Středa 15.01.2014 12:02,
Nafta
Tak Jaguar je stejně jako Alfa, auto kam prostě nafta nepatří. Většina příznivců značky nad takovým motorem ohrne nos, jenže Jaguar je stejně jako Alfa také auto, kde je naftový motor spolehlivější než ten benzínový. Naftové motory v Jaguaru totiž pocházejí od Forda (jako čtyřválce se montovaly do Mondea) a později (když už Ford neměl peníze) ze spolupráce Fordu a PSA. Benzínové jednotky Jaguaru jsou vlastní konstrukce (až na výjimky) a bohužel trpí řadou dětských nemocí.
Je to už delší doba co jsem to auto 2 roky vlastnil, ale v benzínu (atmosféra). To auto je dost nadčasové, je krásné jak zevnitř, tak zvenku. Naprosto komfortně převeze 4 lidi (páté místo je nouzovka). Žádný závoďák to není, spíš zaoceánský parník, jízda je taková mírně houpavá, brzdy mají pozvolný nástup a motor má dost výkonu už od nízkých otáček, ale dávkuje ho pomalu, nějaké "kopance" o tom nemůže být ani řeč. Co mi ale vadilo u auta které nové stálo přes milion bylo několik věcí, klíček jste dostali jak od Mondea. Některé přepínače v interiéru auta také nezapřeli svůj původ v Mondeu. Ale hlavně, pokud jste neměli plnou výbavu, tak byl interiér plný všelijakých záslepek. Prostě bylo hned vidět kde ve vyšších stupních výbavy ještě něco je. "Dřevěné" obložení také v základu nebylo ze dřeva, ale z plastu, zajímavé ovšem bylo, že kožená sedadla byla bez příplatku v základu, připlácelo se za látkový potah.
Motor bohužel vyžadoval dost pečlivou údržbu, ale jinak byl spolehlivý, pouze elektrika měla občas vlastní hlavu a auto nešlo odemknout nebo zamknout. Tou pečlivou údržbou myslím fakt, že bylo nutné tak jednou za 14 dnů zvednout kapotu a vše prohlédnout a pokud byl nějaký problém, řešit ho okamžitě. Jaguar se naštěstí nevyráběl v závodech British Leyland, takže netrpěl tak příšernou kvalitou výroby jako Rover 600 nebo Rover 75, přesto i v područí Fordu si ponechal celkem dost svých "anglických" vrtochů (zejména benzínové modely).
reagovat