lubos5 napsal:
Díky BMW528i za plodný příspěvek - těchto na fórech bývá poskrovnu. Jen si obdočím k tématu BMW, z důvodu odlákání případných nesmyslných příspěvků "jak je BMW nejlepší na světě .. ". Ano, BMW patří k mimořádně kvalitním vozům i zejména z důvodu jizdních vlastností, apod - to nepopírám. Ale je jich poměrně mnoho a tudíž pro mne nepředstavují určitou vyjímečnost, zvláštnost, atmosféru a zážitek. V mém případě by připadala 3,5 rada a tu bohuzel z mého pohledu ( pro méne chápavé - je to muj osobni nazor - ostaní mohou mít jiný a není to předmětem tohoto tematu) ridi casto relativne agresivni ridici - 3 rada je tím typická a s tím si značku bohužel spojuji. ( vsem ostatnim se omlouvam). Z BMW ještě původně byly ve hře BMW 635csi ( 1978) a BMW 850 ( 1985),které určitou vyjímečnost pro mne mají - bohužel zamítnuto z důvodu nereálných provozních podmínek 25l/100km apod A ted k tématu ( ostatní prosím o totéž). XKR - to samé co XK8, jen dražší ve všech smyslech - raději bych zůstal u XK8Maserati 3200GT - skvělá volba, ale podle mne finančně z říše snů ?Alfa Romeo Brera - není tak fascinující jako Alfa gtv - ta byla také horkým kandidátem, ale má mizerné jízdní vlastnosti, vysokou spotřebu ku výkonu a přední náhon + trochu obava z poruchovostiMercedes CL, CLK - souhlas, skvělá volbaPorsche 911 - to z roku 1980 začíná na 600tis - to je mimo fin. rámec, jinak asi nejlepší volba vůbec po všech stránkách - jediné negativum je pořizovací cenaVolvo C70 - vynikající volba, patří na seznamTakže tu máme nové kandidátyXK8Maserati 3200 GT - je to ufinacovatelné ?Mercedes CL,CLKVolvo C70Porsche 911 - to a spolu s maserati se do 300-400tis nedá rozumě sehnat ?
Jak jsem psal, Váš názor na BMW chápu, sám mám e39 a e60 a když vidím co někteří z takového auta dokáží udělat, tak se děsím.. (polská shrabla na sníh, výfuk z okapu, křídlo z letadla a podobně) Pokud uvažujete o 850ci, tak to je opravdová rarita a skvost, ale provozní náklady jsou opravdu mimo, je ale možné sehnat 840ci a tam je spotřeba mnohem příjemnější, je to motor z BMW 7 a 5 e39 e38 kamarád ho měl v e39 a jezdil za 8-16l (8 dálnice v klidu 16 město s těžkou nohou), jinak možnou alternativou je i přestavba na LPG, e39 mám na lpg a jsem maximálně spokojený.
ještě mě napadá Mercedes CLS
pokud je pro Vás neufinancovatelné Maserati, tak zapomeňte i na Jaguár, rozdíl v provozních nákladech nebdue velký
Ještě bych se vrátil k ALfě Brera - 3,2 jts je výborný a hodně výkonný motor, pokud chcte úspornější mohu doporučit 2,4jtd. Spolehlivosti bych se nebál (před lety jsem měl 156 2,4jtd), ale je potřeba počítat s menší životností spotžřebních dílů. Předokolka je určitě nudná a nechtěl bych ji, ale 4x4 u alfy q4 už zase tak nudná být nemusí a má i jisté výhody.