0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit Opel Zafira nebo Peugeot 307 SW?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, francouzská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.09.2008 12:44, RE: Pro anonyma
anonym napsal:
Zrovna v jednom (českém) časopise čtu: "Jízdní vlastnosti velkoprostorových aut jsou až na vzácné výjimky zoufalé, kdežto komb i poskytuje stabilnější platformu" Tak co hrdino? Průser trapas, že blondýnka měla pravdu?
Přepočet na metr krychlový je zajímavou originalitou (a vlak by jistě vyhrál), ale my se bavíme ne o litrech vzduchu který povezeme s sebou ve voze, ale o prostoru a pohodlí v námi zvoleném modelu vozu a jízdních vlastnostech téhož (ale vaši slovní ekvilibristiku oceňuji)....
Tak pokud jsem jeste Kylie zavitate: obsirneji zde popisu jak to myslim. Pokud budete reagovat, rad bych konkretne k jednotlivym bodum.

A) Rozdil mezi vanema mpv je. Daval jsem odkaz na wikipedii, co je to van , evidentne jste se tam ani nepodivala. Van (lidove receno dodavka) ma tuhou zadni napravu, listova pera, je staven jako uzitkovy vuz. Z neho jsou odvozovany osobni verze. MPV jsou od zacatku kontruovany jako rodinne osobni vozy. Vozy Xara Picasso/C4 Picasso/C-max/S-max/Sharan/Touran/Galaxy/Alhambra/ZAFIRA atd. nikdy nemeli nic spolecneho s dodavkami. Takovym peknym prikladem je VW Caddy (van) a Touran (MPV). Technicky blizke, lec svebytne automobily. Nebo Roomster (MPV) - zadni naprava z O1.

B) Reci typu KONSTRUKCE (kdosi tu potom mektal o ulozeni - o tom jsem se nikde nezminoval) zadni napravy nema zadnou souvislost... je proste blabol. Ma zasadni vyznam na jizdni vlastnosti/uzitnou hodnotu/cenu vozu.

C) Kupe neni konstrukcne nejlepsi typ vozu. Porovnam-li s MPV (uz to je samo absurdni, ale dobre), v cem je konstrukcne lepsi? Nizsi teziste, vyssi tuhost apod??? Jenze zapominate, ze tyto vlastnosti na ukor vnitrni prostornosti. Vyzaduje delsi dvere (hure se pak nastupuje v rade zaparkovanych aut). Az mi kupe nabizne stejne uzitne vlastnosti pri zachovani dosavadnich plusovych vlastnosti kupe, pak budu souhlasit, ze je konstrukcne lepsi typ vozu. Ono totiz pokud bych vasi analogii pokracoval dal, pak je kamion nejhorsi mozny konstrukcni typ vozu. A napr. min. servisni intervaly 150tis. km o necem hovori. Ze kamiony jsou technicky velmi vyspele.

D) MPV nabizi proste vic uzitne hodnoty nez SROVNATELNY neMPV vuz. Jako priklad bych uvedl soucasne Mondeo a S-Max/Galaxy. Myslim, ze nikdo (az na vas) nebude pochybovat, ze MPV nabidne co se tyce UZITNE hodnoty mnohem vice. Klidne si zase zalistujte nejakyma tabulkama a porovnejte vase cislka, i kdyz to neni vse. MPV = lepsi variabilita, pohodlnejsi nastupovani, lepsi vyhled atd. Samozrejme je to vykoupeno druhou stranou mince - horsi jizdni vlastnosti. Ale o kolik? To, ze nekde pojedu o 3km pomaleji neni zadna tragedie. Ono totiz taky dojedu a prevezu i to, co do kombi nenaladuji. A nebo to prevezu bezpesneji (napr. dlouhe predmety - vyndam zadni krajni sedadla a sedadlo spolujezdce a mam dlouhou loznou plochu).

E) V cem je napr. Mondeo kombi technicky vyspelejsi nez S-Max/Galaxy??? Stejne motory, vybavy, ovladaci prvky, pouzite mterialy, jinak odladene a jina kastle. V cem je kastle horsi? Ve zkrutu/tuhosti? Az mi nabidne kombi stejnou prostornost pri vyssi tuhosti, reknu, ze je technicky lepe zvladnuta.

F) To, ze ne kazdy potrebuje MPV je jina vec. Ale v jistych ohledech NEMUZE konkurovat kombi MPV vozum a s tim nikdo nic nenadela.

G) Statistika je pri nevhodnem vyhodnoceni vzdy zavadejici. Uz jsem nekde popisoval. Kdyz budu jezdit cely tyden sam do prace a v sobot pojedeme v 7 lidech, pak vozem prumerne jezdi nejakych 1 a 2/3 lidu. A pro dny typ uziti vozu asi kupe stacit nebude. Podle prumeru ale ano. Ono totiz statisktika neni jen prumer (v nasi zemi to ale tak vypada), ale take alfaprocentni kvantily apod.

