0
zpět
 

diskuze k tématu: Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD: Poctivý základ

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 19.04.2012 19:15, SUV
„esúvéčka“ 2WD jako bezpečná rodinná auta?
Při čelní kolizi s lehčím autem asi ano, ale...
Naprostá většina SUV je dnes na podvozku příbuzného modelu (nižší) střední třídy (Tiguan=Golf, Kuga=Focus atd.). Výsledkem je pak jen vyšší těžiště (větší náchylnost k "rollover" ), vyšší hmotnost/horší dynamika a spotřeba. Zároveň pak často překvapivě i menší vnitřní prostor a o navýznamné 2-3 cm vyšší světlá výška (posledním vymykajícím se mohykánem budiž Forester a nově i XV) . Je-li tam 4x4,je pak téměř vždy o variaci na Haldex atd. (oproti 2WD na sněhu/blátě samozřejmě nebe a dudy, ale stále jde o kompromis). Cenová přirážka (resp. to, co jsou " bezpečným offroadem" okouzlení zákazníci ochotni připlatit) pak činí i desítky procent oproti výchozímu modelu. Z pohledu výrobců je tento přístup ale naprosto racionální a pochopitelný...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 19.04.2012 20:51, RE: SUV
PetrLb napsal:
„esúvéčka“ 2WD jako bezpečná rodinná auta?
Při čelní kolizi s lehčím autem asi ano, ale...
Naprostá většina SUV je dnes na podvozku příbuzného modelu (nižší) střední třídy (Tiguan=Golf, Kuga=Focus atd.). Výsledkem je pak jen vyšší těžiště (větší náchylnost k "rollover" ), vyšší hmotnost/horší dynamika a spotřeba. Zároveň pak často překvapivě i menší vnitřní prostor a o navýznamné 2-3 cm vyšší světlá výška (posledním vymykajícím se mohykánem budiž Forester a nově i XV) . Je-li tam 4x4,je pak t...
A někdo si to klidně koupí už jenom proto, že jezdí 10tkm /rok po městě, a jednoduše se mu do toho líp leze, a ještě lépe vylejzá, než z nějakého kupíčka. A nějaký náklony v zatáčkách na limitu jsou mu šumák...
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.