Petr Puchner napsal:
Myslím si, že při odhadu chyby při tankování "po okraj" jsem byl ještě velmi schovívavý. Předpokládám, že "po okraj" tady znamenalo "až cvakne pistole" a to je velmi nepřesné. Navíc, pokud bylo tankováno jen cca 5 litrů paliva je tato chyba nepřijatelná. To už by bylo snad přesnější testované auto před jízdou a po ní zvážit.
Nechci ale vypadat jako šťoural za každou cenu - jsem za podobné články velmi vděčný - jen mi připadalo jako do nebe volající hloupost poukazovat na chyby palubního počítače...
Až po okraj znamená až po okraj - tedy až je nafta vidět na okraji hrdla. Při tomto dotankování jsem navíc čepoval palivo pomalu a postupně, aby mohly unikat bubliny a vždy u stejného stojanu, nevím, kde by se vzala odchylka 0,5 litru. Neznám přesné údaje o objemu nafty při různých teplotách, ale rozdíl teploty tankované nafty a nafty v nádrži může být maximálně tak 30 °C.
Ukažte mi přesnější metodiku měření a rád ji budu využívat. Když měříme jen přes PP, všichni poukazují na jeho nepřesnost, teď zase na tepelnou rozpínavost nafty... Když už jsme u toho, přesné nemusí být ani počítadlo u benzínky.
Už jsem to tady asi psal, ale ještě jednou - postavte vedle sebe dvě stejná auta a dva řidiče - spotřeba asi nikdy nebude na chlup stejná, každý jezdí jinak a jinudy (převýšení, zatáčky...). To ale nic nemění na tom, že testy spotřeby dotankováním jsou zkrátka asi nejpřesnější (laboratoř k dispozici opravdu nemáme, navíc nevím, k čemu by byl výsledek z laboratoře dobrý).