Snad pochopite, co jsem chtel rict.
sjety rohYpnol

P.S. Je mi fuk, jestli jste bloncka/bruneta nebo treba zirafa. Je mi taky jedno, jestli jste studovala vozy zreba 10 let. Je mi jedno, ze jste Frau a uz uplne jedno, ze aus Bundesland. Mohl jste ridit treba fantomasovo auto nebo papamobil... Stale tu je selsky rozum a uvazovani, a to vam moc nejde (neurazim, jen hodnotim).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.09.2008 20:21, Die Antwort
Prošla jsem si diskuzi zde výše (a ještě "Jaký pohodlný vůz do 150 t.") a VĚTŠINA odpovědí na vaše otázky, tam je dávno napsána! Ale budiž, zkusíme to ještě jednou.
A) Multi-purpose vehicle, tedy mpv či van jsou pouze nedůležité KOMERČNÍ zkratky. Z pohledu konstrukce vozu jako takového, je to něco jako lahev a flaška (určitě by se našel i lepší příklad).
Ne, na wikipedii jsem se opravdu (už dlouho) nedívala, používám trochu serioznější a sofistikovanější zdroje informací, ale jak JSEM JIŽ ŘEKLA, jako základní zdroj informací určitě dobře poslouží (ale to vám již "naznačili" i někteří další diskutující)
B) Ono "mektání" o uložení (uchycení) nápravy je správně (to "kdosi" "mektal" naprosto správně) - je mi líto (možná k tomu něco bude i na wikipedii..
Ano zásadní význam na jízdních vlastnostech použitá "náprava" (nejen zadní) má, souhlasím. Ale souvislost s typem (konstrukcí) karoserie (o čemž je řeč, o čemž máme nedorozumění/spor) to nemá, je mi líto.
C) Kupé JE konstrukčně nejlepším typem vozu.
PROČ ho stále dokola srovnáváte s mpv? Já srovnávala mpv (van) prostě konstrukce "domácí autobus" (nebudeme používat tohle označení?) s kombi (a dále jsem zmínila několik dalších typů karoserie až po tu s nejlepšími jízdními vlastnostmi, tedy kupé. Na vnitřní prostor nezapomínám a zkuste spočítat KOLIKRÁT jsem řekla, že kdo "van" potřebuje .... (jen ať počítá s určitými mínusy a omezeními, které tato konstrukce přináší) PRÁVĚ se dívám, že jsem toto dokonce odepsala i VÁM OSOBNĚ!!!!!!!!!!!!!!!!!! Již před třemi dny!!!!! Poprvé 8.9. v 15:07 hodin!!!!!!!!!!!!!!!! Tak proč to rozebíráme znovu a znovu a znovu dokola? Ještě jednou to co jsem už napsala? Tak dobrá: (cituji své STARŠÍ příspěvky)
- Pro vícečlenou rodinu "van" samozřejmě ano.
- NEporovnávala jsem kupé a van! POUZE upozorňuji, že mezi jednotlivými typy karoserie je více než vzhledový rozdíl
- Nejsem žádná bojovnice proti vanům či SUV, kdo je potřebuje, tak je potřebuje
- ...vono tady taky nikdo nesrovnává kupé s vanem, že?
- vozy kupé a van jsem dala jako příklad maximálního rozdílu v konstrukci vozů
- atd atp a takových příspěvků jsem napsala už mnoho a mnoho a znovu a znovu, ale vy jste je asi nečetl a nečetl, respektive si z toho příspěvku vzal jen nějaká slova, chytil se nějakého slova, ne myšlenky...
D) Ano. Nikdy o tom nebyla řeč, ale samozřejmě jak všichni víme, ano mpv je big big big. Kterak jste dokázal vymyslet, že JÁ tvrdím, že mpv nenabízí více "užitné hodnoty"? Hledejte!
Stále hledáte? Ještě hledáte? No, poradím vám, NIKDE jsem NIC takového nepsala. Vy stále bojujete s blondýnkou, já jen cituji moudré knihy a odborníky. Zkuste si to uvědomit! Vyjádření "konstrukčně lepší" typ vozu NEznamená a NENÍ synonymem "maximální užitné vlastnosti"!!! To se vztahuje k jízdním vlastnostem vozu a OPAKOVANĚ jsem to vysvětlovala a srovnatelné údaje z testu (velmi povedeného) vanu C-max a C5 jsou více než výmluvné.
Ach abych nezapomněla Mondeo je opravdu lepším autem a má výrazně lepší jízdní vlastnosti, než Sharan/Galaxy.
Co vlastně říkáte na ten citát profesionálního novináře ohledně rozdílu mezi kombi a vanem? TO BY MNE VELMI ZAJÍMALO. PROSÍM ODPOVĚZTE!
E) Sám jste si odpověděl. Použiji ještě jeden citát od (jiného) profesionálního novináře: Mezi výhody mpv patří velikost zavazadlového prostoru. Nevýhody představuje vše ostatní. KONEC CITÁTU
F) Ano to jsem vícemeně sama (opakovaně!) řekla a již před několika dny
G) Se statistikou problém nemám, co je to alfa.... netuším (ptala jsem se i tchýně, neb ona chodila na jakýsi MatFys, tak jsem myslela..., ale NIC. Tak jsem se zeptala i tchána, on už je v luxusním českém důchodu, takže si přividělává doučováním matematiky na přijímačky na VŠ a má takovou kartičku něco jako "MENSA" - asi že může chodit obědvat se studenty, nebo něco takového to bude, a taky NIC! Tak tuhle část opravdu NEchápu.
Jinak jsme si snad vše vysvětlili, kdyby jste měl nějaké další dotazy....
PS: Žirafa ani nosorožec zcela určitě nejsem, to je vám ale, pokud jste to opravdu brutálně s rohYpnolem nepřehnal, jasné, že?
PPS: S tím BIG VAN, nechci vám srážet sebevědomí, to ale OPRAVDU s vámi NEMÁ nic společného. Tyto konstrukce vozu NEmám ráda, chtěla jsem pochválit motor a zdůraznit, že maximální litrový využitelný prostor tohoto konkrétního vozu je opravdu ... BIG (mimochodem pár km jsem s tímhle vozem jezdila a že se stejným motorem např. v C5 máte menší spotřebu, lepší zrychlení i pružnost, vyšší maximálku, lepší jízdní vlastnosti, celkově nižší provozní náklady ... to ale víte jistě sám.
Kylie
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.09.2008 20:58, RE: Die Antwort
anonym napsal:
Prošla jsem si diskuzi zde výše (a ještě "Jaký pohodlný vůz do 150 t.") a VĚTŠINA odpovědí na vaše otázky, tam je dávno napsána! Ale budiž, zkusíme to ještě jednou.
A) Multi-purpose vehicle, tedy mpv či van jsou pouze nedůležité KOMERČNÍ zkratky. Z pohledu konstrukce vozu jako takového, je to něco jako lahev a flaška (určitě by se našel i lepší příklad).
Ne, na wikipedii jsem se opravdu (už dlouho) nedívala, používám trochu serioznější a sofistikovanější zdroje informací, ale jak JSEM J...
Tak postupne:
V prve rade dekuji za odpovedi.
A dale. Taky vim, ze jste uvadela rozdil kupe/MPV jako max. pripad. Jenze ono je to porad v tom samem. Konstrukcne lepsi podle vas znamena lepsi jizdni vlastnosti. Jenze prave toto je vas omyl. Uz jsem psal. Az mi kombi nabidne stejnou variabilitu a prostor jako MPV pri zachovani stavajicich jizdnich vlastnosti kombi, pak bude konstrukcne lepsi.
Dale porovnaval jsem jako priklad Mondeo soucasne generace s S-Max/Galaxy.

