0
zpět
 

diskuze k tématu: Peugeot 207 GT - pětidvéřový rychlík

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 10:06, Nechápu
Vysvětlete mi jedno. Motor táhne od 1000 do 5000 od 1400 do 5000 má přes 200 Nm a v záporech je uvedeno, že nemá 6-ti stupňovou převodovku. Na co by tam as tak byla? Jen pro ten pocit s neustálého řazení. Vícestupňová převodovka je potřebná pro vozidla s úzkým spektrem využitelných otáček, v tomto případě nemá vůbec žádné opodstatnění.
A na závěr bych řekl, že jsem řídil 6-ti kvalt, který měl dle otáček kratší 6-ku než já mám 5-ku, tak tomu říkám fakt ekonomický počin.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 10:41, RE: Nechápu
David V napsal:
Vysvětlete mi jedno. Motor táhne od 1000 do 5000 od 1400 do 5000 má přes 200 Nm a v záporech je uvedeno, že nemá 6-ti stupňovou převodovku. Na co by tam as tak byla? Jen pro ten pocit s neustálého řazení. Vícestupňová převodovka je potřebná pro vozidla s úzkým spektrem využitelných otáček, v tomto případě nemá vůbec žádné opodstatnění.
A na závěr bych řekl, že jsem řídil 6-ti kvalt, který měl dle otáček kratší 6-ku než já mám 5-ku, tak tomu říkám fakt ekonomický počin.
Nevím jaký máte vůz, ale občas na Vámi popsanou absurditu narážím. U 207 GT by šestka sedla, při jízdě po dálnici by se snížily otáčky, snížil by se hluk od motoru a o něco i spotřeba. Jinak k odstupňování první třech rychlostí nemám připomínku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 11:04, RE: Nechápu
Petr - TipCars.com napsal:
Nevím jaký máte vůz, ale občas na Vámi popsanou absurditu narážím. U 207 GT by šestka sedla, při jízdě po dálnici by se snížily otáčky, snížil by se hluk od motoru a o něco i spotřeba. Jinak k odstupňování první třech rychlostí nemám připomínku.
Momentálně mám benzínové Mondeo nesprávně označované III (je to II) a tam při 130-ti na 5-ku točím lehce přes 3000 (asi 3100). Dokážu si představit točit třeba 2800 nebo 2700, což by se dosáhlo přihozením 6-ky, ale ne, to se celá almara předělá, přidá se kvalt a motor na 6-ku točí při 130-ti třeba 3000, a to je to, co mi nejde do hlavy. Mám dostatečně silný a pružný motor, ale převodovku budu mít, jak v náklaďáku a nakonec budu řadit, jako jeden můj kolega ve Švédsku s turbo Saabem 1-3-5.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 11:25, RE: Nechápu
David V napsal:
Momentálně mám benzínové Mondeo nesprávně označované III (je to II) a tam při 130-ti na 5-ku točím lehce přes 3000 (asi 3100). Dokážu si představit točit třeba 2800 nebo 2700, což by se dosáhlo přihozením 6-ky, ale ne, to se celá almara předělá, přidá se kvalt a motor na 6-ku točí při 130-ti třeba 3000, a to je to, co mi nejde do hlavy. Mám dostatečně silný a pružný motor, ale převodovku budu mít, jak v náklaďáku a nakonec budu řadit, jako jeden můj kolega ve Švédsku s turbo Saabem 1-3-5.
Plnej souhlas s vámi. Já měl ten samý problém s BMW 330i předfacelift kde byl také jen pětikvalt. Snad jediný neduh mého bývalého klenotu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 12:56, RE: Nechápu
David V napsal:
Momentálně mám benzínové Mondeo nesprávně označované III (je to II) a tam při 130-ti na 5-ku točím lehce přes 3000 (asi 3100). Dokážu si představit točit třeba 2800 nebo 2700, což by se dosáhlo přihozením 6-ky, ale ne, to se celá almara předělá, přidá se kvalt a motor na 6-ku točí při 130-ti třeba 3000, a to je to, co mi nejde do hlavy. Mám dostatečně silný a pružný motor, ale převodovku budu mít, jak v náklaďáku a nakonec budu řadit, jako jeden můj kolega ve Švédsku s turbo Saabem 1-3-5.
