Sobota 25.03.2006 21:07,
Mitsubishi Pajero MT 2,5 TD
Nemohu souhlasit s výše uvedenou recenzí. Znám jednoho dopisovatele časopisů OFF ROAD, který jezdí ve Favoritu a vše má vyčteno z internetu. Mám již druhý tento automobil a nevím, co je opravovat. A to tomu druhému je už skoro deset let. Především je nutno Pajero vyzvednout pro jeho nadčasovost, s jakou vzniklo v r. 1991. Konkurenci trvalo mnoho let, než ho trochu dotáhli. Mluvím třeba o mezichladiči stlačeného vzduchu /s velkým humbukem u Patrolu tuším až v r. 1998/, stavitelné tlumiče pérování, neskutečný pohon na dvě kola, na čtyři kola, se závěrkou středového diferenciálu, s redukční převodovkou a se závěrem zadního diferenciálu. Které terénní auto má tento výběr? Sprinty po městě či superrychle po dálnici, jak nabádá nenormální pisatel recenze - dělat můžete, ale proč. Po městě se jezdí 50 a dálnice maximálně 130. Na to má Pajero 2,5 mnoho rezerv. Do Itálie s těžkým obytným přívěsem, pokud patříte k spěchajícím raplům, můžete celou cestu jet 110. Věřte mi, že předjedete každý náklaďák, který si usmyslíte. A nebudete nadoraz. Totéž s vlekem na auta s náloží. Tak do té Itálie jsem to měřil a bylo to přesně 11 litrů a přívěs měl 1400 kg.. Mimo město jste v létě určitě na 9 litrech. Prasklé bloky motorů? Zaregistroval jsem jen jeden. A důvod - nemenil olej celých 23.OOO km. A to se mění po 7500 km. Rozvodové řemeny nepraskají, když je včas měníte a použijete originál. Pokud Pajeru dáte, co mu patří, odmění se vám neskutečnou spolehlivostí. A to i přesto, že projedu občas nějaký brod, až se vlna hrne přes kapotu a terénu se nebojím. Originál rám Mitsubishi mě dokonce zcela ochránil, když se na mě v jednosměrce vyřítil popletený nešťastník s fiatem. Skončil jsem mu skoro v půlce motorového prostoru.
Škoda 40 tisíc na fiatu a já jsem jenom oprášil černý rám. Opravdu zde nebudu psár, kolik máte v Pajeru odkládacích schránek na nápoje, což je nejdůležitější údaj testů v televizi. Pajero doceníte, až ho dobře poznáte. v každé krizové situaci jede tam, kam ho namíříte. Vše začíná od sedadel, která jsou výškově stavitelná, nebo na pístu, opěradla tvarovatelná, vše vyhřívané a končí to třeba u dvou 100 Ah bateriích, které jsou v motorovém prostoru. Závěs na 3,5 tuny /některé inspektoráty jen 2,8/, nebo 4 chladiče/voda, olej, klima, stlačený vzduch/. ten poslední docenítě, když pojedete po rozpálené dálnici někde v jižní Itálii a teploměr vody bude na stejném místě, jako v mrazech v Beskydech. A navíc jsme hraví kluci a nemáme rádi multifunkční displaye, kde desetkrát mačkáte knoflík, než zjistíte teplotu. My chceme řídit letadlo a to Pajero je : náklonoměr, výškoměr, teploměry, kompas atd. A nakonec, když ukončili výrobu, tak na žádost zákazníků byla znovu obnovena. Jiný podobný případ neznám. Já bych si totéž auto koupil už potřetí a znovu.
reagovat