Ted prosim dulezita pasaz:
Nikdo nepochybuje, ze jizdne je Mondeo lepsi. Jenze to neznamena, ze Mondeo je lepsi (lepsi je totiz pro kazdeho neco jineho - a v tom je ta podstata). Co variabilita a prostornost? Ja take (na rozdil od vas) nespojuji konstrukcni vyspelost jen s urcitou vlastnosti vyplyvajici ze zvoleneho typu karoserie, napr. s prostornosti (tudiz ja se nesnazim tvrdit, ze MPV je lepsi nez kombi atd.). Prepocet na m3 vnitrniho prostoru jsem navrhl, protoze tak rada operujete cisly. Ze je mezi jednotlivymi typy karoserii i jiny nez vzhledovy rozdil, netreba upozornovat. To vi snad kazdy.

Jen pro vas lepsi prehled (bohuzel mi jako nejrozumnejsi opet prisla wiki: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kvantil
dale pak
http://home.zcu.cz/~friesl/hpsb/kvant.html)

Autobildu zdar
rohYpnol
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.09.2008 21:28, RE: Die Antwort
anonym napsal:
Tak postupne:
V prve rade dekuji za odpovedi.
A dale. Taky vim, ze jste uvadela rozdil kupe/MPV jako max. pripad. Jenze ono je to porad v tom samem. Konstrukcne lepsi podle vas znamena lepsi jizdni vlastnosti. Jenze prave toto je vas omyl. Uz jsem psal. Az mi kombi nabidne stejnou variabilitu a prostor jako MPV pri zachovani stavajicich jizdnich vlastnosti kombi, pak bude konstrukcne lepsi.
Dale porovnaval jsem jako priklad Mondeo soucasne generace s S-Max/Galaxy.

