trilitru V6 (600h je petilitr V8). Ale oproti GS 450h (1.679.000,- Kc) stoji LS 600h v zakladni (i kdyz podstatne lepsi) vybave skoro dvakrat tolik (2.894.000,- Kc). LS 600h je ale zase ctyrkolka, takze praktictejsi (nedavno sem videl v Praze 6 prvni LS 600h v republice, dovezeno z USA - malem mi vypadly oci z dulku - z dalky sem zezadu videl, ze je to Lexus h, ale myslel sem, ze 450h, kdyz sem prisel bliz, nestacil sem se divit...). V USA navic ty kary stojej "par" prumernejch platu, coz v kombinaci s tamnim benzinem "zdarma" je dost sila... Jo jo... :(