nepřihlášený uživatel napsal:
Zdravím tak jsem koukal na subaru Tribeca pekne auto, ani jsem nevěděl že existuje. :) Zkouším koukat na net kolik muže zrat plynu. Mohli by jste mi i něco říct o autech co jsem vypsal na hoře? :) Raději vybírám z větší palety aut.
POvím ti o tribece:
na benzín žere 10-12. Na plyn dle systému 12-15. Ale H6 se na LPG příliš nedoporučuje, protože s ležatým boxerem jsou prblémy při servisu ventilů a ten je u SUbaru předepsaný po 30tkm - kontrola ventilových vůlí. Pokud se prokáže, že jsou vůle ventilů mimo toleranci, je třeba je seřídit. Na motoru v autě to nejde, proto motor musí jít ven. To není nic tragického, ale horší je to s cenou - ventily se vymezují speciálními podložkami, z nichž 1ks stojí cca 800,- a je jich tam 24. Samosebou se nemění všechny, dají se kombinovat a brosuit, al pár nových je třeba skoro vždy. Horší je i to, že podložky NIKDO na skladě nemá, obejdnávají se až po jejich změření a to nějaký den trvá, jinými slovy auto v tu dobu nejezdí. Celá akce se může protáhnout na týden. Na druhou stranu je ale třeba říct, že k výměně poldožek dochází mnohdy až po 100tkm, což je pro průěmrného majitele tribecy 3-4 roky a ten týden se prostě oželí a ty peníze taky. Druhá nevýhoda H6 je horší chlazení při LPG, motor je natěsnaný v předku tak, že tam nepropadne ani šroubovák a LPG ještě zhoršuje telotní problémy. Na příslušném subaruclubu o tom píší majitelé, kteří H6 na LPG vlastnía mají s tím - na rozdíl od jiných lidí, co o tom jen někde slyšeli-reálné zkušenosti.
Tribeca B9 azejména nová s 3,6 motorem je velmi dobré SUV zejména díky spolehlivosti, ale i kvůli průchodnosti terénem. Ne ve smyslu rajtování po lesích, na to není, ale nezaelkne se sněhu, bláta, polních a lesních cest - má totiž vždy systém pohoinu s VDC a samosvorným zadním diferenciálem, což je opavdu plus. Navíc nehnijí.
Mazda XC9 na LPG se mi líbila kdysi taky, právě když jsem Tribecu takt nějak zavrhnul kvůli možným rizikům při provozu na LPG a dočetl jsem se v podstatě to samé: někdo jezdí na LPG a neví o něm, jiný si stěžuje, že se mu roztekla ventilová sedla ventily taky. XC9 je větší, je to u nás exit, díly de facto pouze originály, na vrakáčícj není nic a motor na XC9 neexistuje snad v naší galaxii (na rozdíl od H6 SUbaru, kterou koupíš celkem snadno, kdyby došlo na nejhoršíé a něco se stalo, třeba nehoda, na předek, kvůli které často odejdou ventilové rozvody-motor je dost blízko stěny a náraz občas zasáhne na rozvodový mechanismus).
Jinak mě napadá - pokud chceš sschpný kombík s ambicemi SUV, tak se mrkni po SUbaru Outback. Zejména verze s automatem, které mají VDC systém, mají samosvor a po shlédnutí pár videí na youtube uznáš, že Outback je prostě auto, které zvládně v terénu skutečně neskuečné věci. Libo s motorem 2,5 nebo 3,0,
XC90 do terénu není vhodná, zde se budu opakovat a a již jsem se o tom zde kdysi zmnoval. Vlastbí j totiž můj letitý soused a vidím v zimě, jak zápasí v mírném kopečku u domu. Zimní gumy samosebou má
Navíc u XC při zátěžích trpí úhlová rozvodovka pohonu 4x4, odchází tisícihran, repasuje se, ale prostě ten problém zde je. Navíc materiály v interieru nebude na to, že jde omVolvo, vůbec důvěru a mnohdy člověk žasně, jak XC90, vlajková loď, má po letech rozdrbané kožené sedačky (samosebou je to koženka, kůži to nevidělo), a ani interier není nijak zvlášť líbivý. Motory naftové D5 jsou slušné, mimo klasických probkémů typu EGR, FAP, turbo a vstřiky na nic netrpí
Benzíny žerou, zejména verze T6 sice trochu jede, ale živit se to nedá. 2,4i se dá předělat na LPG bez potíží, ale je na XC 90 slabá.