Ted prosim dulezita pasaz:
Nik...
A chtela jste odpoved na citat (dodam pro jistotu - reaguji na vas citat "Jízdní vlastnosti velkoprostorových aut jsou až na vzácné výjimky zoufalé, kdežto kombi poskytuje stabilnější platformu"). Vam se urcite hodilo to spojeni stabilnesi platforma. Ja ale nikde nenapsal, ze kombi nema vyssi tuhost karoserie, vyssi pevnost v zkrutu ci ohybu. Ano, z logiky veci je kombi stabilnejsi. Jenze jde o to, ze za mensi stabilitu platformy dostavam plus ve forme variability a m3 atd (coz je pro nekoho dulezitejsi a tim rozumej i LEPSI).
A ptal jsem se, v cem ze je ta konstrukcni vyspelost S-Max/Galaxy vudci Mondeu. Odpoved jsem opet nenalezl...
rohYpnol
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.09.2008 21:31, RE: Die Antwort
anonym napsal:
A chtela jste odpoved na citat (dodam pro jistotu - reaguji na vas citat "Jízdní vlastnosti velkoprostorových aut jsou až na vzácné výjimky zoufalé, kdežto kombi poskytuje stabilnější platformu"). Vam se urcite hodilo to spojeni stabilnesi platforma. Ja ale nikde nenapsal, ze kombi nema vyssi tuhost karoserie, vyssi pevnost v zkrutu ci ohybu. Ano, z logiky veci je kombi stabilnejsi. Jenze jde o to, ze za mensi stabilitu platformy dostavam plus ve forme variability a m3 atd (coz je pro nekoho dul...
pardon konstrukcni zaostalost vudci Mondeu melo byt...
rohYpnol
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.09.2008 23:15, rohYpnolovi
anonym napsal:
pardon konstrukcni zaostalost vudci Mondeu melo byt...
rohYpnol
Díky za tip ve wikipedii, ale jak už jsem se přiznala, tohle je zcela mimo mne, tady jsem opravdová blondýna.
Konstrukčně lepší a tak dál ... přeci NENÍ podle mne! To jsem přeci NEvymyslela JÁ! A nejde JEN o jízdní vlastnosti a JEN o prostor. Citovala jsem jiný obecný článek o vozech této konstrukce a úvod byl myslím dosti výmluvný. Jak jsem teď před chvílí napsala někde jinde (cesta do Chorvatska) jde o úplně naprosto všechno ostatní, versus prostor. A ano, pokud ten prostor potřebujete, NENÍ co řešit. Ale je vhodné, aby jste si uvědomil, že ve VŠEM ostatním je ten van/mpv, prostě velkoprostorové auto horší. Někdy to jsou velké rozdíly v některých případech až tolik ne (ford se s tím u nové generace svých vanů C i S-max popasoval asi nejlépe co kdy kdo).
Já (a jistě ani nikdo jiný) NEzpochybňuje prostor a variabilitu velkoprostorových vozů, ale tohle PLUS s sebou nese určitá MÍNUS. Pokud si je majitel uvědomuje, nevadí mu, nebo je alespoň akceptuje, PROČ NE? Ale to z vanu/mpv neudělá "lepší" vůz, jen řekněme, "vhodnější" (pro danou situaci). Ostatně jak jsem už řekla, mám jeden opravdu velký van v příbuzenstvu a manželé, tři děti a výlet v zimě za lyžováním do Itálie - to by asi jinak ani nešlo.
V konstrukci automobilu hraje roli mnoho věcí a jak jsem někde dříve na příkladu Subaru a bezrámových oken (a jiných značek - hlavně dražších vozů kupé) uvedla, vliv na celkové chování vozu mají i naprosté detaily (efficient dynamic od bmw je výborný příklad). Diskutovat vozidlo s výrazně vyšším těžištěm, kde prioritou není chování vozu, ale prostor je nadřazen nad VŠE ostatní, skoro nemá smysl. A ano někdo bude už dokonce života jezdit jen a jen velkoprostorovými vozy NENÍ to problém a NEZNAMENÁ to nic špatného či negativního, ale bylo by fajn, kdyby si uvědomil, že jsou vozy které to jeho předčí v mnoha a mnoha parametrech (byť v tom jediném prohrávají).
A s tím Mondeem je to úplně stejné jako s jakýmkoliv jiným vozem - jak jsem popsala ve výletu do Chorvatska (a to jsem skoro určitě i něco zapomněla)
Kylie
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 14.09.2008 11:05, RE: rohYpnolovi
anonym napsal:
Díky za tip ve wikipedii, ale jak už jsem se přiznala, tohle je zcela mimo mne, tady jsem opravdová blondýna.