Pokud motor točí na pátý rychlostní stupeň kolem 3000 ot./min., není to nic tragického. Většina 1.4 a 1.6 točí při 130 km/h 3800-4000 ot./min. a to už není nic příjemného. Navíc řada pohonných jednotek kolem 4000 ot./min. má nejméně kultivovaný projev (prostě duní).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 13:25, RE: Nechápu
Petr - TipCars.com napsal:
Pokud motor točí na pátý rychlostní stupeň kolem 3000 ot./min., není to nic tragického. Většina 1.4 a 1.6 točí při 130 km/h 3800-4000 ot./min. a to už není nic příjemného. Navíc řada pohonných jednotek kolem 4000 ot./min. má nejméně kultivovaný projev (prostě duní).
No jo, jenže to není jen o otáčkách, ale i o výkonu. Při těch 3000 rpm na 5-ku musí mít motor ještě nějakou výkonovou rezervu na zdolávání třeba mírných stoupání, a taková 1.4-ka atmo už může být dejchavičná a každý kopeček pak znamená stupeň dolů.
Já si u svého auta na rozložení převodů nestěžuji s ohledem na otáčky motoru. Mně jen prostě nejde do hlavy, proč se k motorům, které mají obrovské pásmo využitelných otáček dává 6-ti kvalt. Dobře, ještě to chápu v Německu s neomezenou rychlostí, tam to má jistě opodstatnění, ale zase jen za předpokladu, že se ke stávajícím 5-ti stupňům 6-ka přihodí. Jinak to podle mě nemá smysl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 17:13, 5stupnu
Nechapu kdo by si dnes kupoval tento typ auta s 5rychlostmi kazdy se mu zasmeje. 5rychlosti patri do vylozene mestskeho auta. To GT si nikdo nekoupi aby jezdil 130,bude jezdit vic a 6stka mu bude chybet.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 20:04, RE: Nechápu
David V napsal:
Momentálně mám benzínové Mondeo nesprávně označované III (je to II) a tam při 130-ti na 5-ku točím lehce přes 3000 (asi 3100). Dokážu si představit točit třeba 2800 nebo 2700, což by se dosáhlo přihozením 6-ky, ale ne, to se celá almara předělá, přidá se kvalt a motor na 6-ku točí při 130-ti třeba 3000, a to je to, co mi nejde do hlavy. Mám dostatečně silný a pružný motor, ale převodovku budu mít, jak v náklaďáku a nakonec budu řadit, jako jeden můj kolega ve Švédsku s turbo Saabem 1-3-5.
Je to zajímavé. Snad z důvodu ceny je tady "pouze" pětikvalt. Třeba Citroën C4 VTS (u nás pouze v úpravě Sebastian Loeb - snad jsem to napsal správně, hnidopichové nechť prominou, jestli ne) má tento motor spojený s novou šestistupňovou převodovkou. Motor je to opravdu velice povedený, ale je fakt, že po předchozí zkušenosti s Fiatem Coupe 1,8 se mi zdála 1,6 THP poměrně mdlá. Holt Euro IV a relativně těžká C4 dělají své. Je jasné, že 1,8 Fiat, plnící Euro II mnohem rychleji reaguje na přidání plynu. Některé věci prostě byly dříve lepší) Jo ještě k tomu Mondeu. Nevím, proč všude uvádějí Mondeo III to od roku 2000. Já tomu také říkám II, neboť verzi z roku 1996 beru jako pouhou modernizaci předchozího vydání, byť poměrně výraznou (údajně přes 100 nových dílů), mimo jiné modernizovaná ta 2,5 V6 (jiný zdvihový objem, ovládání IMRC atd), na což jste mě právě Vy v minulosti upozornil. Tomáš Dusil
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 20:22, RE: 5stupnu
Negr napsal:
Nechapu kdo by si dnes kupoval tento typ auta s 5rychlostmi kazdy se mu zasmeje. 5rychlosti patri do vylozene mestskeho auta. To GT si nikdo nekoupi aby jezdil 130,bude jezdit vic a 6stka mu bude chybet.
