0
zpět
 

diskuze k tématu: Vybrat staré nebo nové MINI?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, anglická vozidla, anglická vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.08.2012 09:10, Motory
Petr-Tipcars: U nového Mini je jeden zásadní problém. A to jsou benzínové motory od BMW. Jestli se BMW v poslední době něco hodně nepovedlo, tak je to 1,6, kterou pak schytali i chudáci od Peugeotu a Citroenu například. Rozvody, nepravidelný chod, vibrace atd., je toho plný net. Je to i základní motor do řady 1 první generace. Z tohoto motoru je pak odvozena jeho oturbená verze u Mini, alespoň myslím. Možná, možná bych se v případě Mini poohlédl snad i po naftě...Anebo se smířil s tím, že budu co chvíli měnit napínák a strachovat se, aby mi nepřeskočily rozvody...že to občas po startu půjde tak nějak na míň válců atd...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.08.2012 13:57, RE: Motory
anonym napsal:
Petr-Tipcars: U nového Mini je jeden zásadní problém. A to jsou benzínové motory od BMW. Jestli se BMW v poslední době něco hodně nepovedlo, tak je to 1,6, kterou pak schytali i chudáci od Peugeotu a Citroenu například. Rozvody, nepravidelný chod, vibrace atd., je toho plný net. Je to i základní motor do řady 1 první generace. Z tohoto motoru je pak odvozena jeho oturbená verze u Mini, alespoň myslím. Možná, možná bych se v případě Mini poohlédl snad i po naftě...Anebo se smířil s tím, že budu c...
Žil jsem v podobné mylné představě, dokud si to "oturbené" mini kamarád nekoupil. Je to motor z Brazilie s kompresorem
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.08.2012 14:18, RE: Motory
Michal napsal:
Žil jsem v podobné mylné představě, dokud si to "oturbené" mini kamarád nekoupil. Je to motor z Brazilie s kompresorem
Petr-Tipcars: Jasně, měl jsem na mysli řekněme aktuální stav. Ten motor, o kterém píšete, je vyrobený v brazilské továrně, ta továrna je joint venture bývalého Chrysleru a bývalého Roveru. BMW tento projekt koupilo pravděpodobně spolu s koupí Roveru. V roce 2007 tento projekt prodalo Daimleru, respektive tím, že Daimler byl v té době DaimlerChrysler asi prodal svůj díl Chrysleru. A po r. 2007 se BMW pustilo do té slavné joint venture s PSA, jejímž výsledkem je problémový motor, o němž píšu výše. Takže čistě teoreticky a z první od boku by se možná dalo říct, že motory Tritec (tzn. z té brazilské fabriky) by možná měly mít lepší výdrž než motory BMW&PSA od r. 2007. Otázka je, dokdy se Mini osazovalo Tritecy a odkdy už BMW&PSA. Po tomhle jsem nikdy extra nepátral...Další otázkou jsou konstrukční změny Tritec vs. BMW&PSA, to by bylo zajímavé dopátrat...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.08.2012 14:34, RE: Motory
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Jasně, měl jsem na mysli řekněme aktuální stav. Ten motor, o kterém píšete, je vyrobený v brazilské továrně, ta továrna je joint venture bývalého Chrysleru a bývalého Roveru. BMW tento projekt koupilo pravděpodobně spolu s koupí Roveru. V roce 2007 tento projekt prodalo Daimleru, respektive tím, že Daimler byl v té době DaimlerChrysler asi prodal svůj díl Chrysleru. A po r. 2007 se BMW pustilo do té slavné joint venture s PSA, jejímž výsledkem je problémový motor, o němž píšu výše....