Konstrukčně lepší a tak dál ... přeci NENÍ podle mne! To jsem přeci NEvymyslela JÁ! A nejde JEN o jízdní vlastnosti a JEN o prostor. Citovala jsem jiný obecný článek o vozech této konstrukce a úvod byl myslím dosti výmluvný. Jak jsem teď před chvílí napsala někde jinde (cesta do Chorvatska) jde o úplně naprosto všechno ostatní, versus prostor. A ano, pokud ten prostor potřebuje...
To s tou blondynou nejak nechapu, ale nevadi. Jinak ja nekde napsal, ze MPV ma lepsi jizdni vlastnosti? Ja nekde napsal (a nebo zpochybnil) tuzsi karoserii kombi? Jde mi jen a pouze o jedno (a stale to same). Nepiste, ze kombi je lepsi nez MPV, protoze tim sluvkem lepsi mysli kazdy neco jineho. Pro nekoho je lepsi synonymem bezpecnejsi, pro nekoho prostornejsi, pro jineho dynamictejsi, pro jineho spolehlivejsi, pro jineho ekonomictejsi, nebo jakykoliv mix ruznych vlastnosti. Klidne se s odborniky z NASA bavte o tom, ktere auto je lepsi (=krere ma podle vas nejlepsi jizdni vlastnosti, nejlepe nastavene rizeni, nejtuzsi karoserii, nejnizsi Cx, nejbriskneji reagujici motor, nejpreciznejsi kulisu razeni a ja nevim co...). Ale LEPSI je pro kazdeho neco jineho.
rohYpnol
P.S. Nekteri (ano, omlouvam se - asi jste to nebyla vy) zpochybnovali, ze MPV nabizi vice prostoru nez kombi.
P.P.S. Nevytrhavejte veci z kontextu. Chapejte myslenku a nadsazku. Ano, opravdu vim, ze nejste ani zirafa, ani nosorozec. Tam slo o myslenku, ze je mi opravdu jedno, odkud jste, koho jste voila, jestli jste blond nebo bruneta. Stejne tak na veci nic nemeni, jestli je opravdu vase jmeno Kylie, nebo jestli je rohYpnol opravdu Frantisek Achat.
rohYpnol
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 14.09.2008 16:07, Liebe rohYpnol!
anonym napsal:
To s tou blondynou nejak nechapu, ale nevadi. Jinak ja nekde napsal, ze MPV ma lepsi jizdni vlastnosti? Ja nekde napsal (a nebo zpochybnil) tuzsi karoserii kombi? Jde mi jen a pouze o jedno (a stale to same). Nepiste, ze kombi je lepsi nez MPV, protoze tim sluvkem lepsi mysli kazdy neco jineho. Pro nekoho je lepsi synonymem bezpecnejsi, pro nekoho prostornejsi, pro jineho dynamictejsi, pro jineho spolehlivejsi, pro jineho ekonomictejsi, nebo jakykoliv mix ruznych vlastnosti. Klidne se s odbornik...
Ich hoffe, dass wir probieren dieses Thema wirklich schon für letzte mal...
Vy stále "bojujete" s mou maličkostí. Neustále nechcete pochopit, že "odmítáte" a "argumentujete" NE mé názory, ale "brojíte a odmítáte" veškerou odbornou literaturu. Naposledy se to pokusím shrnout a vysvětlit.
Že vy osobně chtete konstrukci aut pojmenovávat a "vidět" jinak, je jen a jen vaše věc, a pojem "lepší" opravdu pro každého jednotlivce znamená něco jiného, NIKOLIV však pro obor konstrukce (nejen automobilů , stejně jsou "daná" pravidla a úzusy přeci pro všechny obory). Možná by pomohlo, kdyby jste zašel do knihovny a půjčil si nějakou literaturu (snad nejlépe i v různých jazycích - i když se vám to asi líbit nebude, všude se dočtete to samé). Jak jsem již řekla, zkuste si představit, že vaším protidiskutujícím je některý z autorů oněch knih, či Steve Sutcliffe, Werner Schruf nebo pan Hyan. Nechci vás urazit, ale opravdu si myslíte, že problematice rozumíte více než oni? Opravdu by jste s nimi "Face to Face" takto diskutoval?
Definice který vůz je konstrukčně "lepší" a který "horší" je dána (stejně jako blu-ray versus VHS, či polyester versus bavlna). Znovu opakuji: To jsem si přece nevymyslela já!
Ekonomičtější, spolehlivější, dynamičtější vůz s nižším Cx, tužší karosérií, lepším podvozkem atd. NIKDY nebyl není a (na 99,999%) nebude velkoprostorový vůz (Mezi výhody multi-purpose vehicle patří velikost prostoru, mezi nevýhody patří vše ostatní - To jsem přeci ANI nevymyslela, ani nenapsala já, že? Troufl by jste si autorovi těchto vět do očí říci, že neví co píše? Že tomu rozumíte lépe? Že celou profesionální kariéru žije v bludu? ).