No nevím, jestli zrovna tento typ auta supluje roli dálniční stíhačky. K tomu se mnohem více hodí větší auto, třeba Peugeot 407 s novým 2,0 HDi (Euro5), než malá 207 s jednoduchým podvozkem. Síla rychlých malých hatchbacků je na okreskách s množstvím zatáček (nesmí však mít moc rozbitý povrch) a samozřejmě v městském provozu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 20:43, RE: 5stupnu
Negr napsal:
Nechapu kdo by si dnes kupoval tento typ auta s 5rychlostmi kazdy se mu zasmeje. 5rychlosti patri do vylozene mestskeho auta. To GT si nikdo nekoupi aby jezdil 130,bude jezdit vic a 6stka mu bude chybet.
Hm, tak přesně kvůli takovým, kterých je masa, 6-ti kvalt automobilkám dává smysl. Jinak svoje názory na tyto počiny píšu výše. Takže jestli se někdo někomu vysměje kvůli 5-ti kvaltu, aniž by znal technické údaje, tak to mluví samo za sebe. Jak jsem psal. Kydsi jsem jel na služebku s nějakým chrochto (CDI) Mercedesem a jeho 6-ka se od mojí 5-ty lišila jen nepatrně. Takže, kdo che závodit amá Fábii 1.4 16V 74kW, kde dole není nic a nahoře je všechno, ten by-6-q uvítal, ale pro mě, kdy se mi motor sbírá od 1000 rpm a táhne do 6000 je 6-ka s malinko těžším převodem nanic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 20:56, RE: Nechápu
koos napsal:
Je to zajímavé. Snad z důvodu ceny je tady "pouze" pětikvalt. Třeba Citroën C4 VTS (u nás pouze v úpravě Sebastian Loeb - snad jsem to napsal správně, hnidopichové nechť prominou, jestli ne) má tento motor spojený s novou šestistupňovou převodovkou. Motor je to opravdu velice povedený, ale je fakt, že po předchozí zkušenosti s Fiatem Coupe 1,8 se mi zdála 1,6 THP poměrně mdlá. Holt Euro IV a relativně těžká C4 dělají své. Je jasné, že 1,8 Fiat, plnící Euro II mnohem rychleji reaguje na přidání p...
Máte dobrou paměť a mě to celkem těší, že i amatér může někde uspět mezi profíky. Taky jsem Mondeu říkal III, ale jak se člověk noří do problematiky hlouběji, tak začne přebírat ta správná označení a terminologii. Též si myslím, že v Mondeu I s tím původním obsahem, sníženou hmotností a na pouhé EURO II seškrcený motor asi jezdil dynamičtěji. Tohle nese doba.
Ale od té naší výměny názorů sleduji bedlivě všechno, co se kde šustne o mazání těchto V6. Těch přidřených 3-litrů je podstatně více, ale našel jsem i případ na tento konkrétní motor. Bylo to v Cougaru, dokonce i někdo z místních diskutujících se tím "chlubil", ale pak přiznal, že stav oleje nekontroloval. Mě se i po přetěsnění gufera olej ztrácí. Nic tragického, cca deci na 1000, ale protože je malý rozsah mezi ryskami, tak dolévám raději častěj po menších dávkách. Jinak IMRC je Intake Manifold Runner Control - řízení vícenásobného vstupu volně přeloženo a jeho správná funkce způsobí krásné "nabrání druhého dechu" někde kolem 3500 rpm. Jsem s tímto motorem velmi spokojen.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.01.2010 22:44, RE: Nechápu
David V napsal:
Máte dobrou paměť a mě to celkem těší, že i amatér může někde uspět mezi profíky. Taky jsem Mondeu říkal III, ale jak se člověk noří do problematiky hlouběji, tak začne přebírat ta správná označení a terminologii. Též si myslím, že v Mondeu I s tím původním obsahem, sníženou hmotností a na pouhé EURO II seškrcený motor asi jezdil dynamičtěji. Tohle nese doba.
Ale od té naší výměny názorů sleduji bedlivě všechno, co se kde šustne o mazání těchto V6. Těch přidřených 3-litrů je podstatně více,...