Petr-Tipcars: Ok, takže Tritec vs. Prince (od 2006 u Peugeotu, později u dalších značek zúčastněných v projektu). Prince v přeplňované verzi (turbodmychadlem) má již přímý vstřik benzínu (atmoverze nikoli), stojí na platformě TU představené již v roce 1986 Citroenem a na tento motor byly "naroubovány" moderní technologie BMW (Valvetronic) a hlavně velice pravděpodobně došlo k nahrazení řemenového pohonu rozvodů platformy TU řetězem. Možná tady je zakopaný jeden ze psů. Tritec, pokud byl přeplňovaný, měl kompresor a mezichladič vzduchu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.08.2012 15:30, RE: Motory
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Ok, takže Tritec vs. Prince (od 2006 u Peugeotu, později u dalších značek zúčastněných v projektu). Prince v přeplňované verzi (turbodmychadlem) má již přímý vstřik benzínu (atmoverze nikoli), stojí na platformě TU představené již v roce 1986 Citroenem a na tento motor byly "naroubovány" moderní technologie BMW (Valvetronic) a hlavně velice pravděpodobně došlo k nahrazení řemenového pohonu rozvodů platformy TU řetězem. Možná tady je zakopaný jeden ze psů. Tritec, pokud byl přeplňov...
OK, takze Prince je ta nova 1.6ka s primim vstrikem co montuji do nejnovejsi BMW1cky - myslim ze je atmo i turbo.
Stara 1.6ka v Pazoutovi se jmenovala VTi (atmo) a THP (turbo) a ve Svete motoru jsem cetl, ze uz se neda koupit, takovy to byl prusvih.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.08.2012 15:33, RE: Motory
nicco napsal:
OK, takze Prince je ta nova 1.6ka s primim vstrikem co montuji do nejnovejsi BMW1cky - myslim ze je atmo i turbo.
Stara 1.6ka v Pazoutovi se jmenovala VTi (atmo) a THP (turbo) a ve Svete motoru jsem cetl, ze uz se neda koupit, takovy to byl prusvih.
hlavně 1.6 turbo v Mini Cooper je po 100 tis. km žrout oleje. loni jsem ho chtěl koupit ženě, tak jsem si něco kolem zjišťoval, a známej z RenoCaru mě od toho zrazoval.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.08.2012 15:34, RE: Motory
tomaskrtek napsal:
hlavně 1.6 turbo v Mini Cooper je po 100 tis. km žrout oleje. loni jsem ho chtěl koupit ženě, tak jsem si něco kolem zjišťoval, a známej z RenoCaru mě od toho zrazoval.
pardon, ne turbo ale kompresor
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.08.2012 15:54, RE: Motory
nicco napsal:
OK, takze Prince je ta nova 1.6ka s primim vstrikem co montuji do nejnovejsi BMW1cky - myslim ze je atmo i turbo.
Stara 1.6ka v Pazoutovi se jmenovala VTi (atmo) a THP (turbo) a ve Svete motoru jsem cetl, ze uz se neda koupit, takovy to byl prusvih.
Petr-Tipcars: co se dava do nove 1 nevim, zatim jsem se po tom nepidil. ale 1,6VTi i THP jsou oba dva motory Prince. take jsem slysel, ze Francouzi od nich ustupuji, nevim jestli BMW je po nejakych upravach pouziva pro radu 1 dal, po prvnim pohledu na vrtani a zdvih je to mozne, vypada to na 114i, 116i a 118i, vsechno je to oturbene. u toho motoru byl nejvetsi prusvih s rozvody, pokud to konecne vychytali, mohlo by to zacit fungovat tak, jak pred x lety mysleli...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.08.2012 20:01, RE: Motory
tomaskrtek napsal:
hlavně 1.6 turbo v Mini Cooper je po 100 tis. km žrout oleje. loni jsem ho chtěl koupit ženě, tak jsem si něco kolem zjišťoval, a známej z RenoCaru mě od toho zrazoval.
ano, muj znamy chtěl koupit miníka manželce a přesně, odradili ho od koupě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.08.2012 09:47, Mini Classic vs. New Mini
Jak píše autor článku -- pokud chce tazatel auto pro každodenní provoz, ve kterém se moc hrabat nebude, pak New Mini. Pokud chce ale auto s ještě větším charisma, stoupající hodnotou, chce si s tím hrát přes zimu v garáži a nebude ho používat denně po celý rok, pak je jasná volba klasický Mini Cooper.

Tazateli ještě doporučím návštěvu stránek Mini Fan Clubu (www.mini.cz), kde se sdružuje poměrně rozsáhlá Mini komunita, pořádají se srazy, je k dispozici užitečně diskuzní fórum atd.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.