PetrT napsal:
Jinak tedy k té "neprůstřelné" spolehlivosti japonců - osobně mám katastrofální zkušenost s japoncem, byla to dodávka v naftě. Nissan Vanette, 1998, koupeno nové právě kvuli té legendární japonské dokonalosti. Levné to rozhodně nebylo. Nic poruchovějššího jsem nikdy neměl a to jsem měl i Renaulta v dobách jeho největších průserů. Auto po ujetí 130t km nemělo tlaky v motoru, to že už po dvou letech hnilo netřeba dodávat. Byla to 2,3d bez turba.Soused zase u japonského offroadu (opět Nissan) poměrně nedávno 2x v záruce měnil motor, ted má jiného velkého japonce a už ho také odtahovali. Vše kupuje nové.Tím nechci nic paušalizovat, jen dodat že ta legendární spolehlivost může taky být ošidná, kor u takového střepu co se za 30t dá koupit. Chce to vybrat konkrétní dobrý kus a tam je u toho forda rozhodně větší šance.
Petře, koupit japonce v naftě je ta největší blbost jakou jste mohl udělat při výběru auta. Japonské vznětové motory z 90.let bych nechtěl ani zadarmo, dnes je to s nimi jiné, ale i kdybych si měl náhodou koupit naftu, tak bych šel do nějakého evropského výrobce VW atd.. I když to se asi nikdy nestane.
Japonsko má nejspolehlivější benzínové motory na světě a vždycky první příčky ve spolehlivosti zabírají Japonci a VW atd.. Jsou až někde ke konci.
Japonsko dělalo naftu v podstatě pro Evropu, aby tady mělo taky nějaký prodejní úspěch. V Japonsku a USA se v pohodě prodává benzín a taky mají rozum :)
A Nissana bych si po roce výroby 2002+ taky nikdy nekoupil, jak už tu někdo zmínil, od toho roku +- se Nissan spojil s Renaultem a to byla asi největší blbost jakou kdy Nissan mohl udělat. Kvalita šla hodně dolů. Takže jestli zrovna nissana, tak jedině z 90.let.