Kdysi jsem v mondeu V6 kousek jel. Byla to verze od roku 1996 v optické úpravě od firmy Wolf. Měl to jeden kamarád (teď má II TDCi). Ten motor je jízdně opravdu úžasný. Tichý, měkký, harmonický a ani snad moc nežere. Zrovna včera jsem se bavil s kolegou Markem Oborníkem, který měl přesně to mondeo co máte Vy. Říkal, že nebyl problém jezdit za něco mezi 11 až 12 litry na 100 km. To je vzhledem k parametrům a velikosti výborný výsledek. On osobně s tím motorem žádné problémy neměl. Přinášel jen radost. Jinak s tím zadíráním. Také jsem slyšel, že se to ve větší míře stává třílitrům. Proč, to ale nevím a je to neověřená informace...Můj jiný známý, co má Cougara s 2,5 V6 říkal, že mu to olej trochu žere. Jo a taky mu měnili ovládání IMRC. Prej to vyšlo na cca 5000 Kč. No aby toho nebylo málo, tak ještě jiný známý si koupil Mondeo V6 z první série asi před rokem. Měl problém, že se mu nechtělo vytáčet. A tuším, že to bylo také vadným ovládáním zmíněných klapek IMRC. I přes některé problémy je ten agregát stejně úžasný a dodnes technicky na vysoké úrovni. Každý, kdo tento motor ve Fordu vlastnil, případně vlastní, jbyl a je z jeho projevu nadšen. Osobně si myslím, že třeba profláklé řadové šestiválce od BMW nejsou o nic lepší. Naopak, Duratec V6 často lépe spolupracuje z nízkých otáček. Jinak není to tak dávno, co jsem měl zapůjčenou Mazdu Xedos6 V6 a to je také úžasné. Srovnání s Fordem ale snese pouze ten motor. Třeba jízdní vlastnosti a ovladatelnost v žádném případě ne. Bez ohledu na řadu je Mondeo asi tak třikrát lepší. takže asi tak...Přeju, ať Vám Duratec V6 dělá jen a jen radost. Zdarví Tomáš Dusil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 29.01.2010 08:24, RE: Nechápu
koos napsal:
Kdysi jsem v mondeu V6 kousek jel. Byla to verze od roku 1996 v optické úpravě od firmy Wolf. Měl to jeden kamarád (teď má II TDCi). Ten motor je jízdně opravdu úžasný. Tichý, měkký, harmonický a ani snad moc nežere. Zrovna včera jsem se bavil s kolegou Markem Oborníkem, který měl přesně to mondeo co máte Vy. Říkal, že nebyl problém jezdit za něco mezi 11 až 12 litry na 100 km. To je vzhledem k parametrům a velikosti výborný výsledek. On osobně s tím motorem žádné problémy neměl. Přinášel jen ra...
Vyjádřil bych se k té spotřebě. Za 10-11 musel jezdit hodně dynamicky nebo ve městě. Já jezdím na limitech a mám za 8000 najetých km kombinovanou spotřebu 9,2 s poměrem 30%město 70% mimo město. Posledních 3000 km jsem absolvoval pod 9. Zkoušel jsem jednou na státní 50 km to jenom lechtat na 90 km/h a jel jsem za rovných 7. Prostě, když se jezdí plynule, tak je ta spotřeba luxusní, ale jak uvidím serpentiny, nebo jak se přede mnou někdo vleče ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 29.01.2010 14:00, RE: 5stupnu
David V napsal:
Hm, tak přesně kvůli takovým, kterých je masa, 6-ti kvalt automobilkám dává smysl. Jinak svoje názory na tyto počiny píšu výše. Takže jestli se někdo někomu vysměje kvůli 5-ti kvaltu, aniž by znal technické údaje, tak to mluví samo za sebe. Jak jsem psal. Kydsi jsem jel na služebku s nějakým chrochto (CDI) Mercedesem a jeho 6-ka se od mojí 5-ty lišila jen nepatrně. Takže, kdo che závodit amá Fábii 1.4 16V 74kW, kde dole není nic a nahoře je všechno, ten by-6-q uvítal, ale pro mě, kdy se mi motor...
Kolikrát je 6. stupeň na dálnici nanic, jde jen o poskládání mezi prvním a posledním stupněm - taková optimalizace otáček (jak píšeš) u motoru s úzkým spektrem využitelných otáček. Na F. Ducato (5q, 81 kW) motor při 130km/h točí 3000, u nového P. Boxer (6q, 88 kw) točí "pouze" 2800... Jsem si jist, že ten rozdíl ve prospěch Boxera je dán vyšším výkonem, než tím 6. stupněm. Ale s takovýmhle autem by jel 170 jen blázen, daleko cennější je rozjezd do kopce např. s 1,5 tunou nákladu.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.