Nepleťte do toho pracovníky NASA - ti s tím opravdu nemají nic společného (stejně jako žirafy a nosorožkyně - není problém, nezlobím se) a zkuste si uvědomit, že jste se postavil všem odborníkům, konstruktérům, novinářům ... z celého světa a (promiňte, ale opravdu to tak působí) dupete nožkou a za každou cenu chcete mít poslední slovo. Nezlobte se, věnovala jsem opravdu hodně času vše osvětlit (a opakovaně doporučila odkazy na odbornou literaturu a doporučila vám dotázat se profesionálů).
Pro "někoho" je ( jak sám říkáte) prioritou bezpečnost, pro jiného dynamika, pro dalšího spotřeba, pro vás např. prostor ve voze, o tom (přeci) není sporu (a někdo si vůz koupí dle barvy karoserie - což není vtip), ale to NIC nemění na obecných pravidlech a faktech.
Opakovaně jsem přepsala onen úvod z materiálu o velkoprostorových vozech ... To se domníváte, že jsem si to vymyslela? Nebo vás názory odborníků prostě "nezajímají"?
PS: mpv pochopitelně JE prostornější, ono "zpochybňování" se týkalo (alespoň myslím) velikosti zavazadlového prostoru (nepsala jsem to já, podotýkám).
PPS: Rozhodně se nesnažím věci vytrhávat z kontextu (pokud se tak stane, klidně mne upozorněte), vím že "chlapečci" s tím mívají problém, holčička bez problémů uzná, že něco přehlédla či špatně pochopila (až budete starší uvědomíte si, že rozdíly v mentalitě WOMAN/MAN jsou vskutku velké).
Kylie
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.09.2008 01:29, RE: Liebe rohYpnol!
anonym napsal:
Ich hoffe, dass wir probieren dieses Thema wirklich schon für letzte mal...
Vy stále "bojujete" s mou maličkostí. Neustále nechcete pochopit, že "odmítáte" a "argumentujete" NE mé názory, ale "brojíte a odmítáte" veškerou odbornou literaturu. Naposledy se to pokusím shrnout a vysvětlit.
Že vy osobně chtete konstrukci aut pojmenovávat a "vidět" jinak, je jen a jen vaše věc, a pojem "lepší" opravdu pro každého jednotlivce znamená něco jiného, NIKOLIV však pro obor konstrukce ...
Ne že by to bylo tématem, ale když už tak ráda píšete, že jste Němka: na to, že zjevně neumíte napsat ani jednoduchou německou větu bez chyby, není třeba konzultace u kapacit, nýbrž pár poměrně základních lekcí němčiny. Což bohužel - právě kvůli tomu dovolávání se němectví - vaši suverenitu poněkud nabourává.
Bylo by lépe zůstat u češtiny, té jste mocna podstatně lépe. To první souvětí je spíš parodie.
Ale co, znal jsem Rusky, které tu žily třicet let a pořádně česky se taky nenaučily...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.09.2008 15:55, RE: Liebe rohYpnol!
anonym napsal:
Ich hoffe, dass wir probieren dieses Thema wirklich schon für letzte mal...
Vy stále "bojujete" s mou maličkostí. Neustále nechcete pochopit, že "odmítáte" a "argumentujete" NE mé názory, ale "brojíte a odmítáte" veškerou odbornou literaturu. Naposledy se to pokusím shrnout a vysvětlit.
Že vy osobně chtete konstrukci aut pojmenovávat a "vidět" jinak, je jen a jen vaše věc, a pojem "lepší" opravdu pro každého jednotlivce znamená něco jiného, NIKOLIV však pro obor konstrukce ...
Tak na jednom se asi neshodneme. MPV neni (a nebude) konstrukcne o nic horsi, nez kombi. Jen je konstrukcne JINE (a z toho vyplyvajicimi plusy a minusy). To berte jako muj nazor, jakkoliv se mu muzete vysmivat. Ono totiz s vasi (a nebo neci jinou) logikou (o tom, ze auta obecne rostou do vysky, se snad shodneme) by pak platilo, ze konstrukcne jsou nova auta horsi a horsi. Jakkoliv sebelepe odladene podvozkove dily totiz nemohou nic nadelat s posunem teziste vyse vudci predchozim generacim. A byt se mi nelibi, kolik elektroharampadi dnes vyrobci cpou do aut, myslim, ze nove vozy jsou konstrukcne lepsi.

