David V napsal:
Momentálně mám benzínové Mondeo nesprávně označované III (je to II) a tam při 130-ti na 5-ku točím lehce přes 3000 (asi 3100). Dokážu si představit točit třeba 2800 nebo 2700, což by se dosáhlo přihozením 6-ky, ale ne, to se celá almara předělá, přidá se kvalt a motor na 6-ku točí při 130-ti třeba 3000, a to je to, co mi nejde do hlavy. Mám dostatečně silný a pružný motor, ale převodovku budu mít, jak v náklaďáku a nakonec budu řadit, jako jeden můj kolega ve Švédsku s turbo Saabem 1-3-5.
Je to zajímavé. Snad z důvodu ceny je tady "pouze" pětikvalt. Třeba Citroën C4 VTS (u nás pouze v úpravě Sebastian Loeb - snad jsem to napsal správně, hnidopichové nechť prominou, jestli ne) má tento motor spojený s novou šestistupňovou převodovkou. Motor je to opravdu velice povedený, ale je fakt, že po předchozí zkušenosti s Fiatem Coupe 1,8 se mi zdála 1,6 THP poměrně mdlá. Holt Euro IV a relativně těžká C4 dělají své. Je jasné, že 1,8 Fiat, plnící Euro II mnohem rychleji reaguje na přidání plynu. Některé věci prostě byly dříve lepší
) Jo ještě k tomu Mondeu. Nevím, proč všude uvádějí Mondeo III to od roku 2000. Já tomu také říkám II, neboť verzi z roku 1996 beru jako pouhou modernizaci předchozího vydání, byť poměrně výraznou (údajně přes 100 nových dílů), mimo jiné modernizovaná ta 2,5 V6 (jiný zdvihový objem, ovládání IMRC atd), na což jste mě právě Vy v minulosti upozornil. Tomáš Dusil