Artemio1 napsal:
To opravdu vypadá jako uvolněný silentblok,hledal bych i dotyk výfuku při pohybu motoru,může se opírat o podlahu,o cokoliv,co je pevnou součástí karoserie a je to zvuk hrozný,drnčivý i dunivý.To jsou prostě typické závady ojetých francouzských automobilů Renault,Peugeot-Citroen.Příslušenství,čidla,elektroinstalace.Budou jezdit sto let v pohodlí,za málo,tiše a komfortně,ale pokud se 2krát do roka nepodíváš na uložení pojistek,zavěšení motoru či výfuku,nevyměníš hadičky od váhy vzduchu a neočistíš...
Já to taky vidím na silentblok. Při brždění motorem se motor nakloní opačným směrem než v okamžiku kdy táhne a některý ze silentbloků, na kterém motor normálně leží, je najednou namáhán v tahu. Pokud se po nějaké době utrhne, tak se naklonění motoru zvýší a výsledkem může být kontakt některé části s karosérií nebo jinými součástmi v motorovém prostoru. Klidně to může být výfuk nebo třeba tepelný štít u výfukových svodů.
Jako test bych zkusil u stojícího auta s vypnutým motorem zařadit rychlost, otevřít kapotu a někoho nechat strčit do auta zezadu a sledovat co udělá motor, kde se nejvíc pohne. Čím vyšší zařazená rychlost, tím menší síla bude potřeba k vychýlení motoru, ale auto popojede dál pro stejné vychýlení.