Jinak na rozdilu MPV/van trvam. Odlisnost min. v zadni naprave (take se snad shodneme na tom, ze jestli ma vuz tuhou zadni napravu s listovymi pery nebo viceprvek, je konstrukcni odlisnost). Minimalne si vsak cenim toho, ze jste do sveho odborneho aktivne pouzivaneho nazvoslovi pridala tu komercni zkratku MPV (podle me to vsak neni jen komercni zkratka, nebot cesky ekvivalent jaksi chybi, stejne jako u SUV).

Nemusim mit posledni slovo, tudiz klidne reagujte.
(Ja bych to konstatovanim, ze na vyse uvedenem se asi neshodneme uzavrel - tudiz pokud sem neco pripisete, uz nebudu reagovat (neznamena to, ze to nebudu cist). Nebo chcete-li jinak, davam vam moznost posledniho slova.
s pozdavem
chlapecek rohYpnol
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.09.2008 20:30, RE: Liebe rohYpnol!
anonym napsal:
Tak na jednom se asi neshodneme. MPV neni (a nebude) konstrukcne o nic horsi, nez kombi. Jen je konstrukcne JINE (a z toho vyplyvajicimi plusy a minusy). To berte jako muj nazor, jakkoliv se mu muzete vysmivat. Ono totiz s vasi (a nebo neci jinou) logikou (o tom, ze auta obecne rostou do vysky, se snad shodneme) by pak platilo, ze konstrukcne jsou nova auta horsi a horsi. Jakkoliv sebelepe odladene podvozkove dily totiz nemohou nic nadelat s posunem teziste vyse vudci predchozim generacim. A byt...
1. Ano, právě kvůli elektronickému "harampádí" a zlepšujícím se "konstrukčním schopnostem a možnostem" jsou (mohou být) nové vozy vyšší. Naprosto s vámi souhlasím, že to není dobře (Viva Subaru!)
2. Problematiku kombi versus mpv (atd.) považuji za uzavřenou, já už nic dalšího říci neumím (a nevysmívám se!). Vás materiály a články na toto téma napsané (něco maličko k tématu jsem vám přepsala a citovala) nezajímají, respektive je odmítáte brát na vědomí, což už nekomentuji, to je váše věc.
Snad jen dodám, že vám přeji projet se pár kilometrů třeba s oním Peugeotem 407 a 807 se stejným (povedeným) motorem 2.2 HDi Biturbo (nebo JAKOUKOLIV jinou dvojicí). Myslím, že i středoškolák s ještě mokrým řidičákem si (třeba při té cestě Praha-Zwickau-Praha) hravě uvědomí rozdíly (výjimka je pokud tuto cestu pojedete v pěti a šesti, jak jste se zmínil, to je ale opravdu spíše vyjímečný případ)
3. O nápravě (i jejím uchycení) jsme již také pohovořili a asi sám víte jakou nápravu používá Corvette. MPV je (pokud se budeme bavit o konstrukci silničních vozidel) vskutku jen komerční skratka, ale nemám s ní problém a respektuji, že její používání je víceméně "správně". Ostatně dobrým příkladem komerčních "pitomostí" je relativně nová "kategorie" (co není kategoerie) čtyřdveřové kupé. Bohužel většina lidí se podobnými nesmysl nechá ovlivnit (Buřtík si před pár lety do nového Mercedesu CLC za volant sedl a .... nakonec jsme ho dostali ven, ale byl to boj! Snad jen dodám, že do i ze svého /dvoudvéřového/ kupátka nastupuje/vystupuje bez cizí pomoci.), proto poslední dobou tak uspěly i SUV (co se hodí jen na silnici), ostatně přiznávám, že s bmw X6 se mi jezdilo skvěle a jako dárek ho ochotně přijmu (verzi 50i, prosím).
Jak jsem již řekla, nepropaguji nějaké své vysněné vymyšlené názory, a opravdu mám trošičku více praxe, než je běžné.
4. To "chlapeček" je hezké, ale opravdu se domnívám, že jsem trošičku starší (a zkušenější) než vy.
5. Víte, že se NEUSTÁLE vyhýbáte otázce na své (byť jen "vysněné") auto - mpv? Proč? Jestli nemáte, nebo nechce prozradit JAKÉ máte auto, prozraďte alespoň svoji představu o voze. Tak jaký je vůz vašich představ?
Kylie
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.08.2009 01:51, RE: diskusia
anonym napsal:
1. Ano, právě kvůli elektronickému "harampádí" a zlepšujícím se "konstrukčním schopnostem a možnostem" jsou (mohou být) nové vozy vyšší. Naprosto s vámi souhlasím, že to není dobře (Viva Subaru!)
2. Problematiku kombi versus mpv (atd.) považuji za uzavřenou, já už nic dalšího říci neumím (a nevysmívám se!). Vás materiály a články na toto téma napsané (něco maličko k tématu jsem vám přepsala a citovala) nezajímají, respektive je odmítáte brát na vědomí, což už nekomentuji, to je ...
MIla pani Kylia (rodicia ma ucili byt k starym damam (aj ked su eufemisticky povedane otravne, az "nevystate",ako sa hovori u nas na dalekom vychode) zdvorily, tak budem.

