capslock napsal:
Koloss napsal:
Stačí kouknout na spritmonitor.de .... je velký rozdíl, jestli nějakou rychlost udržuju lehce přišlápnutým plynem, nebo pedálem na podlaze....
Hmm a máš zkušenost nebo jen teoretizuješ? Zkoušel jsem težší rio i ceed s 1.4 - na dálnici bez problémů do sedmi, menší a lehčí pixla se stejným zpřevodováním těžko bude brát osm. Na spritm. je průměr 6 (a toto lze vidět i v komb. město + dálnice). Není důvod nevěřit.
Na dálnici už hraje roli aerodynamický odpor prostředí, který je dán součinem čelní plochy, koeficientem odporu a rychlostí pohybu, takže na zvýšení výkonu o 25% je potřeba téměř dvojnásobný výkon. Pak už hmotnost a valivé odpory z ní plynoucí nejsou významnou složkou, kterou motor překonává.
Na tuhle otázku by se dalo odpovědět teoretickým potřebným výkonem pro rychlost pohybu 170 km/h.
Zde je rovnice a kdo chcete, dosaďte si hodnoty pro Picanto, které se mi hledat nechce:
P=1/2*ro*v^3*S*cx
ro=1,29 kg/m3
v=47,22 m/s
S=1,7*1,5=2,55 m2 (odhad)
cx=0,32 (odhad)
P=0,5*1,29*47,2^3*2,55*0,32=51,885 kW
a pozor to je jen na aerodynamický odpor prostředí, valivý odpor, odběr spotřebičů je zanedbán, protože je o řád nižší, ale pořád jsou to jednotlivé kilowaty.
Čili potřebný výkon pro tuto rychlost se může pohybovat od 55 do 60 kW pro skutečnou rychlost 170 km/h.
Kdo chce, může tyhle rychlé výpočty zpřesnit.