Pátek 15.03.2019 08:52,
400.000Kč? To není málo...
Když vyjdu ze zadání: malý nájezd - 1000km (věřím, že to je překlep a jedna nula tam chybí)-->benzín a to bez turba a bez dalších ekoteroristických kravin. Jízda po špatných cestách -->nic z novodobé líhně - to jsou auta dělaná pro efekt a jízdu po asfaltu, ale ne po horších cestách. Auto i posádka bude trpět a za pár desítek tisíc km bude zralé na GO podovzku. Moje úvaha by byla trochu jiná. Vycházím z toho, že pán píše, že většinu času bude auto stát venku u baráku=nevyužívané každý den. Nové auto bude tak ztrácet hodnotu raketovým tempem a propad ceny společně s jeho nevyužíváním bude astronmický. Šel bych tedy cestou slušné ojetiny, která splní ale zadání. Kdo mě zná, ví, kam mířím. Mrknul bych na Subaru. Konkretně model Outback DO ROKU 2008. ANo, hovořím o 10 let starém autě. ALE! Vybrat se dá s cenovou do 150t. Za 60t udělám celkovou GO auta - tedy komplet podvozek potažmo věci jako rozvody, výfuk, gumy. Brzdy a desky, čepy, tyčky atd...K tomu připoičítám pro jistotu obě lmabda sondy. A jsem na 210tCZK. Co tím získám: jeden z nejspolehlivějších a hlavně nejodolnějších automobilů, který se nějaké lesní cesty nezalekne. Tato modelová řada byla nadstandardně odolná (viz kupa videí na YT) a nadstandardně spolehlivá - musí jít o verzi 2,5i 121kW a manuál převodovku (jako bonus získáváme redukční převodovku, takže terén, vozík,m sníh atd nás nepřekvapí nikde). Kastle je robustní a tato řada nehnije, zejména, pořídí-li s evůz nehavarovaný, ideálně dovoezený ze Švýcarska (jsou a dakší se sehnta a stačí s ejne podívta na příslušně Subaru kluby a skupiny). Čekám, že se strhně lavina komentářů na nedosupný servis a drahý servis. Tak to hend napravím: jen v Praze jsou 3 nezávisdlé specializované a vyhlášené servisy (a tím nemyslím Freye, samo sebou), kde autům rozumí a umí doslova zázraky. Takovía jim podobní jsou i na Sev. Moravě, i jinde, takže servis je vyřešen. Dostáváme nadstandardní kvalitu práce za silně podstandardní ceny a u opravy/servisu můžem býtr a vše vidět on-line (kde jinde ve Škoda, Hyundai, Forde se tohle děje?? Nikde). Díly: dnes v rámci globálních trhů neexistuje problém s ND. Dá se sehnat originál ND od Subaru, nebo řada druhovýrob, kdy každý mechanik "dá zákazníkovi vybrat", co chce a doporučí mu, co třeba. U drahých dílů (jako třeba výfuk či katalyzátry) lze jít řadou cest a vždy za slušné peníze. takže servis, ND máme vyřešen. Nyní slyším ohlasy na spotřebu. Ano - "Lze" jezdit za trvalých 10a více na 100km. jen se bojím, ža pán bude mít rodinu že bude jezdit jako Ken Block. A pak bude jezdit za krásných 7,5/100 a když se bude jen trošku snažit, i za míň (mám ověřeno, že když chci, tak aniž bych se moc loudal, dosáhnu s novým Outbackem spotřebu pod 7/100). Takže spotřeba také není problém. Jako bonus získám auto, které se nekrade (bude stát venku), nehnije (stačí se podívta po silnicicíh kolem sebe - zde si dovolím odbočení - všem doporučuji mrknout se na odstrojený NOVÝ vůz jakékoliv třídy za dejme tomu těch 400tCZK - tragedie, coi s etýká antikorozní ochrany a nbízet z tohoto pohledu ASX mi přide jako povedený aprílový žert - ASX dokáže na 5. dveřích hnít až druhým rokem!!! A navíc existuje řada statistik a srovnání odolnosti mezi značkami vůči korozi a ASX je v každé). A to nejrkásnější? po všech servisech a td po koupi auta jsem stále v hrubém plusu min. 190.000Kč. půl roční zívačka doma někde na horách? To je moje volba! Těm, kteří se mnou nesouhlasí, vzkazuji, že na to amjí svaté právo. Jo a ještě poslední na závěr: proti Focsu, H/K a pod. získám auto z o třídu vyšší kategorie, kde mi po 10 letech nic nehrká, nevrže, nepadá, nerezonuje a mám místa na rozádávní...
reagovat