Prave som sa Vami nechal (asi z neuvedomeneho masochizmu) pripravit o niekolko minut zo svojho zivota. Zacital som sa do diskusie k clanku Zafira vs. P307SW, pretoze som svojho casu (ked som ocakaval prirastok dvojiciek k existujucim dvom detom) P307SW vazne zvazoval a mal som na stole uz pripravenu kupnu zmluvu. Z kupy zislo pre predajcovu neschopnost zabezpecit specificke poziadavky na vybavu (a manzelkinu vetu: dobre, kup si ho, ale na dovolenkubalis Ty) a skoncil som u uplne ineho a vacsieho MPV (suc trochu dobrodruznejsie povahy, na dovolenku jazdime i s velmi malymi detmi pod stan, s lodou na privese a mnozstvom specifickeho oblecenia, ktore si vyzaduju nase oblubene vodne sporty).

A (ako uz nepocetnekrat na tomto serveri) som zistil, ze diskusia je doslova "zaplevelena" doslova Jiraskovskou flamewar "babicky Kylie" "proti vsem".

"Busili" ste do kazdeho, kto sa Vas snazil upozornit, ze zaujemca o radu NEHLADA KUPE, nezaujima ho, ci je kupe teoreticky konstrukcne lepsim riesenim, on chce iba radu ci P307SW alebo Zafira. Chapal by som, ak by niekto napisal: "Ani jedno, ani druhe, skuste XYZ, mam ho a splnil moje predstavy/poziadavky ktore su take ci onake... " Ale Vas pristup je iba o provokacii - snahe vyvolat flame war a potom si ju vychutnat. Nuz, kazdy sa bavime inak, kazdy podla svojich moznosti a schopnosti.
Ak Vam kazdodenne flamewar v diskusiach na tomto serveri zabezpecia potrebnu psychicku pohodu, majte si ju. Pre mna to znamena, ze zial budem musiet ozeliet aj uzitocne informacie, ktore tu mozno niekto "zasial", pretoze cez tu burinu Vasich "valek" na ne nedovidim. Viem, ze urcite zareagujete a "rozcupujete ma. Doprajem Vam to - zostavajte v (co i velmi zvlastnom, az trochu patologickom) pokoji...


P.S. a pokial ide o radu ohladom rozhodovania medzi Zafirou a P307SW. P307SW s 1.6HDi 80kW je velmi pohodlny voz (obzvlast panoramaticke okno nadchne), POKIAL FUNGUJE,. Pri nabehu vyroby P308 bolo SW poslednym modelom modelovej rady 307, ktora schadzala z liniek a na predajniach bola k dispozicii za velmi zaujimave ceny. Mnohi majitelia sa jej vsak po roku-dvoch budu radi zbavovat (aj ked to uz nie je take zufale, ako pred faceliftom), takze bude k dispozicii za viac ako priaznive ceny (s velmi rozsiahlou vybavou). Ak mate kamarata v P. servise, alebo VELMI sikovneho "garaznika" s vasnou pre francuzske vozy, alebo iba "stastnu ruku", tak "do neho chodte" Ak nie, zvolte nieco ine.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.10.2011 15:30, RE: VANy jsou jednoznačně horší
anonym napsal:
Vanů obsazených jedním či dvěma pasažéry jezdí dostatek (no spíše přebytek), ale to i vozů kombi a dalších.
Rozdíl mezi vanem a kombi tu je (u Subaru by vám mohli vyprávět, centimeřík snížené těžiště udělá zázraky, i drobnůstky zda máte bezrámová okna, či střechu z ultralehkých materiálů jako v CSL M3).
Vím že vysvětlovat tohle v zemi kde za jedno z nejlepších aut je považována škoda octavia (s její vskutku "levnou" konstrukcí) je těžké a jdu proti proudu a možná i hlavou proti zdi, ale ať ...
Asi trochu s odstupem casu. ... ale
Kylie, predstav si situaci ze mas 2( 3 a 5 let) deti, a treti je v diskuzi s partnerem. Musis koupit auto, aby se tam vesly 3 sedacky. Velke MPV typu Alhamra je asi pro tebe drahe, tudis musis volit ojete stredni MPV. A te vyber: Touran, Zafira, Corolla Verso, Grand Scenic, C4 Grand Picaso , ze by S- max, 307 sw, nebo C max.
Asi dulezitym kriteriem pro tebe bude snadne zapinani pasu i detskych sedacek. Dale poruchovost, cena, spotreba.
Umis poradit ?
dik
reagovat
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.