Pepe napsal:
Provozujeme mj 306 break 1,6, r.v. 2001, najeto 112 tkm - závady - překlesaný kablík u konektoru pod sedačkou (od AB), doplnění maznic. Jinak na interiér se dá zvyknout, sedačky na můj vkus nic moc, 1,6 8V - nečekaný zátah z nízkých otáček, díky tomu spotřeba pod 7l dlouhodobě. Pneu Michelin pořád prvomontáž (na zimu samozřejmě měněny). Spolehlivé a nenáročné auto, dneska už to ale není žádný kočkolap.
306 je můj oblíbený vůz (a který neí.-))). Při koupi vozu bych se dneska rozhodoval asi mezi ní a Nissanem Almerou (také ho mám velmi rád). s Peugeotem a Citroenem mám maliko zkušeností z jejich servisování a rozhodně, zejména starší modely, nejsou špatné.ten interier 306 je po modernizaci v roce 1997 mnohem lepší, má jiný volat bud řtyžramený, ebo skvělý 3 rameý (verze XS, XSi a S16), jié jsou výplně dveří a modernizace postihla i ěkteré osé části m(Jiná je např výstuha podběhu která rozkládá árazovou eetgii při čelním árazu do a sloupku). jízdní vlastnosti zkušeé řidiče opravdu nadchnou, jelikož 306 není nedotáčivá, takže jde velmi rychle do zatáčky (jako třeba almera), ěkdy však tak vehementě, že jim ustřelí zadek., avšak i při extrémní rychlosti se drží své strany vozovky a to se mi líbí. to třeba vozy kocernu vw vůbec neumí (ty se musí do zatáčky dost nutit zejména passat B5, ale i golf mk4). U 306 za to může skvělá zadní áprava, která však vyžaduje po cca 100000 km pozornost. Jednak chce nová ložiska (jsou celkem 4 + 4 gufera + 2 plastová pozdra a do důsledku i nové šrouby a matice). To dodává v sadě Autobenex za cca 1300,-kč. Práce, když to dělá šikovný mechanik, tak cca 3 hodiy. k tomu je ještě nutné vyměnit 4 silentbloky (tzv kostičky) jež izolují nápravnici od karoseri a ty umožují určité natočení vlivem boční síly při jízdě v zatáčce. jejich opotřebení se projeví plaváním zádě-to pak jsou jízdní vlastosti špaté. Motor 1,1 je opravdu jen pro důchodce, ale jak píše Pepe, 1,6 skutečně skvěle táhne odspodu a působí jako mnohem silnější motor a přitom se hezky vytáčí a je i docela kultivovaná a hlavě bezproblémová (u těhle motorů třeba vůbec nepraskají rozvodové řemey a mění se po 120000 km. vetilová vůle se seřizuje šroubky, takže kdo to dělal u šáde 120, tak to zvláde-je to skoro stejný
). skvělej motor je známý turbodiesel 1,9. ten je podle mě nejlepší 4 válcový diesel před nástupem TDI a HDI. A jako bomboek je tu verze S16 (někde označená jeko GTI6) se skvělou 6 st převodovkou-to je snad jediá francouzská převodovka, která má řazení stejě přesné a lehké jako třeba japoské vozy, Fordy nebo BMW (to jsem ji ale přechválil
)). motor má 167 koní a je prostě úžasej, snad jede z nejlepších zážehových dvolitrů té doby společě s Nissaovským dvoulitrem pro Primerru GT (SR20DE). U 1,8 16v pozor. v letech 97-98 se vyskytovaly serie s vyšší spotřebou oleje, ale jiak motor parametry rovněž dobrej. HDI je skvělé na jízdu, ale má vyšší servisí áklady a ěkdy omezenou spolehlivost (regulátory talku čerpadel CP1, spodí řemeice s tlumičem torzínch kmitů, podávací čerpadla apod-to se může vydělat a pak to dost stojí, ikdyž méně než kdysi). Moc se mi líbí 3 dveřová 306 XS, designově je to podle mě krásnej vůz a i jeho interier je nápaditý (třeba tím, jak palubí deska přechází do výplní dveří-podobně jako třeba v Porsche 928
).) Jak tu někdo píše, že je lepší 206 tak já si to nemyslim, s 306 se mi mnohem lépe jezdí. Ergonomie řidičovy pozice u 206 je hrozná. Pro mě má volant hrozě daleko, ale jiak to neí špatné auto, ale na 306 nemá.(vyjma pasivní bezpečnosti-tam je lepší)