Petr S napsal:
Když dám odpor do výfuku (turbínu), tak mají snad písty víc práce při vyfukování ne?
Čeče, písty nic nevyfukují, v okamžiku otevření výfukových ventilů je ve spalovací komoře ještě cca 6 barů a píst ještě není v dolní úvrati a ten zbytkový objem spalin po vyrovnání tlaků, který píst nahoru skutečně vytlačí není v porovnání s tím, co se před chvílí zmařilo ve výfuku doslova nic. Proto se tam ta turbína nacpe a z těch plynů letících rychlostí zvuku odebere jejich energii. Proto jsou ty otáčky turbín tak vysoké. Na malém průměru musí být dosaženo obvodové rychlosti v hodnotách rychlosti zvuku pro dané prostředí.
Ale částečně se s tím souhlasit dá, u turbomotorů se obvykle zvyšuje protitlak právě z důvodu, že energii ve spalinách ještě využiju, takže by potom tento motor bez turbodmychadla na tom byl hůře než atmosférický.