citace:
reakce na: Citroenak, 15.09.2020 17:58 (To iste je s kvalitou podavaci ...)
1) Vedle druhovýroby je i prvovýroba, která je pořád ekonomicky výhodnější než díl s logem značky, která si ten díl stejně nevyrábí sama.
2) Pokud značka nabízí servisní výhody pro starší auta (slevy na díly), pak je hovadina řešit ceníkovou cenu dílu, protože jeho odběratelská cena bude dána konkrétní servisní akcí.
3) Existuje možnost koupit originální díl v zahraničí za výrazně nižší cenu. Díly na youngtimera dost často nakupuju z Velké Británie (jednak proto, že tam jsou, jednak proto, že jsou výrazně levnější než při nákupu tady).
4) Dokud někdo nezačne seriózně řešit emise nákladních lodí, energetickou stopu výroby elektromobilů a podobné věci, tak je naprosto absurdní se individuálně zabývat tím, jestli je DPF z druhovýroby takový nebo makový.
5) Sám jezdím většinou do neorigo servisu, kde mi dokážou poradit vhodný díl v poměru ceny/kvality/životnosti pro každou situaci. Někdy tam jde origo, jindy náhrada. Ani v době, kdy jsem souběžně provozoval 7 vlastních aut a 2 motorky, jsem neměl pocit, že bych v servisech bydlel. Nemluvě o tom, že mi jak autorizák, tak neorigo servis nabízejí obousměrný pick-up, takže kdybych nechtěl, tak ani do toho servisu nemusím vkročit. A není to žádná VIP služba, ale standard (bezplatný).
Shrnul bych to tak, že není nutné mezi lidi šířit bludy a že servisovat ojetinu sice je potřeba, ale člověk na to nemusí mít k autu žádný specifický vztah a i tak to lze vyřešit rozumně (i co do ceny). Pokud někdo vyloženě nechce řešit servis, ať si vezme auto na operativní leasing.